- 1443 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZ ARKADAŞLAR ARASINDA - 2
Biz arkadaşlar “ Youwer Grubu “ altında ne zaman birleştik hatırlamıyorum. Ben Fuat, Hamdullah, Yunus ve ismini kullanmak istemediğim olmaz olası başka bir şahıs oluşturuyordu Youwer’i. Zaman bu arkadaşlardan bir-ikisine galip geldi dostlar arasında mevzu bahis olan fedakarlık sınavında. Menfaat galip geldi dostluğa. Dostluk mağlup oldu.
Hep merak etmiş ve düşünmüşümdür: Zaman umursamaz bir heykeltıraş mıdır? Fırçasını hiç istemediği gibi sallayan o ressam mıdır ki en kuvvetli, sıkı dostlukları yontar, ilişkiye dair abus subuk bir renk karmaşası meydana getirir. Çirkin bir bahçıvan mıdır ki güller ve nergislerle bezenmiş bağı bahçeyi ucunda ucunda en beter zehir depolamış dikenler ve kaktüs ağaçlarıyla kendisi gibi pek de çirkinleştiriyor: Zaman ister umursamaz bir heykeltıraş ister gönlü kararmış bir ressam ister çirkin bir bahçıvan olsun dostlar en sert mermer en ahenkli bir resim, gül ve nergislerle bezenmiş yüreklere sahip olmalarına rağmen vefasızlıkları mevzu bahistir. Bunları yazarken Fuat arkadaşımın ta yüreğinden koparıp bizlere sunduğu bir dizeyi aktarayım sizlere: “Aç da kalsak gönlümüz toktur. Bizi bizden başka soran yoktur. Dert ararsan bak o çoktur. Dostum biz Diyarbakırlıyız; biz de unutmak yoktur.”
Evet dert ararsan bak o çoktur. İnanmak istemediğim lakin inanmak zorunda kaldığım bir malumumuz… Ama gerçekten anlamadığım bir şey var, ya da haklı olarak kafamı kurcalıyor bu vesvese: Soruyorum kendi kendime; dünya ihtiyarladıkça yani teknoloji geliştikçe insan vucüt olarak ve daha önemlisi manevi yapısıyla teknolojinin ilerlemesinin tam aksine geriliyor mu, çöküyor mu, ihtiyarlıyor mu? Şimdiye yani 21. asra nispeten daha temiz daha sakin 19. asır bizden daha huzurluydu. Ama neden? İmkan yani para pul arttıkça insanın da huzuru onunla orantılı olarak artmıyor mu? Üzülerek biraz da hayıflanarak söyleyeyim ki; değil. Ülke ekonomisi en fazla olan vatandaşı başına gelirin en fazla olduğu Ülke İsveç olmasına rağmen neden bununla orantılı olarak yürek başına düşen huzur yüksek değil. Hatta intiharların ve psikolojik problemlerin en fazla olduğu ülke yine İsveç… Pozitif etki ters orantılı negatif etki ise doğru orantılı olarak kendisini bizlere gösteriyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.