- 392 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MOTOR HEYECAN VE CAN -8
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MOTOR HEYECAN VE CAN -8
Bir porblem çözülmek isteniyor ise; o problem ile ilgili olarak;
1- Nedenler,
2- Niçinler
Araştırılıp porblemi oluşturan sebepler anlaşılır. Problemi meydana getiren sebepler ortadan kalkınca problem kendiliğinden ortadan kalkar.
Trafik kazalarında problemi oluşturan ana faktörlerden en önemlisi;
KURALLLARA UYMAMAKTIR.
Kurala uyulmayışının sebebi de; kural uygulayıcılarının görevlerini yaparken çeşitli engellerle karşılaşmalarıdır.
Yetkili makam olan "Denetim." Mekânizmasının da uygulamalarda " Yapacakları işlemler esnasında yada sonrasında engellerle karşılaşmaları; "Görevde riayet ve başarıyı." Kırmaktadır.
Daha açık ifade ile; Kaldırımda motor süren sürücüye müdahale eden "Kamu görevlisi." bu müdahalesi sonrasında "KALBURÜSTÜ EKABİR CENAHIN." Araya girmeleri sonucunda vazifesini yapamıyor ise; kaldırımda motorlu araç sürücüsüne bir daha müdahale etmek istemeyecektir.
...
Evlatlarımıza yaya kaldırımlarından yürüyün diye tenbihlerde bulunuyoruz.
Motorlar yaya kaldırımında seyrediyor.
Bu yalnışı düzeltmek için müneccim olmaya yada müneccimle "Emmioğlu." Olmaya gerek yok.
Adamın birisi emniyetten birisi ile selamlaşıyor, sonra da kural hatası sonunda bir işleme maruz kalıyor. Bu kişi sanıyor ki; kendisi emniyetçiye selam veriyor diye; ona karşı hiç işlem yapılamayacak.
Emniyet işlem yapamaz hale gelirse; bunun sonunda olacak gelişmelerin hepimize zararının olacağı aklımıza gelmiyor.
Yani; "Ahbap çavuş, düştüm gavuş." Komedisi ıynaka kimseye fayda getirmez.
OKUYUCULARIMIZDAN;
NAFİYE YURTTAŞ;
MAALESEF MOTOR KAZALARI SON ZAMANLARDA GÜNDEMDE VE NE ACIDIRKİ ÇOĞUNLUĞU ACI SONLA NOKTALANMAKTADIR. BİR BAKIYORUM HENÜZ YAŞLARI 10 İLA 15 ARASI OLAN ÇOCUKLARIMIZ MOTOR KULLANIYOR... AİLELERİ DE BU EVLATLARIMIZA MOTOR EMANET EDİYOR, MOTOR KULLANMALARINA İZİN VERİYORLAR. MOTOR KULLANMASININ SAKINCALARINI DÜŞÜNEMİYORLAR. BEN HATAYI İLK BAŞDA ANNEDE BABADA BULURUM. KÜÇÜCÜK ÇOCUĞA MOTOR TESLİM EDİLİR Mİ? MOTOR SÜRMELERİNE HUKUKİ ENGEL OLMAYANLARDA DA HIZ MERAKI VAR. BAZILARIDA KASK KULLANMIYORLAR, BİR ARAYA TOPLANIP MOTOR YARIŞI YAPIYORLAR ...
ARAÇ SAHİPLERİ MOTORLARA YOL VERMİYORLAR SIKIŞTIRMAK İÇİN UĞRAŞIYORLAR SONRASINDA DA YERDEN TOPLANAN KIRILMIŞ FİDANLAR....
MELAHAT ÇETİNKAYA;
YALNIŞLARI VE YALNIŞLARIN SEBEPLERİNİ SIRALADIKTAN SONRA; SONUÇ BÖLÜMÜNDE;
"YAŞAM SÜRESİNCE; TARAFİK KAZASI İLE KARŞILAŞMA İHTİMALİNİZ % 33’TÜR... bU ORAN RUS RULETİNDE % 17’DİR.
LÜTFEN; MOTORLU ARAÇ KULLANMANIN HAYATI KOLAYLAŞTIRAN BİR ARAÇ OLARAK GÖRELİM, BU BAKIŞ İLE OLAYA YAKLAŞIMDA BULUNUR İSEK; MOTORLU ARAÇ KULLANMAK HAYATI ZİNDAN EDEN ARAÇ OLMAKTAN ÇİKAR..." DİYE DÜŞÜNCELERİNİ ÖZETLİYOR...
OKUYUCULARIMIZDAN GELEN DÜŞÜNLERİ VE GÖRÜŞLERİ ANALİZ ETTİĞİMİZ ZAMAN;
ANA BABALARIN DA BU KONUDAKİ BİLİÇSİZLİĞİ VE BİRAZ DA GÖSTERİŞE MEYLETMELERİ KAZALARI TETİKLEYEN FAKTÖR OLARAK KARŞIMIZA ÇIKMAKTA OLDUĞUNU ANLIYORUZ.
ŞEHRİMİZDE GENÇLERİMİZİN KENDİLERİNİ İFADE EDEBİLECEĞİ ZEMİNLERİ OLUŞTURMAKLA MÜKELLEF OLDUĞUMUZ GERÇEĞİ ÖNE ÇIKMIŞTIR.
YETENEKLİ GENÇLERİMİZİN YETENEKLERİNE GÖRE İÇLERİNDEKİ KÜLTÜR VE SANAT OLGULARININ GELİŞTİRLMESİ VE BUNU İFADE ETMELERİ TESİSLERLE VE O TESİSLERDE DE İŞİNİN EHLİ OLAN GÖNÜLLÜLERLE MÜMKÜN OLACAKTIR.
PLANLANMASI YAPILDIKTAN SONRA; BÜTÜN MESLEK ODALARIMIZDA, KÜLTÜR MERKEZİNDE, DERNEKLERİMİZDE BU ÇALIŞMALAR YAPILABİLİR. OKULLARIMIZIN SALONLARINI HAFTA SONLARINDA BU ÇALIŞMALARA AYIRABİLİRİZ.
OKUL BAHÇELERİ DÜĞÜN SALONU OLARAK KULLANILIYOR İSE; KAZALARIN ÖNLENMESİ İÇİN TESİS OLARAK DA OKUL SALONLARI PEKALA KULLANILABİLİR.
ANTİK TİYATRONUN EN HIZLI BİR ŞEKİLDE TOPLUMUN HİZMETİNE SUNULMASI GEREKMEKTEDİR.
ENERJİSİNİ ATAMAYAN VE KENDİNİ İFADE ETME ZEMİNİ BULAMAYAN GENÇLER İÇİN SPOTİF VE KÜLTÜR SANAT AKTİVİTELERİNİN YAPILABİLECEĞİ ZEMİNLER OLUŞTURULMALIDIR..
BUNLARI YAPAMAZ İSEK;
NÜFUSU YÜZBİN’E YAKLAŞAN FETHİYE’DE BELEDİYE HAPÖRLERİNDEN TAZİYE İLANLARI DİNLEMEYE DEVAM EDERİZ.
GÖREVLİLER KAZA YERİ TUTANAKLARI TANZİM ETMEYE DEVAM EDER.
DOKTORLARIMIZ EKSİ RAPORLARI YAZMAYA DEVAM EDER...
BU MAKAMLAR BUNLARI YAPARKEN DE;
ACILARI KATLANIR, ACILAR KATMERLEŞİR.
ACIYI DİNDİRMENİN VE BİTİRMENİN ZOR VE İMKÂNSIZ OLMADIĞINA İNANIYORUM.
BU KAOSTAN HEP BİRLİKTE KUTULDUĞUMUZ GÜNLERE SELAM OLSUN...