- 733 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KÖYLÜ_________ŞEHİRLİ AYIRIMI
Ben hayatta en çok nefret ettiğim köylü_şehirli ayırımıdır.Haydi anladıkta ırk ayırımını bu köy kent ayırımıda neoluyor ki;bence asla kişiler aslını inkar etmemelidir.Aslını inkar edenler ,insanlıktan nasibini almamış varlıktır.Dış görünüşüne değil iç görünüşüne değer verlmelidir ve kıyafetleriyle değil de içgörünüşleriyle yargılamalıyız. Sen üzerine nekadar güzel bir kıyafet giysende kişinin kalb gözü güzel olmadıktan sonra ben güzel şık kıyafetleri neyleyeim.Ben Sinop Kız Meslek lisesini okur iken köylü şehirli ayırımına çok şahit oldum.Ben ve benim gibi bazı arkadaşlar köyden geliyorlardı okula, kiminin annesi pazarcılık yapıyor kimilerinin babası memur ;çevremizdede polis,vali,başkan,öğretmen ve zengin aile kesiminden kızlar vardı.
Bu kızlardan biri sınıfta yok köylüler birşey bilmez yok şöyle yok böyle laflar sarfetmeye başladılar.
Ben hemen dayanamadım atıldım ortaya ya arkadaşlar neden bizleri bukadar küçümsüyorsunuz?
Biz köylüler olmasaydınız sizler şehirde açlıktan nefesiniz kokardı ya dedim ;sanki sizler,nerden geldiniz sizlerinde aslınız da kökenizde köyden gelme değilmi dedim.Kız lafıma bozuldu.Onlar bir giydiği ayakkabıyı bir daha giymezlerdi ama bizler ise ayakkabılarımız eskimesin diye koşmaz elbisemiz kirlenmesin diye özenle dikkat ederdik.Biliyorduk fakirliği,ailemizin alamayacağınıda biliyorduk onedenle bütün eşyalarımızın kıymetini blirdik.Ama çok üzülmüştüm arkadaşlarımızın köylü şehirli ayırımı yapmalarına onlarınki hem saygısızlık hemde düşüncesizlikti.siz siz olun dostlarım ve sesimi duyan arkadaşlarım!ASLA ASLINIZI İNKAR ETMEYİN VE YERİMİZİ BİLELİM ...............
YORUMLAR
"ağla yüreğim" rumuzlu hanım efendi kardeşim; Güzel ve anlamlı bir olaya (yaraya)parmak basıp işaret ettiniz.
Maalesef ki bu günde aynı ayrımcılık halen daha devam etmektedir. Aslında hepimiz "Âdem" A.S.mın torunlarıyız ama nerde o doğru bilebilecek yürek, görebilecek göz ki bizlerde...
Asıl olan komşusu komşusundan emin olan insan insandır. Ve gördüğü hatalardan kendine ders çıkaran özgün yürektir, insanlığı yücelten davranış(lar)
İlmi olarak değerli "ÜZÜMKARASI " mahlası olan hanım efendi kardeşimiz, değinip güzelce izahta bulundu.
Umulur ki sizin değindiğiniz bu konu çoğulcular tarafında daha geniş kitlelere yayılarak,asıl insanlığın temeli atılır birbirine saygıda yarışan güzel nesiller zuhur eder,İnşa Allah.....
Elinize sağlık bu güzel paylaşımın ve bilgilendirmen için...
ağla yüreğim
Kibir şeytandandır.
Kibir cehalettendir.
Siz dert etmeyin; öyle boş konuşan kişilerin lafını.
Irk ayrımı da asla kabul edilebilecek bişey değildir.
İnsanın mahiyeti tektir. Topraktan yaratılmıştır.
Şeytan ırkçıydı. Ateşten yaradılmıştı. Allah'ın emrine karşı geldi; lanetlenip kovuldu. Irkçılık iblisin yolundan gitmektir...
Sevgiyle...