MADALYANIN DİĞER YÜZÜ veya RİYAKARLIK NASIL OLURMUŞ!
Merhum Aziz Nesin yıllar önce halkın %60’ı aptal demiş ve Türkiyede kıyametler kopmuştu.
Onun haklı veya haksız olduğunu burada tartışmak istemiyorum, ama bir örnekle bu konuya değinmek istiyorum.
Birçoklarımız, Başbakan Erdoğan’ın 2008 Davos zirvesinde, Filistin halkına yaptığı hava saldırılarından ötürü İsrail’e sert çıkışını iyi hatırlar.
Dünya kamuoyu huzurunda kameralar kaşısında, iki kelimeden(!) ibaret İngilizcesi ile ’van minit, van minit..’ şeklinde konuşmak hakkı talebinde bulunduğu, sanırım; uzun yıllar unutulmaz.
Gerçi; tüm ısrarına rağmen onu pek takan olmadı ve konuşma hakkı alamadı, ama halkımızın yarıdan fazlası (örneğin diyelim ki % 60’ı) Türkiye’de onu ’Davos Fatihi, Davos Kahramanı’ ilan etti ve övgüler yağdırdı.
’Helal olsun, herkese gösterdi, yiğit adammış...’ dedirtti kendine. Dönüşünde de bu sıfatlara yakışır bir karşılama yapıldı, o da bu karşılamanın doya doya keyfini çıkardı.
...
Şimdi gelelim madalyanın diğer yüzüne:
Birçoklarımız bilir; yıllar önce Türkiye ile İsrail bir askeri işbirliği anlaşması yapmışlar ve bu anlaşma halen geçerli durumdadır.
Anlaşmaya göre İsrail, TSK’nin askeri malzemesinin, araç ve gereçlerinin yenileme ve onarımını vs. yapacak, Türkiye ise buna mukabil uygun ödemelerin yanısıra İsrail savaş uçaklarına, kendi hava sahası dar olduğundan, Konya ovası üzerinde eğitim uçuşlarına izin verecektir.
Bu durum 2008 Davos zirvesi sürecinde de mevcuttu, şimdi de mevcut.
Kısacası; Sayın Erdoğan 2008 Davos zirvesinde Filistin halkını savunmak ve korumak amacıyla İsrail’e karşı sert çıkışlar yaparken, anlaşma gereği Konya ovası üzerinde eğitim uçuşu yapıp dönen İsrail savaş uçakları, Filistin halkının başına bomba yağdırmaya halen devam etmekteydi ve kanımca, kalıcı barış sağlanıncaya kadar da devam edecek.
....
Erdoğan 2008 Davos zirvesi konuşmasında çok şeyler söyledi, ama İsrail’e yönelik bir iki cümleyle ’Filistine karşı tutumunuzdan dolayı bu dakikadan itibaren, askeri işbirliğini feshediyorum’ diyemedi (bence kolay kolay diyemez de, dedirtmezler de).
..
Sevgili okurlar; buyrun merhum Aziz Nesin’in, Başbakan Erdoğan’ın ve onu ’Davos kahramanı’ ilan edip alkışlayan halk kesiminin notunu siz verin.
Selamlar
YORUMLAR
Aziz Nesin'in daha sonra yanıldığını söyleyerek özürdilemesini atlamışsın sevgili dostum...
'''% 60 demekle az demişim'''' diye devam ettirmişti özürünü.....
Kısaca öyle yerden başlayıp öyle yerden anlatıp öyle yerden bitirmişsin ki..ister istemez '''anlayana sivrisinek saz anlamayana davulzurna az..''' dememişsin davul zurna bile fazla demeye getirmişsin...
Çok da doğru demişsin....
Ben başkalarının layık olduğu gibi yönetilmek istemiyorum...
yazını sevdim, içeriğini vermek istediğin ince mesajı daha çok sevdim.
Arslan Tuğrul ÖZER
ARSLAN TUĞRUL ÖZER tarafından 11/10/2009 12:05:39 AM zamanında düzenlenmiştir.