- 738 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİRLER MENTIK KURALI- KAVRAMI ARANIR MI ? LÜTEN İNCELEYİNİZ
ŞİİRLERDE MANTIK KURALI ARANIRMI? LÜTFEN İNCELEYİNİZ
Çok değerli arkadaşlarım. yıllardır kendi kendime sorarım { şiirlerde mantık kavramı kuralları varmıdır } diye, varsa yüzde kaç nispetindedir vardır? ama mantık olmasa zaten şiir olmaz diye de düşündüğüm olmuştur...
Ancak buna rağmen şiirleri mantık kuralları ile şiirler incelendiğimizde de şiirdeki duygular kaybolur örneğin: duyğu
yoğunluğu ile yazılan bir şiire bakıldığında da çok ince düşünürsek dikkat ediniz duyğu dan yoksun şiir yazılmaz ama mantık kavram kuralı olmadan şiir yazılabiliniyor şiir yakından incelendiğinde duygu yoğunluğu şiirde her zaman ön pilan da gelir.
Bakınız diğer bir başka deyişle şiirleri genel objektif ortamında mantık ortamında incelendiğinde çoğu kez şiirlerde
mantık kurallarını göremezsiniz ve şiiri yazan şahıs örneğin şöyle bir mısra kullanmış [Gönül bahçemde ki güllerim soldu } Be kardeşim bu şiirde mantık kuralı nerde ? Gönülde hiç bahçe olurmu? mantık açısından bakınca olmaz; burada mantık kuralı kavramını neresinde ?" denildiğin de şiiri yazan şahıs hemen şu cümleyi kullanıyor: " Ben bu kelimeyi veya cümleyi mecazi anlamda kullandım " diye kendini savunur. İşte burada mantık kuralı hemen mecazi sözcüğünün arakasına gizleniyor bu da gösteriyoki mantık kuralı kavramı çoğu kez şiirde aranmıyor mecazi ölçülerle devriye giriyor.
Netice olarak Sevgili şiir yazan veya seven ilgilenen bütün arkadaşlarıma soruyorum lütfen görüşlerinizi benimle paylaşırmısınız " ŞİİRLERDE MANTIK KUTALI KAVRAMLARI VARMIDIR; VEYEA YOKMUDUR? VARSA NE ÖLÇÜDE DİR? sorusu akla gelişiyor. Şiir akademisyen sayın büyüklerimizden açıklama beklerken aynı soruyu siz fedakar şiir yazan veya yorum yapan gönül dostlarım da soruyorum. Bu konuya açıklık getirmek açısında gerekliliğine inanlardanım...
Lütfen bu konu üzerindeki değerli görüşlerinizi benimle paylaşırmısınz? Şimdiden teşekkürlerimi arz ederim saygılar ve sevgiler sunuyorum.
Kâzım ÖZGÜR
E-posta:kazımozgur26@
GSM:0536 7948160
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.