KADINLAR NE İSTER ?
KADINLAR NE İSTER ?
Kadınlar ne ister sorusundan önce erkeklere şöyle bir soru yöneltmem gerek küçük bir özürle.Sizce kadınlar sizden kendilerinden ne istemenizi isterler acaba. Cevabınız çok kısa olacaktır eminim"beni anlayacak ve her şeyimi paylaşacak,bana her konuda yardımcı olacak,çok sevecek ve saygı gösterecek bir kadın"
Evet aslında orjinal model budur.Amaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Gelelim işin diğer yanına yani madalyonun öbür yüzüne..
Herşey kısa bir göz temasıyla başlar sonra yavaş yavaş bu temaslar konuşmak için fırsat kollamalara eğer konuşma faslı bittiyse türlü jestlerle ona iltifatlar yağdırmaya ve tüm güzel yanlarını iyi huylarını kadına dikkatlice tatlı bir baskı ile empoze etmeye kadar gelir ve kadın nikah masasına oturur.Bu safha bahar safhasıdır ki ardından yaz gelir.Yazın güzelliği kadının her türlü fiziksel çekiciliğine yansır.İltifatlar devam ettikçe hayat daha bir tatlı gelir kadına..
Fakat yaz mevsiminden sonra bir erkeğin ilk soğukluğuda başlar.Tıpkı sonbahar gibi.En büyük hataları bile görmeyen erkek artık yavaş yavaş kıpırdanmaya başlar.İmzayı attıran ve kendi soyadına aldığı kadına küçük öfkelerini hissettirmeye başlar ki bu arada kadınların ne yaptığını merak edenlere söylim.Kadın hiç bir şey yapmaz sadece susar.Hele de bir çocukları olduysa iyice susar.Erkek ne derse koşulsuz yerine getirir çünkü artık çocuğu yada çocukları vardır.Kendinden vazgeçmiş dünyaya getirdiği çocuklarının huzurunu mutluluğunu düşünerek hep sabreder sabreder sabreder..
Çocuklar bu sabır rüzgarının esintisiyle mutlu bir şekilde büyürken bir bakmışsın kış mevsimi gelmiş.Havalar iyice soğumuş ve dondurucu bir yaşamla karşı karşıyasın.Tabii bu arada erkekte de kadında da bazı iklim değişiklikleri olacaktır haliylen.Kadın aşkı uğruna soyadından bile vazgeçtiği erkeğinin hayat arkadaşının davranışlarından rahatsızlığını ufak ufak anlatmaya başlar çözüm yolları gösterir ve yuvalarının her türlü huzuru için kendini heba edeceğini söyler.Alacağı cevap belki bir tokat olacaktır.Tokatlardan sonra dayaklar belkide hastanelik olaylar dikişler velhasıl kış tüm fırtınalarını en şiddetli şekliyle yaşatacaktır.
Nihayet kış bitti mevsimlerden ilkbahar hani kadın ile erkeğin mutlu şarkılar söylediği iklim varya işte o.Yine tüm dünya renk renk çiçeklerle donanmış.Kuşlar cıvıl cıvıl karlar erimiş.Güneş ortalığı yine sevgiyle ısıtıyor.Erkek yine mutlu ama kadın suskun,fedakarlıklarının izi saçlarına beyaz beyaz yağmış bedeni çökmüş ve zaman acı izlerini yüzünde çizgi çizgi dans ettirmiş.Üstelik kiloda almış yani ruhu güzelleştikçe bedeni değişmiş.Artık tek bir yaşam amacı için uğraşmak ta.Çocukların huzuru mutluluğu ve hayattaki başarıları.Elbet kadında güler ilkbaharda ama yapraklarındaki çiy tanelerini gizleyerek..
Kadınların güldüğünü görürsünüz ama yüreğine akıttığı gözyaşlarını aslaaaa...
KADINLAR NE İSTER diyorsanız hâla,
KADINLAR SADECE İNSAN OLMAK
İNSAN YERİNE KONMAK
VE İNSAN GİBİ YAŞAMAK İSTERLER.
NOT:Zaten bunuda istemelerine hiç gerek yok Yüce ALLAH bu hakkı onlara Havva anamızı yaratırken vermişti.Fazla içeriğe girmedim yoksa sayfalar yetmez...
TÜM İNSANLARIN MEVSİM NE OLURSA OLSUN HEP İLKBAHAR GÜZELLİĞİNDE YAŞAMASI DİLEĞİ İLE...
EN DERİN SEVGİ VE SAYGILARIMLA...
YORUMLAR
KADINLAR NE İSTER?
Güzel bir soruyla giriş yapmışsınız…
“Her şey kısa bir göz temasıyla başlar….Ve işi NİKAH masasına getirip imzayı attırdınız.Bu ne güzel bir haslet kolay-kolay kimseye nasip olmaz,bilesiniz.
.
Yaz ve kış örneklemesi de çok hoş bir vurgu veya kurguydu…
Dikkatten kaçan bir şey var sanırım o aklınıza ya gelmedi ve ya unutmuş gibi göründünüz..Yanı kadın sokaktan ev hanımlığına terfi ediliyor deyimli.Kısa göz temasıyla başlayan davranışlar izdivaçla noktalanıyor.
Buyurduğunuz gibi yazı bitirip,kışı getirdiniz Yanı hep aynı hal ve davranışlar kişilerden beklenmemeli,her şeyin bir ilkleri vardır demez miyiz.Daha genciz gezelim tozalım deriz demi….
İşte tam bu noktada yanı o güzelim CİCİM AYLARININ SONU GEDİĞİ anlarda. Ev hanımına çok görev düşüyor.
Cicim aylarında zinde duran tatlı hayat, niye şimdi sekteye uğruyor’u, araştırmalılar. Tek çiçekle bahar gelmez.
Çocuk o yuvanın yıkılmaz bekçisidir,bunu zaten deklare ediyorsunuz satırlarda…Tabi ki ana daha çok fedakar olacak,yeri geldiğinde hep demez miyiz ANA YÜREĞİ diye..
Neden “İLAHİ” adalette anaların ayakları altında cennet var olduğu bildiriliyor, da babalarını değil. Bu kutsal armağanı niye neden hafife alıyoruz veya görmezlikten geliyoruz ki…
Kadın hakir görülürse erkek(ev reisi)nezdinde o zaman durum değişir. Ona evlilik değil zoraki tahammül denilir…
Bu tür yazılar iki satırla anlatılacak hafif olaylar değil ki ne kadar özetlesem yinede yazı uzun oluyor… Güzel konuya temas etmişsiniz umarım tüm kadınlarımız arzu ettikleri güzellikler içinde yaşamlarını sürdürürler…
k.not: yorum, yazınızdan dolayı sayfanızı ziyaret ettim…Hüseyin DAĞLAR
ecedemet
YAZIMI ZİYARETİNİZ BENİ ONURLANDIRDI..
TEŞEKKÜR EDERİM...
BİR YUVANIN İKİ BEKÇİSİ VARDIR.KADIN VE ERKEK...
ERKEK MALUM GENELDE ÇALIŞANDIR KADINDA BU ÇALIŞMAYI DEĞERLENDİREN UNSURDUR.YANİ BİR EVİN BEREKETİNİ YA AZALTIR YA ÇOĞALTIR.EV REİSLİĞİ KANUNEN ÇOKTAN BİTTİ.YANİ BU SÖZ ARTIK GEÇERLİ DEĞİL.KANUN EVLİLİKTE EŞİTLİĞİ KABUL ETTİ..VE BU KONUDA BİR ÇOK KANUN DEĞİŞTİ AMA BU KANUNLARIN DEĞİŞİKLİĞİ YİNE DE ERKEKLERİ PEK FAZLA DEĞİŞTİRMEDİ..ÇÜNKÜ ALDIKLARI ATAERKİL DÜŞÜNCELERİN DEVAMINI SÜRDÜRMEK ÇABASINDA NE KADAR ZARARLI ÇIKSALAR DA HALA İNATLA BU TUTUMLARINI SÜRDÜRMEKTELER..EVET FİZİK OLARAK KADINLARDAN KUVVETLİ OLABİLİRLER AMA KADIN AKLIYLA BU KUVVETİ HER ZAMAN YENEBİLİR.ÇÜNKÜ AKIL KUVVETTEN DAHA ÖNEMLİDİR..ÜSTELİK BİZ KADINLAR ERKEK GÖZÜNDE EŞİT KABUL EDİLMİŞİZ EDİLMEMİŞİZ DİYE FAZLA ÜSTÜNDE DURMUYORUZ ARTIK SANIRIM,KANUN EŞİTSİNİZ DEMİŞSE İŞ BİTMİŞTİR.. ZİRA KANUNUN ÖNÜNE HİÇ BİR ŞEY GEÇEMEZ...
DEĞERLİ KALEM DOSTUM...ERKEKLER EVLENİRKEN BİR KADINLA ONU EVİNDEN AİLESİNDEN İSTİYOR YANİ BİR EV KIZI EVİNDEN ÇIKIYOR BAŞKA BİR EVE GİDİYOR..EV HANIMLIĞINA TERFİ DİYE BİR ŞEY YOK..SADECE TEK BİR KELİME DEĞİŞİYOR..EV KIZI EV HANIMI...
VE HER KADIN İNANIN EĞER KENDİSİNE DOĞRU DAVRANILIRSA ASLA DOĞRUDAN ŞAŞMAZ...YETERKİ ERKEK YANİ EŞİ ONA HAKETTİĞİ DEĞERİ VERSİN..KADINLARIN İSTEDİĞİ TEK ŞEY VARDIR İNANINN FAZLA BİR ŞEY İSTEMEZLER..O DA HUZURRR...BİR YUVADA NE KADAR HUZUR VARSA O KADAR DA MUTLULUK VARDIR...
HUZURRR HERŞEYDİR....
HUZURRR HERŞEYDEDİR...
HUZURU SAĞLAMAK İSE YUVANIN BEKÇİLERİNE YANİ EVİN HANIMI İLE EVİN BEYİNE DÜŞEN EN BÜYÜK GÖREVDİR...
AYRICA HOŞGÖRÜ VE SABIR DA BOŞANMALARIN BİR DERECE AZALMASINA YARDIMCI OLACAKTIR...
AMA ŞİDDET İÇİN AYNI ŞEYİ SÖYLEYEMEM...ŞİDDET VARSA EĞER BİR EVLİLİKTE BOŞANMA ŞART OLUR..KAVGA TARTIŞMA OLABİLİR AMA DOZUNU KAÇIRMADAN...
SİZE KÜÇÜK BİR ÖRNEK:HANGİSİ DAHA GÜZEL SİZCE...
----KALK BANA SU VER HADİ
----CANIM BİR SU VERİRMİSİN BANA
KULAĞINIZA HANGİSİ DAHA HOŞ GELDİ?
KISACASI EVLİLİĞİN TEK MUTLULUK SIRRI DÜRÜST TATLI BİR DİLDİR...
EN DERİN SAYGILARIMLA....
bu güzel kalem......sayfama onur vermişti.....bir gezineyim dedim.....şiirleri yazıları çok hoş sürükleyici.....bayıldım.....hani derlerya erkekçe .....yüz yüze......konuşuyor.... hissettiklerini ve hissedeceklerini....öyle hoş anlatıyorki....kırmadan işte...bu .....işte böyle diyor...samimi.....benim favori listemdeki .....artık kurtulamaz.....saygılar kadife uçlu kalem.....saygılar
ecedemet
GEÇ BİR TEŞEKKÜR OLDU ÖZÜR DİLERİM..
SELAM VE SONSUZ SAYGILARIMLA...
Kadınlar Ne İster Kim ne istemez ki önce onu bulmak gerek bence Çok lafla kalabalık yapmıyacam Ben diyorum ki istemeden geçtim kim ne verebilir Herkez bana bana RABBENA Demeye başlamışken YÜREK SESİ KONUSU VE İNCE DÖKÜMÜYLE YÜREK SESİ ENFESSS ALKIŞLIYORUM ... Valla konu derin mevzu şairde demiş zaten ''Fazla içeriğe girmedim yoksa sayfalar yetmez...''
ecedemet
GEÇ KALINMIŞ BİR TEŞEKKÜR BU ÖZÜR DİLERİM..
SEVGİLER SELAMLAR VE SONSUZ SAYGILAR...
Güzel yazınızı tebrik ederim. Özenle seçilip yazılan kelimeler arasında "söylim" kelimesini buraya yakıştıramadım. Belki dikkatinizden kaçmıştır ama Türkçemiz'i özenle kullanalım, okuyanlara örnek olmamız gerekir.
Siz kadın cephesinden bakınca haklısınız. Ben her ikisinin cephesinden bakarım. Karşılıklı hoşgörü, anlayış, sevgi-saygı,.. olursa ortada sorun kalmaz diye düşünüyorum.
Başarılar.
ecedemet
DEMEKKİ GÖZÜMDEN KAÇMIŞ GERÇEKTEN UYARINIZ ÇOK HOŞUMA GİTTİ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
ZİRA TÜRKÇEYİ KATLETMEME KONUSUNDA ÇOK HASSAS DAVRANMAYA ÇALIŞAN BİR İNSANIM..
EN KISA ZAMANDA DEĞİŞTİRECEĞİM...
SAYGILARIMLA...
YORUM İÇİNDE AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM...
KALEMİNİZ DAİM OLSUN EFENDİM...
CANIM ECECİĞİM BİRTANEM BİZ KADINLARIN ERKEKLERDEN NE İSTEDİĞİMİZİ ÇOK GÜZEL YAZMIŞSIN CANIM TEBRİKLER.KADIN ÖNCE SAYGI İSTER,SONRA GERÇEK AŞK İSTER,DAHA SONRA ŞEVKAT,SADAKAT,ROMANTİZM,TATLI DİL,GÜLERYÜZ,İLGİ,SICAKLIK,HOŞGÖRÜ,SABIR İSTER CANIM.AMA NERDEEEEEEEEEEEEEEEEE ÇOĞU ERKEK MALESEF KADIN RUHUNDAN ANLAMIYORLAR VE KADINLARINA SAYGI DUYMUYORLAR.MALESEF EZİLEN KADINLARIMIZ ÇOK.ALLAH İYİLERLE KARŞILAŞTIRSIN.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.SANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK GÖNDERİYORUM CANIM.GÜLHAN KESKİN.
ecedemet
KALEMİN VE YÜREĞİN DAİM OLSUN..
SEVGİLERİMLE...
KADIN TOPRAK ANA GİBİDİR BEREKET YÜKLÜDÜR...
ERKEK ONA YAĞMUR OLMASINI BİLDİKTEN SONRA HİÇ BİR SORUN KALMAZ BENCE..
ERKEKLER GENELDE KADINI ZÜRRİYETLERİNİN DEVAMINI SAĞLAYACAK BİR KULUÇKA MAKİNASI GÖZÜYLE BAKMAKTAN VE HER İŞİNİ YAPTIRDIKLARI HİZMETÇİ BİR ROBOT GÖRÜNÜMÜNDEN ÇIKARDIKLARI ZAMAN ZATEN BÜTÜN SORUNLAR ORTADAN KALKACAKTIR..
TABİİİ İSTİSNALAR KAİDEYİ ASLA BOZMAZ...
AMA MAALESEF BU TÜR ERKEKLER HENÜZ AZINLIKTA ÇOĞUNLUK HÂLA ATAERKİL BİR TUTUMDAN YANA...
BEN NE ATAERKİL NEDE ANAERKİL SİSTEMDEN YANAYIM BEN SADECE İNSANLIKTAN YANAYIM...
YORUM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER..
YAZAN KALEMİNİZ DAİM OLSUN...
SEVGİLER VE SAYGILAR DEĞERLİ DOST...
ALLAHA EMANET OLUNUZ...
satırlarınızı okudukça hüzünlenmemek elde değildir gerçekçi bi bakış açısıyla yazmışsınız herşeyi.ya aslında sorun erkeklerin kadına ne gözle bakması gerektiği sorunu,
yani erkekler kadının onun için allah tarafından yaratılmış bi hediye olarakmı görmesi gerekiyor .yalnız şunu her kesin iyi bilmesi gerekiyor yaşamın bütün yükünü kadınlar sırtlıyor,inanın kadınların hakkı çok var erkeklerin üzerinde .erkeklerin biraz empati yapması gerekiyor işte o zaman kadınları biraz daha iyi anlamış olurlar en azında kadınların sırtındaki yükü hafifletmiş olurlar gösterecekleri anlayışla.yazınızdan ders çıkarmak gerekiyor saygılarımla
ecedemet
EN DERİN SAYGILARIMLA...
Ah canım!!!!!
yirminci yüzyıldayız hala kadınların ne istediği değil, erkeklerin ne istediği önemli.
cebindeki parası ile endeksli bir erkek egemenliği hakim hala çevremizde.
Baksınıza Halis ağaya adamın cebinde parası var alır piliç gibi daha gelişimini tamamlamış bir kızı.O kızın yüreği var mıdır acaba gelecekte onun da bir takım hayalleri hep uktesinde mi kalacaktır yoksa başka arayışlar içine mi girecektir orasını zaman gösterir.
Gerçek olan şu ki adam cebinkeki para kadar konuşup içindeki canavarın ne istediğini göstermiştir.
kadınlarımız maddi özgürlükleri ellerinde olmadığı sürece hiç bir zaman hiç bir şey isteme hakkına haiz değiller
Bu hiç bir zaman değişmeyecek.
paylaşımın duyarlıydı güzel ecem.Teşekkürler.
sevgimdesin.
polyannna tarafından 11/8/2009 3:15:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
ecedemet
SADECE SÖYLEMDE EŞİTİZ İŞ EYLEME GELİNCE YİNE GERİ PLANA ATILIYORUZ.BİZİMDE YAPACAĞIMIZ TEK ŞEY SİLAHLARIMIZ HENÜZ ELİMİZDEN ALINMADAN BU SAVAŞI KAZANMAK..
SEVGİLERİMLE CANIM ABLAMM...
DOSTUM ISSIZ...
YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER...
HAKLISIN DEDİKLERİNDE AMA................
ANCAK İKİ DOĞRU ÇİZGİ TEK ÇİZGİ GİBİ GÖRÜNÜR...
EĞER ÇİZGİLERDEN BİRİ EĞRİYSE ASLA TEK ÇİZGİDE BİRLEŞTİREMESSİN...
DİYELİM Kİ BİRLEŞTİRDİN NEREYE KADAR...
YANİ BU MUAMMA BENİDE SENİDE KIYAMETİ DE AŞAR DOSTUM...
ALLAHA EMANET OLL...
KALEMİN YÜREĞİN DAİM OLSUN....
SEVGİLERİMLE VE SAYGILARIMLA....
kadın kadınlığını bilirse...
erkekte erkekliğini...
ikisinind birşey istemesine gerek yok...
çünki o istemeden karşıdaki yerine getirir onu...!!!
kalemine sağlık ece hanım...
ecedemet
SEVGİ SELAM VE SAYGILARIMLA...