- 431 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MOTOR HEYECAN VE CAN - 3
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MOTOR HEYECAN VE CAN - 3
Kendini ispat etme aracı; ilimde, fende, tekonolojide, gelişmecilikte ve iletişimde aranmayınca; farklı araç ve aracılar öne öne çıkar.
Bu araç ve aracılar; içki olabilir, motorlu araç olabilir, kavga-döğüş olabilir, sokaklarda nara atma olabilir, ana - babaya isyan olabilir, arkadaşlara bağırıp çağırma olabilir veya daha farklı faydasız - faydalı farklı aracılar olabilir.
Gençlerin kendini ispat etme aracı olarak; şimdilerde motor revaçta görülüyor.
Motor kullandığında daha farklı olduğunu, başarılı olduğunu, başkalarından üstün olduğunu düşünen genç kullandığı aracın kendi başına olmaz işler açacağını, kendine zararlı olabileceğini; ailesini, öğretmenlerini, arkadaşlarını üzebileceğini aklına getirmez.
Siz ne söyleseniz de o genç söylenenlere belki o an için; "Tamam, haklısınız." Diyecek; sonunda yine bildiğini, aklına eseni yapacaktır.
Nihayet; geçtiğimiz günlerde Fethiye Üzümlü yolunda metrelerce sürüklen iki genç de böyle davranmalarının sonucunda hayata veda etmişlerdir.
Çünkü o genç insan kendine ispat aracı olarak motorları seçmiştir.
Babaları, anneleri, çevrede gördükleri abileri motor kullandıkları zaman bunun bir üstünlük aracı olduğu imajı vermemiş olsalar bile, başka bir şekilde kendini ispat aracı bulamadıklarından bu motorlar başlarına bela da olsa, az sonra öleceklerini, sakat kalacaklarını hesaba katmazlar.
Kaç zamandır okulların önüne gidiyorum. Derslerin tamamlanıp da; öğrencilerin okuldan ayrılışları esnasında; neler oluyor? Bu düşünceler ile okulların önünde bekliyorum.
Okuldan çıkışlarda, okul önleri çok kalabalık olmakta, o esnada trafik normal seyir halindedir.
Motorları ile okullarından çıkan gençlerimizin motor kullanmaktaki hallerine baktım.
Bir motorda üç kişi olarak gidenleri, okul çıkışı esnasında birbirlerine karşı motor üstünde hareket halinde iken şaka yapanları, özellikle motor hareket iken, arkada oturanın, elini diğer hareket halinde olan motorda olana uzattığı gördüm.
Çıkışlarında hızla yola doğru çıkışları gördüm.
Bir motor sürücü kız öğrenciyi durdurdum.
"Evladım hangi sınıftasın?" Diye sordum
Öğrenci; "Hayırdır amca neden sordun?" Diye karşılık verince;
"Benim kızım da burada okuyor da; bakındım göremedim, ondan sordum nasıl bulabilirim bu kalabalıkta?." Dedim.
Öğrenci; "Hangi sınıfta okuyor senin kızın?"
"İkinci sınıfta evladım, sen hangi sınıftasın?" Deyince;
Öğrenci; "Amca ben birinci sınıftayım." Diyerek cevap verdi.
Bu okul ilçemizdeki liselerden biri, soru sorduğum genç ise; lise birinci sınıftan bir evladımız.
Lise birinci sınıftaki bir öğrencinin yaşı; 15-16 civarında olur.
O halde; bu hususta tedbirler alınmadan; bütün deyatlarıyla eleme yapma gereği vardır.
Yani şu yaştaki cezayı hak etmiştir. Anlayış ve yaklaşımı meseleyi zaten çözemez, çözememiştir.
....
Yıllar yıllar öncesinde İngiltere’de "Kapkaç." O kadar artmış ki; başedilemez noktaya gelince; "Kapkaç." Yapanlara suçu sabit olunca; "İdam." Cezaları verilmeye başlamış, idamlar da halka açık yerlerde yapılır olmuş;
Bu amaç ile caydırıcık öne çıkacak, etkisini gösterecek ve kapkaç olayları son bulacak.
Ana düşünce bu olduğundan; kapkaç suçu işleyen ve suçu sabit olanlar meydanlarda asılırken; halk izliyor, kalabalıklar idamlara bakıyor...
O idamlar yapılır iken de "Kapkaç." yapanlar olunca, bunun sayısı da atrmaya başlayınca;
Cezanın caydırıcı hiç bir önem ve özelliğinin olmadığı anlaşılmış oluyor.
...
Cezalar ile, polisiye tedbirler ile bu meselenin üstesinden gelinemez.
Bir emniyet yetkisi diyor ki;
"""Bana soruyorlar, motor konusunda en zorlandığınız husus nedir?" Diyorlar.
Ben bu soruyu soranlara diyorum ki; benimle selamlaşan, beni tanıyan insan "Ona hiç bir işlem yapılamayacağını." Düşünüyor. Ben bu şehirde yaşıyorum, sizden birisiyim, elbette ben de sizler gibi konuşacağım, alış verişlerimi yapacağım, sahilde dolaşacağım, bir çay bahçesinde çay içeceğim. Kütüphaneye gidip kitap alacağım. Ben içinizden biriyim. Beni tanıyan "Bana hiç bir cezai işlem yapılamaz." Diye düşünüldüğünde bu beni üzmez mi?"""
Yukarıda yazdığım son cümleyi emniyet yetkilisi söylemekte...
Bu cümleyi çok iyi analiz edelim.
O insan ne yapsın şimdi;
Görevini yapmasın mı?
O görevini ifa ederken, ona yardımcı ve destek olunmaz ise; bu problemler çözülbilir mi?
Hasılı bu "Motor." Handikap ve kaosundan ancak el birliği, iş birliği ile kurtulacağız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.