- 770 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Şehit Ağacı ile Adanalı Harika Şair / Hikmet OKUYAR
Şiir dünyasının dikkatle izlediği 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri kapsamında Şebinkarahisar Kalesi’nde tertiplenen 12. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması Ödül Töreni sırasında (19 Mayıs 2009) Serhat Kars şiiri ile 2009 Hikmet Okuyar Türkiye BİRİNCİLİK ÖDLÜLÜ kazanarak ismini bir kez daha Şebinkale burçlarına yazdıran Çukurovaşat Başkanı Adanalı Harika Şair Harika Ufuk; Ekim 2009 ortalarında bir ara kayıplara karıştı.Toroslar’ın zirvesinde, Çukurova çevresinde, Adana 5 Ocak Meydanı’nda sormuş, aramış, göremez olmuştum Çukurovaşat Başkanı Harika Şairi.
Sık sık görüştüğüm Şiir dostu usta Adana Beğleri ve Hanımları da mutlaka çok önemli bir proje üzerinde atölye çalışması yapıyor olabilir diyordu Adanalı Harika Şair için.
Gerçekten de doğruymuş. Adanalı Harika Şair, 27 Ekim 2009 günü bir tv haberinde izlediğimiz Şehit Ağacı projesi ile yakından ilgilenmiş, etkilenmiş, duygulanmış; çağlayanlar gibi coşan ilham kaynaklarından bize ulaşan Canım Türkiyem şaheserinin heyacanı ve 6000 bin şehit ailesinin hassasiyeti içinde Şehit Ağacı isimli şaheserini hazırlayıp büyük Türkiye Sevdası ile yanıp tutuşan 75 milyon vatan evladının faydasına, paylaşımına sunmak istemiş.
Yine o Adanalı Harika Şair Harika Ufuk tarzıyla.
Şehit Ağacı şaheserini.
Şebingülü ile günaydın gülüm söylemlerime ’selam’ diyerek karşılık verdiğinde yeni bir kültür hazinesine sahip olmuşcasına sevindim.
Canım Türkiyem Şairi Adanalı Harika Şair Harika Ufuk; bazı televizyonların ve radyoların kültür sanat programlarında ötekileri yok sayan, kendinden başkasının bilinmesinden hoşlanmayan şiir hotumcularına meydan okurcasına çıkmıştı yeniden şiir meydanlarına. Torosların pembe yanaklı ceylan bakışlı reyhan kokuşlu şiir çekişli harika kızı.
İyiki varsın sultanım, şiirim, Adanalı Harika Şair’im.
Can Karacaoğlan’ın mekan tuttğu topraklardaki şiir geleneğini; aşıklık, ozanlık, şairlik, şiir yorumculuğu geleneğini daha binlerce yıl sürdürecek ustaların var olduğunu bundan sonra da var olacağını müjdeledin eserlerinle.
Pirimiz Abdi Beğ aşkına bir ke daha ayakta alkışlayıp selamlarken seni; dualarımızı gönderiyoruz şiirini yazdığın şehitlerimize.Şükranlarımızı sunuyoruz şehit ailelerine.
81 il’den, Ortaasya’dan, Bağdat’tan, Kerkük ve Musul’dan, Afganistan’dan, Kafkaslar’dan; Mekke, Medine, Yemen ve Filistin’den, Balkanlar’dan ve Kızılderili canlarımızın yaşadığı topraklardan selamlar getirerek Şehit Ağacı altındaki vatan toprağına harman yapıyoruz.
Gözyaşlarımızla sulayarak ve Vatan sağolsun diyerek..
Projesi Heykeltraş Derviş Özer’e ait olan ve 29 Ekim 2009 Cumhuriyet Bayramı 86. Yıl Etkinliklerinde açılışı yapılan Şehitler Anıtını sembolize eden Adanalı Harika Şair Harika Ufuk imzalı Şehit Ağacı şaheserini sunumlarımızla selamlıyoruz; önce insan diyen canları, Şehitleri, Şehit ailelerini, ve biz de insanız diyen tüm gerçek dostları.
Şiirce selamlıyoruz Allah için.
Pirimiz Abdi Beğ aşkına..
Şehit Ağacı duyarlılığı ile..
Ş E H İ T A Ğ A C I
Ağaca asılmış asker künyesi,
Kuru sedir anıt, yürekte acı,
Dayanamaz buna insan bünyesi,
Kuru sedir anıt, yürekte acı,
Altı bin künyeli şehit ağacı.
*
Gencecik yiğitler toprak mı oldu,
Gözlerim ıslandı, yürek kan doldu,
Taze gelinlerin renkleri soldu,
Ağlar ana-baba, kardeş, eş, bacı.
Altı bin künyeli şehit ağacı.
*
Ayıramaz olduk, düşmanı dostu,
Ayılar giymişler kurt-kuzu postu,
Bizi bize düşman etmek mi kastı,
Unutma, bütünüz, vatan baş tacı.
Altı bin künyeli şehit ağacı.
*
Türk’üz başımız dik, sanma eğildik,
Köydük, kasabaydık,ilçeydik, ildik,
Ne oldu acaba böyle değildik?
Kim içirdi bize gaflet ilacı?
Altı bin künyeli şehit ağacı.
*
Sevgi duygusuyla girdik kol kola,
Hadi yürüyelim, umutlu yola,
Duamız birliktir, ebedi ola,
Gönüller Kabe’dir, dilekler hacı.
Altı bin künyeli şehit ağacı.
*
Harika’m perişan, bu olay elim,
Kalemim yazmıyor, tutmuyor elim,
Dik durmak zorlaştı, kırıldı belim,
Milletim bölünmez, uyur birkaçı,
Altı bin künyeli şehit ağacı.
Adanalı Harika Şair Harika KUFUK
Çukurovaşat Başkanı
27 Ekim 2009, ADANA
YORUMLAR
Yazı güzel anlamlı .Şiir daha da güzel.Harika bir kalemin elinden çıkmış dememize gerek kalmıyor.Zaten şairimizde Harika Hanım'mış.
Duyarlı yüreklerin sızısını yüreğimizde hissettik.
Şehitlerimize rahmet diliyorum.Ruhları Şad Olsun.
Onları unutmayan yürekleri de kutluyorum.
Canlarını verdikleri vatanın kuru bir dalında dahi yaşayan bu yiğitler bu vatan evlatlarının gönüllerinde yaşamaz mı?.
Ne büyük bahtiyarlıktır onlar için.
SAYGILARIMLA.