- 431 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MOTOR HEYECAN VE CAN - 2
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MOTOR HEYECAN VE CAN - 2
Aklın yolu birdir. İnsan zihnini rehber yapar, aklının tavsiye ve telkinlerine sadakat gösterirse, kargaların kılavuzluğuna ihtiyacı kalmaz.
Motorların şehirlerimizi, köylerimizi, hasılı bütün yollarımızı, kısacası hayatımızı kâbusa çevirdiği muhakkkak ve mutlak bir handikaptır.
Bu handikaptan kurtulmanın çarelerini tek tek sizlere, bütün okuyucularıma arz edeceğim.
Sonuç bölümünde bu detayların hepsini, sizlerin de yardımları ile yapacağım.
Motor dedim;
İyi de; motoru süren insan. Motor kendi kendine gitmiyor. Bunu insan sürüyor. Yönlendireni yine insan.
İlk yazımda; "İmkânları değerlendirmeden bihaber olduğumuz zaman, hizmetimizdeymiş gibi görünen imkânlar, problemleri de beraberinde getirir." Anlamında bir cümle yazmıştım.
İlk yazımızı anladığım kadarı ile pek okuyan olmamış, okuyan olsa da onlar da "Haklı bir yazı." Demekten öteye adım atmamış olunduğunu dün şehrimizi gezerken gördüm.
Ne var ne yok? Dersiniz...
Aldığınız cevap "Aynen bildiğiniz gibi." Olur ya... İşte dün yazılan yazının sonucu da; "Aynen eskisi gibi." Hayat motorlarla devam ediyor...
Şu konuda hemfirkir olduğumuza inanıyorum; "Ne olur ise olsun ama motorlar hayatımızı zindan etmesin." Düşüncesinde olunduğundan eminim.
Öncelikle yanlışları sıralayacağız...
Yaya yolunda motorlu araç seyri...
Hız sınırlarının alt üst edilmesi.
Kırmızı ışık ihlali.
Seyir halinde iken tahsis edilmiş olan şerit ihlali.
İkaz edici olan kimseye karşı saygısız davranış ve tavır.
İşlem yapmak isteyen kamu görevlisine hariçten müdahale etme alışkanlıkları.
Vizesiz, plakasız, donanımsız araç kullanma alışkanlığı.
Alkollü araç kullanma alışkanlığı.
"Ben ticaretimi yapayım da; sonucu ne olursa olsun." Anlayışı ile hatalı ticari yaklaşım.
Ana yol olsun, ara yol olsun, patika yol olsun, ev yanı yakını olsun, her neresi olusa olsun; "Hatalı park etme." Anlayışı.
Nüfuzlu aileden gelme, kendini üstün görme ve gösterme; sırtımda, ardımda, yanımda "Büyük adam(!)lar var anlayışının hakim düşünce olması.
Yanlış olana yardımcı olunur iken; "Tavsiye ve telkin." Yerine; "Benim kim olduğumu biliyor musunuz?" Düşüncesinin yansıtılması.
Nüfuzlu sahip arama, nüfuzu ile hükmetme ve sahiplenme yaklaşımının öne çıkması.
Ayrıcalıklı olmayanında; "Benim ondan ne noksan tarafım var." Anlayışı ile yanlışı yanlış ile çözme düşüncesinin yaşamın bir parçası haline getirilmesi.
Konuşmayı, iletişimi, davranışı öğrenmeden "En iyisini ben bilirim." Yaklaşımı.
Yanlışlıklar dizisinin tamamını sıralamaya kalkıştığımız zaman bunu aylarca yazsak yine de tamamlayamayız.
Onun için yanlışları sıralamaya burada noktalayalım.
Doğru olan bir görüntü var ki; "Motorlar şehrimizde "Ölüm makinası." haline gelmiştir.
Kesin ve kati çözüm kesinlikle şart olmuştur.
İki evladımızı daha bir iki gün önce motor kazalarına vardik.
"MOTOR KAZALARINA VERDİK. " Başlığı ile de o evlatlarımıza atfen manzum yazdım.
O şiirden önce; "MOTOR KAZALARI ALKOL KADEHLERİ." Adı ile "MAKALE." Yazdım.
Kaza ile ilgili şiirden önceki yazı, yani; "MOTOR KAZALARI ALKOL KADEHLERİ." Ana başlığı ile yazdığım makale dikkate alınmış olsaydı; "MOTOR KAZALARINA VERDİK. " Şiirini yazmamış olacaktım.
Çok şiir yazma meraklısı değilim. Acıya şiir yazmak; yazan kalemi hangi duygu seli içinde o satırları sıralatıyor... Bunu yazan anlar...
Hatalar zincirine devam edersek; HAYAT "ZEHİR." YUDUMLATMAYA DEVAM EDER.
....
KIYMETLİ OKUYUCULARIM;
BU KONUDA DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLİYORUM...
BÜTÜN DÜŞÜNCELERE BU KÖŞEDE YER VERECEĞİM.
ADLARININ AÇIKLANMASINI İSTEMEYENLERİN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ İSİMSİZ YAYINLAYACAĞIM.
MOTOR KONUSUNDA; "HATIRALARINIZI, GÖRDÜĞÜNÜZ BİR HADİSEYİ, ÇÖZÜM AÇISINDAN DÜŞÜNCELERİNİZİ." YOLLADIĞINIZ ZAMAN BU HANDİKAPTAN KURTULACAK ADIMLARI ATIYORUZ DEMEKTİR.
BU KÂBUSTAN HEPİMİZ EL ELE ÇALIŞARAK KURTULURUZ.
SAYGILAR SUNUYORUM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.