KEŞKE...
Geçenlerde odamı sadece kitaplarla donatmak düşüncesiyle diğer gereçlerimi kaldırıp,her yere kitaplarımı diziyordum.Ansiklopedilerden birini aldım ve yatağıma oturdum.İlk sayfada Rus bir bestecinin biyografisi vardı.-Ben bayılırım iz bırakmış kişilerin hayatlarını okumaya.-Bestecinin doğduğu yer,müziğe kaç yaşında başladığı,eserleri gibi bilgiler yazıyordu.Bunların yanı sıra bir de şu bilgi veriliyordu:"Aşık olduğu kadından sonra hayatı değişti ve aşk üzerine besteler yapmaya başladı" Bu cümle,biyografinin beni en çok etkileyen yeri olmuştu.Sadece bu kadını tanımış ve onu sevmiş,besteler yapmış...Başka kimseye aşık olmamış.
Hayatında çoğu şeyi öğrenmiştim.Aşktan işe kadar...Bu bestekarın biyografisini okuyarak sanki onun arkadaşıymışım gibi çok şey...Sonra kendi kendime dedim ki,keşke eski sevgilimin de şu ansiklopedide biyografisi olsaydı.Onunla çıkmadan önce gerçek geçmişini bir öğrenseydim...
keşke ansiklopedilerde herkesin bir biyografisi olsaydı da merak ettiğimiz kişilerin geçmişlerini, kaç kişiyle çıktıklarını öğrenebilseydik...
YORUMLAR
çocuğum dahaçok küçüksün, büyükler bile bilemiyor onları sen nereden bileceksin. önemli olan insanlarınkarakterlerini çözmektir. en iyi ve tehlikeli yolu da onu kızdırmaktır. öfkelenen insan duygularını saklayamaz bütün sakladıkları çıkar ortaya. tabi ki tamamen kaybetmek gibi de bir riski vardır. onu da aklından çıkartma. düz yazın daha iyi.