HAYDİ ÇOCUKLAR KUR’AN ÖGRENMEYE
HAYDİ ÇOCUKLAR KUR’AN ÖGRENMEYE
Saygı değer veliler, Sevgili öğrenciler işte yeni bir yaz kur’an kurslarına başlıyoruz.
Camilerimize ve kurslarımıza kuran öğrenmek ve dini bilgilerimizi öğrenmek için koşalım.
Bu kurslara katılmakla güzel dinimiz hakkında bilgi sahibi olacak, kutsal kitabımızı okumayı ögrenecegiz.yaz kurslarında hayat boyu ihtiyacımız olacak bilgileri elde edeceğiz.Başta hayat düstürümüz,kuranı kerimi öğrenecegiz.
Toplumların saadeti Kuran ve onun tatbikatı olan sünnetin hayatın her safhasına intikal etmesiyle tahakkuk eder.Kuran müminin iç ve dış dünyasına huzur veren bir nurdur.Allaha götüren yegane rehberdir.Hangi kalp kuran nuruyla daha çok aydınlanmışsa ,Allah katında o daha müteberdir.
Ümmeti Muhammed olarak bizlerde kuranı kerimi nasıl ki aziz tutmak .rahle ve kürsülerin üzerine koymak,onu bel hizasından yukarıda tutmak mecburiyetinde isek ,kuranı kalbide taşıyan ,yani canlı bir kuran olan gerçek hafızları ve kuran ehlini de aziz tutmak ve baş tacı etmek zorundayız.
Kurandan layıkıyla istifade edebilmek için ona yüreğimizi açmak gerekir.aksi halde bereketli nisan yağmurlarının üzerinden akıp gittiği kayalara hiçbir faydası olmadıgı gibi,istifade kapıları kilitlenmiş kalplere de kurandan bir fayda hasıl olmaz.
Unutmayalım ki iki cihan saadeti , ilahi bir emanet olan evlatlarımızı kuran kültüründen nasiplendirmekle mümkündür.En merhametli anne-baba, evladını kuran terbiyesiyle asıl istikbal olan ahirete hazırlayan anne babadır.İnsanın , evladına verebilecegi en büyük hediye ,güzel bir terbiye dir.
Kuranın engin manasından kendisi tat madığı için evladına da tattıramayan anne-babalar büyük bir vebal altıdalar.zira tahsilden cahil bırakılan ,kuran ve sünnet terbiyesinden geçmeyen evlatlar , kıyamet günü anne-babalardanda şikayetci olacaklardır.
Kuran eğitimi için bilhassa yaz tatilleri de iyi degerlendirilmelidir.Evlatlarımızı kuran kurslarına veya camilere göndermekle yetinmemeli,anne-baba olarak onların durumunu dikkatle takip etmeliyiz.
Kuran kültürünün ne seviyede, itikad ve fıkıh bilgisinin ne durumda oldugunu sık sık kontrol etmeli,gösterdiğimiz alaka ile onları daima teşvik etmeliyiz.Marifetin iltifata tabi oldugu gerçeginden ,yavrularımızda manevi güzelliklerin neşvü nema bulması için onları sık sık hediye ve iltifatlarla teşvik etmeliyiz.
Kur’an eğitimi için sadece yaz kursları yeterli görülmemelidir. Çünkü Kur’an eğitimi süreklilik ister. Diğer taraftan da öğrencinin zihninde Kur’an eğitiminin işinden gücünden arta kalan zamanların bir faaliyeti olarak algılanması tehlikelidir. Bu noktada aile ve eğitimciler eğitimin devamlılığını sağlayacak bir gayret ve çaba içine girmelidirler.
Yaz kurslarının başladıgı şu günlerde, dershane arayışı hassasiyetiyle, çocuklarımızı emanet edeceğimiz yaz kursu ve eğitimcisi arayışı içine girmeli, hiçbir masraftan kaçınmayarak onları emin ellere teslim etmeliyiz. Çünkü şefkat, merhamet, sevgi ve hoşgörüden yoksun kaba saba, yarım hocalara körpe yavruları teslim etmek, onları yarım doktorlara teslim etmekten daha vahim sonuçlar doğurur. Bu da o yavruların ruhlarında tedavisi mümkün olmayan yaralar açar.
Bizlere emanet olan yavrularımızın gönüllerinde kültür ve inanç değerlerimizin gelişmesine gayret etmeliyiz. Aksi halde, onların o masum ve saf dünyalarında, millî ve dinî kültürümüze ters düşen yabancı tesirleri üzüntü ile izler ve toplum olarak sıkıntı çekeriz. Çocuklarımızın dini ve dünyevî zararlılara karşı korunması, bizlere yüklenen bir görevdir.
Cenab-ı Allah cümlemizi kuranın şifa , hidayet ve rahmetiyle buluşup huzur içinde vuslatı ilahiye koşan bahtiyar kullarından eylesin. kuranın nuruyla nurlandırsın.yolumuzu onunla aydınlatsın.amin
M.ALİ IŞIK