yorumma muhtaç adam..
merhaba sanat dostlarım,
gerçekten de, manası olmayan binlerce satır yazılsa da, "eline sağlık" ile dolacak yorum silsilesini ben neyleyim!
noksanımı gösteren bir dostu, beğendiği nokta olursa, "ha, şöyle yazaydın!" diyecek bir arkadaşı nasıl bulacağım?
sizler, olgun abilerimiz olarak, halen şiirden / sanattan medet ummaktasınız; yani ömrümüzü, tanıdığınız kadar tanıtmaya bizlere.
Neden şiir? En kolayımı bu? Hayır!
Gerçekten de en zoru, ama en özü, en kısası, en çekicisi, en çok okunanı, en çok etki bırakanı, ...
o halde, biraz gayret!
artık, sadece beğenirsek değil, beğenmez isek de, dostumuzu kötü şiir yazmaktan kurtaracak bir aygıt var elimizde; şiir yorumu..
umarım, aynı yöndeki düşüncelerle yola daha da güçlenerek devam ederiz.
saygılarımla.
orhan tiryakioğlu.
şiir müptelâsı.
YORUMLAR
merhaba,
katkılarınız, görüşlerinizi açtığınız için çok teşekkürler..
gerçekten de birçok yönü var şiir okurları/şairler arasındaki iletişim biçimi olan yorumlamanın, geri bildirim biçiminin.
farklı düzeylerde olabilen benliklerin cirit ottığı bir ortamda, her bireyin benzer kalıplar içinde düşünmesi elbette beklenmez.
farklılığı daha canlı yaşamanın, az ama öz'ün vurgulanabileceği zaman kullanmayı yaşam biçimine dönüştürebilen kişiliğe sahip olmanın ayrıcalığını beraberce yakalamayı dilerim.
saygılarımla.
orhan.
yazınızı okuduktan sonra şiirleriniz arasında şöyle bir dolaştım...neden? öncelikle sizi tanımadığım için...ikinci bir neden de yazınızda isyan, haksızlık duygusu algıladığım için...her ifade, şiir ya da düz yazı, kişinin iç dünyasını yansıtır..yaşadıklarını, hissettiklerini...duygularını bir şekilde sunar kişi...beğenir ya da beğenmezsiniz...daha doğrusu yansıtılmak istenen duyguyu algılar ya da algılamazsınız...okur ve yorum yapmadan çıkarsınız..bu sizin kişisel tercihinizdir...neticede bir emek vardır ve her emek saygıyı hak eder...sizin duygu paylaşımı yaşamadığınız bir ifadeyi bir başkası paylaştı diye eleştiremezsiniz...neticede kimse kimseye beğendirmek, yaranmak için yazmıyor...tıpkı siz gibi, ben gibi, diğer paylaşımcı arkadaşlarımız gibi...bana biraz..nasıl desem...haksız geldi isyanınız...sevgiler...
Değerli kardeşim aynen katılıyorum bu yazdıklarınıza ama ne yazık ki kötü yönde eleştirisen bazı kişiler tarafından aynen şöyle deniliyor''DENSİZİN BİRİ GELMİŞ ŞİİRİMİ ELEŞTİRMİŞ MEYVA VEREN AĞAÇ TAŞLANIYORMUŞ^^ diyor.Gelde şimdi bu kişiyi iyiye götürmek için siz eleştirin.Alkışı ooooo harika diye karşılarken eleştiryi asla kabullenmiyor kimileri.Zaten gerçek şair olmaya karar verenler eleştiriyi başı üstüne taç yapmalı,ama sadece yazmak adına yazanda pohpohlanmadı diye size DENSİZ der.Valla böyle şiirlere ne lehte ne alhte asla yorum yazmama kararı aldım.Varolsınız.
Saygılarımla
Bahar
Merhaba
Samimiyetinize güvenerek imlâ kurallarına dikkat etmeniz gerektiğini söyleyebilirim size o halde. Soru eklerini de ayrı yazmalısınız. Noktalama işaretlerinden sonra bir boşluk bırakmanız gerektiğini ve noktadan sonra büyük harfle devam etmeniz gerektiğini de söylersem herhalde kızmazsınız bana..
Sevgi/Muhabet/Dostlukla..