- 997 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN YAŞAMINA DAİR
Yıldızlar gecenin aydınlığında gözlerinin üzerine ışıyıp, kararmış yüreklere ve umudu sönmüş gönüllere bestelerini söylenip çağrıştırır. Bir sadakatlı gönül ve nakşedilmiş saltanatın koğuşu yüreğin ıslatıldığı zamanlar körüklenmekten kurtulur. Hazin ve loş kokan odalarda kendine sığınak olarak kitlediğin zamanların yok oluşunu kendi gözlerinle anlayacaksın. Yokluk treni geçmiş olacak umutsuz yarınlarda kaldığın yirmi dört ve kırk sekiz saatlerde. Hayatın bir köşesinden tutunmak isteğin gelir gönlünden, işte ozaman varlığının kıymetini anlayacaksın birindar (yaralı) gönül. Sensizliğin kıymetini o zamanlar anlayacaksın işte. Yalnız kaldığın boş ve hazin kokan odalarda. Her şeyin kıymetini ozamanlar anlayacaksın sen. Hayatın güzel kokan yönlerine Sıkı sıkıdıya bağlan hak yaradılanı. Kaybettiğin günlerde, yok ettiğin zamanlarda anlayacaksın kıymetini. Her şey geçici kokan kötü kokuya kadar sürer, sonrasında her şey gönlünün istediği gibi ve azmettiğin günlerdeki isteğin gibi olacak mutlaka. Sen sadece kaybetmeyi değil, hayata tutunmayı ve karamsar olduğun zamanları atlatıp, güzel yaşamayı düşün. Yaşadığın bu güzel zamanlarda her şey gül kokusunu sardığı alanlar dolduracak. Gönlün ve gönlün ile birlikte gönüllerde gül kokulu günlerle olacak. Hayata sadece bir bakış değil, bakış açılarının geniş olduğu alanlarda ve alanda bakmayı dene. İşte ozaman gönlün ferahlayıp huzur bulacak. Sen huzur bulacaksın, kalbin saadetin kokusuna kapılacak. Hayatın gül ve gülistanlıklar içerisinde, sen ise yaşamın en güzel paylaşıldığı zamanlarda olacaksın yaradılmış, sınava tâbi tutulmuş insan oğlu. Hayat bize birer sınav olanağı vergisidir, bizler gelip geçici yani birer göçmeniz bu nankör dünyada. Her şeyi dolu dolu yaşamakla geçirmeliyiz, yaşayarak, üzerimize düşen görevin yapılmasıyla meşgul olup, vazifemizi yaparak göç etmeliyiz sonsuzluğa. Kilitlenip kalmayacağız ki, hayat bize sonsuz olsun. Sadece zorlukların üstesinden gelip zor olan her şeyi başarmayı sunandır hayatın kendisi. Önümüze sürülmüş bir desen gibidir, işleyip güzelleştirmek, güzelleştirip insanlığa da sunmak bizlerin birer vazifesi halindedir. Hayatı ab-ı hayat olarak yaşamalıyız. Mutlu olmalıyız, mutlu ettirmek için ise elimizden gelen yardım ve imkanlırımızı sunmalıyız. Hayat küskün kalmasın bizlere, elâleme ve yoksun kalan gönüllere.
~~ Mehmet Taş ~~
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.