- 974 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
NİÇİN GENÇ NESİL OKUMUYOR?
Türk gençliğine ne oldu? Neden gençlik okuma merakınd değil? Bizim diğer toplumlardan eksiklerimiz neler? Bu sorularla başlamak istiyorum cümlerlerime gençlerimiz de kitap okuyan sayısı gün geçtikçe azalmakta .Kendimizi daha iyi yetiştirecekken bizim yaptığımız gençlerimizle birlikte televizyon izlemek.Bizim geçmişte dönem de ki öğretmeler idalisttiler .Onlar gençlere bir şeyler kazandırabilmek için uğraşirdılar.Bizim şua naki öğretmelerimiz bile bir çoğu kitaplardan habersiz. En son gazete ne zaman okuduğunu bile bilmiyor.Bizim gençliğimizi kendi ellerimizle televizyonun kurbanı ettik.Onları sanal alemin içine atıp toz pembe hayeller kurmalarına sebeb olduk. Onlara bir Nazım Hikmet okumak yerine onlarla oturup bir Namık Kemallin eserinden konuşmak yerine kendimizde birlik te televizyondaki mafya dizlerine ve aşk dizlerine dizleri izlettirerek onları taze beyinlerini zehirledik. Peki soruyorum sizlere biz çoçuklarımızı kimlere emanet edeceğiz? ’’Muallimler! Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakar muallim ve mürebbilerini sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. (Atatürk)
Ulu önder ATATÜRK bu sözleri söylemiş bizim toplumuzun geleceğinin öğretmenlerin elinde olduğunu bilele biz gençlerimiz neden eğitmiyoruz.Onların birer bilim adamı ve ve aydın insanlar olmalarını neden istemiyoruz. Şuan öğretmen olan gençler öğretmen liselerinden çıktıkları zaman ne olacak öğretmen olurum diyen gençler değilmi.neden öğretmenlik şuan ayaklar altına alındı. Türk haklı zekidir,çalişkandır,başarılıdır. diyen ATATÜRKÜN evlatlarına ne olduda şuan herkes para için idalist olmaktan vazgeçti.Çoçukalrımızın geleceği için oturup onları bu hayat tarzından kurtarmalı ve toplumuza iyi birer aydın insan olarak yetiştirmeliyiz.
Muallimler! Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakar muallim ve mürebbilerini sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. (Atatürk)
YORUMLAR
Okumamak gençlere mahsus bir özellik değil biz millet olarak okumayı hiç ama hiç sevmeyiz. Biz dinlemeyi, seyretmeyi ve anlatmayı severiz.
Bir olay olsun sokakta, yüz kişi toplanır başına, elimizde cep telefonları görüntü almaya çalışırız. biri bir şey anlatır, açar ağzımızı dinleriz. sonra da gördüğümüzü, dinlediğimizi bire on katıp anlatırız.
Milletçe bir özelliğimiz bu, gençliğin suçu değil. Büyükler ne yapıyor ki gençler ne yapsın.
Kaç anne baba televizyonu kapatıp akşam çocuğuyla birlikte kitap okuyor.
Anne baba olmanın tek şartı çocuğun tüm masraflarını, ihtiayçlarını karşılayıp sonra da git yavrum odanda çalış, kitap oku demek midir
En iyi nasihat örnek olmaktır.
Gençlerde suç aramaktansa kendimize bakmamız gerekir.
Öncelikle ailelerin kitap okuması,çocuğa örnek olması gerek.Bunu söylüyorum fakat şimdi diyeceksiniz eskiden aileler kitap okuyarak mı örnek oluyorlardı.Hklısınız,bu soruyu yöneltebilrisiniz.Evet,eskiden ailelerden de kitap okuyarak örnek olan az sayıdaydı.Fakat eskiden böyle çok sayıda tv kanalı yoktu.Ayrıca bilgisayar,teknoloji bu kadar ilerlememişti.Çocuklar ne yapsın,hazıra konmuyorlardı.Araştırıyorlardı.Ansiklopedilerde bilgi bulmak için ,evlerinde imkan yoksa,kütüphanelere koşuyorlardı.Kitap okuyarak bilgileniyorlardı.Böylece araştırma,öğrenme,bilgi edinme kaynağı sadece kitaplar oluyordu.Fakat şimdi ne yapıyor gerek aileler,gerek çocuklar.Bilgisayarı açıyorlar,internetten istedikleri bilgilere ulaşıyorlar.Bunları araştırma,kitap okuma alışkanlığı kayboldu böylelikle.Teknolojiyi ilerledi ,lakin insanları tembelliğe yöneltti.O kadar önemlidir ki kitap araştırmak,okumak,bilgi edinmek.Gençlere ideal aşılıyor,mücadele gücü veriyor.Gerek öğretmenler,gerek aileler sevketmeli,yönlendirmeli çocukları,gençleri.Ben bu şekilde düşünüyorum.Çünkü ben bu şekilde eğitim verdim çocuklarıma.Hiç pişman değilim.Çok yararını gördüm.Yararlı bir yazıydı,taktir ederek okudum.Ben de kendimden bir parça yazmak istedim.Tebrik ederim,saygılarımla.
hakılsınız arkadaşım.
yeni nesil büyük bir aymazlık içinde.
bunun başlıca nedeni sanal dünya diye düşünüyorum .
bir hikayeyi bile sanaldan okumayı tercih ediyorlar hoş merakta etmiyorlar ya.
tabi unu genelleme için yapıyorum yoksa örneğin ben bir kızım var onu her anlamda duyarlı yetiştirdim.
Kızım iki gündür tv haberlerinden dolayı çok tedirgin..
ve her mehmetçiğimiz şehit olduğunda ağlayabilecek kadar melekeleri olan bir çocuk.
sanıyorum herkes evinin önünü temizlese yeterli olacak.
teşekkürler duyarlı yüreğinize.
selam ile.
Neden hep aynı yanlışı yapıyoruz? neden sürekli sistemi suçluyoruz? sakın ha ki bu sözlerimden sistemden çok memnun olduğum anlamı çıkartılmasın, asla değilim. ama neden her şeyi kendimiz dışındaki insanlardan, oluşumlardan bekliyoruz? bir evde, ebeveyn kitap okumuyorsa, gazete takip etmiyorsa, anne-baba arasında hiç bir köşe yazısı tartışılmıyorsa...siz o çocuktan, gençten ne bekleyebilirsiniz ki? çocuk sadece dengeli beslenmekle yetişmez. doğru gıdaları yedirmekle sadece bedensel sağlığı yerinde çocuklara sahip olursunuz. ama gerisi...............işte o gerisi de böyle yazılara konu olur..sorulara konu olur.....sevgiler...