YALNIZ RUHLARIN ÇIĞLIĞI
YALNIZ RUHLARIN ÇIĞLIĞI
MEKTUP
Burada kopkoyu suskunluk
Belki oradan duyarsınız bu sessizliği
Gururundan öyle alçakgönüllü ki
Acılarım ölür de haykırmaz kendini
Aziz NESİN
Öncelikle sevgili Aziz NESİN’i rahmetle anıyorum.Işık içinde yatsın.Onun aydın kafasının içinde bile sessiz çığlıklar olduğunu ne güzel anlatıyor bu dizeler…Onunla 1992 yılında 6 eylül Akhisar’ın Kurtuluş yıldönümü şenliklerinde tanışıp sohbet edebilme imkanı
bulmuştum.Yüzünden ve sözlerinden insan sevgisini duyabilme,görebilme mutluluğunu yaşamıştım…Hatırladıkça buruk bir tebessüm belirir yüzümde….
İnsanların birbiriyle direkt iletişim kuramadıkları,bunun yerine gizlendikleri odalarında,PC’ lerinin başında,tuşlar ve ikonlar aracılığıyla iletişimi tercih ettiği,ruhların daha da yalnızlaştığı,sessiz çığlıkların daha da arttığı zamanlardayız.Sanal dünyaların,sanal alemlerin,sanal sevgilerin,sevgisizliklerin yaşandığı çağlardayız…
İnsanların birbirine iki adım ötede olup da ulaşamadığı ,birbirlerinin kapısını çalamadığı,çareyi sanallıkta aradığı,bulduğu,bulmaya çalıştığı,bulduğunu zannettiği çağlardayız…
Satır aralarını okumak deriz ya,bir hassas ve yalnız ruhun çığlıklarını kaçımız fark ederiz?....Ben böyle bir çığlığı ilk kez şu satırlarda hissettim sanal alemde : “ Ben mutlu olmayı beceremiyorum,hiç olmazsa siz olun…..” Bir fotoğraf yorumunun altında okuduğumda bu satırları ,içim titredi.Bir yalnız ruhun ürpertisi,çığlığı bu cümle ile ulaştı kalbime.Ruhum üşüdü…
Yazabileceğiniz bir güzel söz,bir an karşınızdaki insanı öylesine mutlu edebiliyor ki,bunu defalarca gördüm.Destek ve yardım ihtiyacı olduğunu sezdiğim her dostuma ulaşmaya çalıştım.Küçük bir cümleyle,küçük bir ünlemle,küçük bir şiirle…Neredeyse hastalıkların bile sanal olarak teşhis ve tedavi edildiği,edilebileceği dönemlerde yaşıyoruz.Öyleyse neden olmasın Bir dostumuzun uzaktan bile olsa neden elini tutmayalım? Neden ruhuna dokunmayalım…???
Müşerref ÖZDAŞ
YORUMLAR
dünyanin her an bir degisim halinde olmasi ile birlikte...
umarim duygular ve sevgiler yapaylasmaz...
çok güzel ve faydali bir yazi okudum kaleminizden...
yazan yüreginize saygilarimi sunuyorum...
susuyorum...
.......
Güneş altında söylenmedik söz yokmuş...
Bu yüzden geceleri söylüyorum sevdiğimi...
Ne gece ne gündüz yokmuş söylenmemiş söz...
Bende söylenmişleri söylüyorum yeni biçimde...
Hiç bir biçim kalmamış dünyada denenmedik...
Bende susuyorum sevgimi saklayıp içimde...
Duyuyorsun değilmi suskunluğumu nasıl haykırıyor...
Susarak sevgisini ilan eden çok var sevgilim ...
Ama bir başka seven yok benim sustuğum biçimde ...
AZİZ NESİN
...
DAR DÜNYA
Yüreğim gövdeme sığmıyor
Gövdem odama
Odam evime sığmıyor
Evim dünyaya
Dünyam evrene sığmıyor
Patlayacağım
Acımın acısından susmuşum
Ki suskunluğum göklere sığmıyor
Böyle bir acıyı kimlere nasıl anlatacağım
Gönül dar geliyor sevgime
Kafam beynime
Ah şakaklarım
Çatlayacağım
Anladım artık anladım
Kimselere anlatamayacağım
AZİZ NESİN
.......
YAŞAYANKELİME tarafından 10/21/2009 9:13:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok haklısınız.insanlar her gittiği yere sanal bir ortama dahi kimlikleri ile gittikleri için bu böyle...ama taa uzaklarda da olsa birilerinin derdine derman olabilmek de güzel...Geçenlerde ben de sanal ortamda arkadaşım olan bir genci yine sanal ortamda bir başka arkadaşımla tanıştırdım...ve şimdi o genç,benim de önerilerimi dikkate alıp ,yeni arkadaşının da yönlendirmesi ile Mardin'de bir iş buldu,çalışmaya başladı..buna vesile olduğum için de çok mutlu oldum...Gerçek yaşamdaki zaaflarımızı her gittiğimiz yere taşıyoruz..sahip olduğumuz güzel değerleri de taşıdığımız gibi....Ben teşekkür ederim okuyup değerlendirdiğiniz için.sevgiler..
Evet. Neden olmasın dürüstçe, dostça dokunmak, paylaşmak istediklerini dinlemek, dost elini uzatmak neden olmasın?
Bir kaç gün önce bir dostumla görüşüp sorunlarını dinlediğimde sanal ortamın tam bir cadı kazanı olduğunu, burada bile birilerini yıkmak için çaba sarfedildiğine tanık oldum!
Teşekkürler paylaşımızın için Müşerref Hanım.