- 714 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
190 - HAYAL ÂLEMİ
Onur BİLGE
Karanlıktı. Pencereden ay görünüyordu. Sağ alt köşede, dolunaydı. Anneme gösterdim.
“Baksana, ne kadar büyük!.. Ne güzel!..”
Görmedi. Göremezdi. Rüyaydı. O, benim rüyamın içindeydi. Annemse, hemen yanımdaki yatağında, bilmem kaçıncı uyku kuyusunun en derin yerindeydi. Hayalimde dolunay, tekrar uyumuşum. Tıkırtıyla uyandım. Sarı, düz kirpiklerinin arasında, gözlerini aradım. Işıktan rahatsız, biraz araladı. Mavi mavi, mahmur mahmur bakıyordu.
“Ay gördüm. Dolunaydı. Baklava tepsisi gibi sapsarıydı. Karanlığa açılan bir pencereden yavaş yavaş göründü. Yan yana yatıyorduk. Bizi seyrederek geçti, çerçevenin içinden. Seyri çok kısa sürdü. Acaba neye işaret?” dedim.
“Hayırdır, İnşallah! Ay, Peygamber Efendimizin sembolüdür. Allah’ın emir ve yasaklarını insanlara ilettiği için güneşin ışınlarını yansıtarak karanlığı dağıtan,
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 7
TIRNAK - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
_ “Her şeyden!.. Kuru bir ağaç altında gölgelenmekten bile...”
evet nekadar derin düsünmek gerekir.
herseyden sorgulanacagiz.
Nereden bileyim, senin aklından geçenleri? Düşüncelerimizin arasına engel koymuş. Kimse kimsenin niyetini bilemiyor. Düşündüklerini de...”
evet yalnizca Allah biliyor bunuda en kücük düsünceyide.
yüregine saglik.
her zamanki gibi güzel
sevgim saygim sonsuz
“Buraya onun için geldik. Biraz çamur oynayacağız. Toprağa doyacağız.”
_ “Ben hep böyle bir yerde yaşamak istiyorum. Bir kümes istiyorum, her şeyden önce. Can yoldaşı tavuklar, sıcacık yumurtalar, yaşama sevinci verecek civcivler...”
Güzel bir yazıydı... Çocuğun iç dünyasını nihayet ebeveynlere duyurmasıydı. Çok gerçekçi bir yazı. Anne babalar olarak dikkate alınmamız gereken bir yazı...
Kutluyorum...
Selam ve sevgimle...
İsyan var, ebeveynlere..Çok haklı bir isyan. Öyle ki, insanın gerçek hayattan uzaklaştırılması, bence ona yapılabilecek önemli kötülüklerden biridir. İnsanlar, geçim mücadelesi vermeli, verenleri görmeli, gözlemlemeli. Hayatın gerçeklerinin farkına varılmalı. Yoksa, kendini gerçeklerden soyutlar. Bence sonuç da aynen böyledir....
sevgili ONUR BİLGE
Acaba sizmi hayatı çok önemsediniz,yoksa ailenizmi sizin duygularınızı hiç umursamadı,sizin yazılarınızı okuyunca çok ilgili anne baba ile karşı karşıyayım ama nedense sizin duygularınız yapayanlız.ve sürekli hayallerinizin peşindeiniz.ama ben sizi böyle çok seviyorum.siz hep yazılarınızla burda var olun ben hep sizinle , sizin hayallerinizle ve sizin yazılarınızla günümü noktalamak istiyorum.yüreğiniz dert görmesin.yazınız mükemmel olmuş.sevgilerimle .saygılarımla.Antalya'da havalar birden soğudu sağlıcakla kalınız .allaha emanetsiniz.