AHİR ZAMANLA İLGİLİ HADÎSİ ŞERİFLER
1- Emirleriniz hayırlılarınız, zenginleriniz cömertleriniz olduğu, işlerinizide aranızda şûrâ ile hallettiğiniz zaman, sizin için toprağın üstü altından daha hayırlıdır.
Ama emirleriniz şerlileriniz, zenginleriniz cimrileriniz olduğu, işlerinizide kadınlarınıza danışarak yaptığınız zaman, sizin için toprağın altı üstünden daha hayırlıdır.
(Süneni Tirmizî)
2- İnsanlar üzerine bir zaman gelir ki ;dertleri miğdeleri, malları şerefleri, kadınları kıbleleri, dinarları ve dirhemleri (paraları) dinleri olur. İşte bu kimseler Allah indinde hiçbir nasîbi olmayan mahlukâtın en şerlileridir.
(Sülemî- Hz. Ali’den--Deylemide aynı hadîsi rivayet etmiştir.)
3- Kim Kur’ân okursa (ecrini) Allah’dan istesin. Zîrâ yakında öyle topluluklar gelecek ki ; Kur’ânı okuyacaklar (ecrini ise) insanlardan isteceyeklerdir.
(Tirmizî- İmrân ibni Hüseyin’den)
4- İnsanlar üzerine bir zaman gelecek ümmetimin zenginleri hac’ca seyahat, orta hallileri ticaret, fakirleri dilencilik, kurrâlarıda riya ve gösteriş için gideceklerdir.
(Deylemî - Enes’den r.a)
5- İnsanlar üzerine bir zaman gelir ki; O zamanda dîninde sabreden, ateş közünü tutan gibidir.
(Tirmizî- Enes ibni Malik’den r.a)
6- Ümmetimin ihtilafa düştüğü (bozulduğu) vakitde, sünnetime sımsıkı sarılan, ateş közünü tutan gibidir.
(Hakim)
7- Yakın bir zamanda ümmetime, ümmetlerin hastalığı isabet edecektir. Arsızlık, kibirlilik, şimarıklık, çoklukla övünmek, dünya için kavga etmek ve hased etmek. Nihâyetinde haksızlık ve zulüm başgösterecek.
(Hâkim)
8- Elbette siz, sizden öncekilerin (yahudi ve hıristiyanların) yollarına karış karış, adım adım uyacaksınız. Hattâ onlardan birisi kertenkele yuvasına girse sizde gireceksiniz, onlardan birisi yolun ortasında karısı ile cinsel ilişkiye girse sizde aynısını yapacaksınız.
(Hâkim - İbni Abbas’dan)
9- Ümmetimin zâlime "sen zâlimsin" demekten çekindiğini gördüğün zaman, muhakkakki onların düzelmesinden umut kesilmiştir.
(Ahmed İbni Hanbel - Abdullah İbni Ömer’den)
10- Kim zalim olduğunu bildiği halde ona yardım etmek için bir zalimle beraber yürürse, muhakkak ki o islamdan çıkmıştır.
(Taberânî - Mu’cem-ul Kebir)