- 1086 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
178 - VİCDAN AZABI
Onur BİLGE
İlkokul öğretmenimin eşi, kıyafet devriminde, başörtüsünü çıkarmamak için mesleğinden istifa eden muhterem bir öğretmen... Evinde oturuyor, eşinin kazancını idare ediyor, boyunca evlatlar yetiştiriyor. Hayat tek düze devam etmiyor. İnişli çıkışlı, virajlı ve iki yanı uçurum... Yaşamak, önü görülmeyen bir yol. Ne zaman ne olacağı belli olmayan tehlikeli bir durum...
Zübeyde Hanım, eşi Sadri Bey ve onun öğretmen arkadaşlarıyla maile pikniğe gidiyorlar. Orada yeniyor, içiliyor, sofra toplanıyor. Herkes bir tarafa dağılıyor. Bu hanım bir ara çaya, su almaya gidiyor. Orada ne oldu, ne gördüyse, gerisin geriye geliyor ama artık aklı başında değil! Herkes başka cümlelerle aynı şeyi söylüyor:
“Su perileri uğramış.” “İyi saatte olsunlara rastlamış.” “Küllüklerde, pencere kapı eşiklerinde, arık kenarlarında, çay başlarında çok olur onlar. Cin çarpmış!”
‘Şizofreni’ diyorlar. Belki aklının almayacağı
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 7
TIRNAK - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Bölücülük kokmuyor sadece, bölücülüğün ta kendisi duruyor orada sayın hanfendi. T.C. Devletini savunanlarla, karşı olanlar dile getirildiği için, size öyle gelmiş olabilir. Din ve dindardan söz eden kim? Ben, ümmetçi ve kafatasçılara deyindim. İnsanları karalamadan önce, onları anlamak gerekir. Bu gün hakim olan görüş, Tarikat yapılanması biçimindedir. Elimden gelse bölmeyi bırakınız, parçalarım bile, içinde kimlerin olduğuna bakmadan. Keyfiyet böyle biline. Saygılarımla.
Allah hepimizin hatalarını af etsin; af ettirmemizi nasip etsin.
Özellikle de ahirete göçmüşler için sıkıntıda olanlar için yapabileceklerimiz ne varsa yapmamızı nasip etsin.
Çok önemli bir konuya değinmişiniz.
Saygılar
( Bu arada yukarıda ki önyargılı, bölücülük kokan, dine dindara olan kinini dökmek için fırsat bilen alakasız yorum çook bilimsel olmuş. )
ÜZÜMKARASI tarafından 10/3/2009 1:14:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Amin .. gerçekten de özellikle ilk okul öğretmenleri ile öğrencileri arasında böyle bir hak-hukuk meselesi var..kardan adamı benim yıktığımı sanıp azar yemiştim daha sonra siluetini bile hatırlamadığım birinci sınıf öğretmenimden..sonra ortaokul da teneffüste yazı tahtasına resim yaptığım için bir tokat nöbetçi öğretmenden ..ve koridorda paydos saatinde başımı örterek çıkıp giderken lisede felsefe hocası ile ayaküstü aramızda geçen dialog ..neden başını örtüyorsun ? inanç meselesi hocam .. önemli olan başının dışındakiler değil içindekiler gibi bi şeylerdi ..velhasılı hakikaten hakkını vererek yapan öğretmen çok çok az bu mesleği ..insan olmadan insan yetiştirmeye çalışan öğretmen milleti ve yetiştirdikleri nesil işte karşımızda ..çok sorumlulukları var çok..Sadri bey duyarlılığı gerekiyor nicelerine ..kaleminize sağlık ..
NE ZAMAN ÖĞRETMEN KONUSU İŞLENSE VE DEĞERLENDİRİLSE, ÖĞREMEN O GÜNKÜ İÇİNDE BULUNDUĞU KOŞULLARDAN SOYUTLANIYOR, BU GÜN KÜ TARİKATÇILARIN, ÜMMETÇİLERİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMEYE ÇALIŞILIYOR. RUHSAİ ANALİZLER, BİLİMSELLİKTEN ÇOK, KAFATASÇI YAKLAŞIMLRLA BENZETMELERLE DEĞERLENDİRİLİYOR. YAPTIĞI ÖVGÜLER, YIKTIĞI YAPILARI, MANEVİYATINA VERDİĞİ HASARI ONARMAYA YETMİYOR. SAYGILARIMLA.