___Özneyim Diyorsan, Yükleminin Hakkını Vereceksin
..........................................
kendin doğru ol(a)mazsan
kimseden bekleme
gerçekleri
...Dünya sensin. Sensin yaptıklarının ve sensin ettiklerinin matematiksel toplamı,edebi kelamı ve şiirsel selamı...
kendin gibi hareket etmezsen
ekleme adımlarına başkalarının desteğini
yoksa toz olursun
yolun sonunda
...Yolun başı sensin. Sensin başında cereyan eden hayatın kendisi. Kafile taşıyacağın ağırlığın, nafile seni uğraştırmaz ağın olmalı. Çünkü sensin olacak/olmayacak hesapların muhatabı, gelecek/gelmeyecek yarınların maraton etabı...
Kendin kendini sev(e)mezsen
kimse
huyuna
suyuna dalmaz bir kere
... Bir kere kendini tanımlayacaksın doğru dürüst. Bir kere kaç cümlede kendine bir profil çizdiğini iyi kavrayacaksın. Bir kere kimselere muhtaç olmadan yaşamayı destür bilecek, kendini sevmekle başlayacaksın her işe. Zira her iş, senle vuku bulmalı. Zira özneyim diyorsan, yükleminin hakkını vereceksin. Nasıl ki, bakmanın hakkı görmek olduğu gibi...
kendin gibi olacaksın
her koşulda
... Kendin gibi davran(a)mazsan, dünyayı sana zindan eder birileri yoksa. Birileri kalbini kırar, güvenilir sıfatları taşımazsan ruhunda yoksa. Birileri hiç olduğunu hemen fark eder, farkında olmazsan kendiliğinin yoksa.
Demem o ki,,,
Yok(sa)lara düşmeden, var olduğunun bilincinde ol daim...
............................
MESELCİ
30 Eylül 2009,,,
Mardin
YORUMLAR
Ben Özne'ysem yüklemim ne? ya da ne olmalı?
Ne anladın ?dersen, ilk önce pek bir şey anlayamadım.Kelimelerin derinliğine inemedim ta ki; son cümleyi okuyuncaya kadar.Final cümlen harika,adeta yazınızın özeti...
Yok(sa)lara düşmeden, var olduğunun bilincinde ol daim...
Payıma düşeni aldım.Kaleminiz daim olsun.
Saygılar