- 694 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
174 - DERT BABASI
Onur BİLGE
Eskiden öğretmenler, bulundukları köy veya mahallenin ışığıydı. Çevrelerindeki kişilerin hamisi, savunucusu, yardımcısı, her şeyiydi. Başı dara gelen, soluğu onların yanında alırdı! Babam da onlardan biriydi.
Kız bakmaya, kız istemeye annemle beraber onu gönderirler; söz kesme, nişan yüzüklerini takma, nikâh şahitliği hep ona kalırdı. Anlaşamayan eşleri anlaştırır, ara bulurdu. Ayrılma raddesine gelen, eziyet gören kadınların hamisiydi. Gerekirse dava dilekçelerini yazar, mahkeme işleri konusunda aşama aşama yönlendirirdi. Para mı gerekiyor? Borç verir, cüzi miktarların arkasını aramazdı.
Anlatmakla bitmez ilişkileri, bitip tükenmek bilmeyen işleri vardı. İkisinin de bana ayıracak zamanları yoktu. Oysa okul öncesi dingin bir hayatımız vardı. Bu kadar çok gelenimiz gidenimiz, dertlerini dert edindiğimiz kişiler yoktu. Babam, otuz iki yıllık bir çalışma hayatını yeterli bulup, emekli olunca
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 7
TIRNAK - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Zembilli Ali Efendi gibi pencereden bir sepet sarkıt, dertlerini, sorularını, sorunlarını yazdıkları kâğıtları ona atsınlar, akşam eve geldiğinde oku, çözüm bul, cevabını yaz, sepete koy, sarkıt. Kapıya bakmaktan, gelene gidene çay kahve yapmaktan usandım!” derdi.
gülümsetti burasi.güzeldi.
emekliye ayrilip hala faydali ola bilmek güzel sey tabi.
insan calistikca bir seyler yaptikca dinc kalir hayatta.
senin hikayekerin baska.ve dogrusu bunlari okumaya ihtiyacim var suan.yogun bir günden sonra.
yüregine saglik.sevgilerim cok.
hicbitmez tarafından 10/1/2009 2:07:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
Suçlu olan öğretmenlerimiz değil ki. Onları buna muhtaç eden bugün ki sistemdir. Öğretmen artık karnını doyurabilmek ve daha iyi olup özel dersenelerden talep edilebilmek için çabalıyor. Yani mesleğini ticaret aracı olarak düşünmeye sevk ediyor sistemin kendisi.
Onun için önce sistemi sonra öğretmeni sorgulamak gerek galiba ne dersiniz?
Yine özeldi Sevgili Onur bilge.
Sevgili onur memnun oldum,da yaşın kaç,buda sorumu şindi nerden icabet etti değilmi....?Ben ilk okulu zor okudum,sana cevapda zor yetiştiirilir,az bucuk tanıyorum.Ama ben tam 60 yaşındayım.Sen ne gördünki,Ah biraz gözümüz gönlümüz kok olsa,gözümüz doysa her şeyin hayrı bereketi olacakta.nerede.Adam üç maaş alıyor gene yetmiyor.Torununa mal kazananlardan onlara sıra,kazancımıza bereket gelmiyor
Bu gün öğretmen hak ettiği itibarı göremiyorsa, nedenini, devlet yönetiminde aramak gerekir. Özelokul ve dersaneler, para kazanmak amacıyla teşvik edilmektedir. Resmi ve Ulusal olan herşey, özelleştirilerek elden çıkartılmıştır. Öğretmenler, çeşitli nam altında sınıflandırılarak, alınır-satılır meta durumuna getirilmiştir.
Saygılarımla.