- 2360 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
UMRUMDA DEĞİLSİNİZ...SON YAZI
Kalaylandı kedere yüreğim.......hiç olmadık bir anda......olmayacak düşlerdeyken beynim. Aşina olmadığım bir çift kara el kedere bezedi yüreğimi...
Bu ana dek biriktirdiğim umutlarım vardı rengi kızıla çalan, bahar kokulu sonra özlemlerim tel dolabında kuşburnu reçeli kokan ve değeri vardı aşkın kavganın.
Değeri vardı aşkın kavganın...
Evet aşıktım dünyada aşık olnunabilecek onlarca kızdan birisine. Ve elinden zehir gelse içerim dilinden ölüm gelse ölürüm diyordum gözlerine her baktığımda...
Evet kavga ederdim dünyada uğruna ölünebilecek kavga edilebilecek güzellikler için sayısı gitçikçe artan zibidilerle kavgaya girerdim ölümüne. Kanımın son damlasına kadar derdim her cenk başında...
Bu ana dek düşler kurardım. Bal tadında gözleriniz kadar berrak
Düşler kurardım...
Anam çekmeyecek ebediyete kadar...babamın çilesi bitecek refaha erecek...kardeşlerim okuyacak...ve ben tüm çıyanlara nispet olsun diye çizgili takım elbisemle dolaşacağım memleketimde...
Ama gel görki şimdi...kederden boynum bükük, hayattan beklentim yok,
Değeri kalmadı artık hiç birşeyin
Kalmadı kaybetcek hiç birşeyim
Ne zaman çıksam sokağına çocukluğumun bir kadın görsem çöp toplayan -boş ver yaşama teyze çöp toplama açlıktan öl derim...
Niye yaşarız ki Ya da neden savaşırız yaşamak için, eğer kaybetcek bir şeyimiz kalmadıysa ölmüş sayılmazmıyız....
Geceleri düşünmüyorum artık mapushaneleri taş duvarlarda işkence görenleri....kafa yormuyorum memleket meselelerine...hele afrikada açlıktan ölenler, ırakta evi yıkılanlar, filistinde tank altında kalanlar hiç umrumda değil...
UMRUMDA DEĞİLSİNİZ EY İNSANLAR
Umrumda değil yakında körleşecek gözlerim...umrumda değil... belki içki içtiğim için sirozdan öleceğim hani arasıra yoklamıyor değil ciğerim yastığıma kan damlatarak...belki bu gidişte sigaradan kaynaklı kalbibim arızanacağı yahut bir kamyonun altında kalışım umrumda değil...BEN BENİN UMRUNDA DEĞİLİM
Sakın bencil demeyin bana hatta deyin avazınız çıktığı kadar...ardımdan bağarın; savaş kaçkını,insanlığa ihanet eden bok torbası umrumda değil kimin kime ne dediği.
Ben de bilirdim kaçma savaş demeyi hatta en fazla sesi çıkan ben idim siz sinmişken perde arkalarına...
Pişmanlığımda yok geçmişten kalan ne yaptıysam bilerek ve isteyerek yaptım ne yapmadıysam bilerek ve isteyerek yaptım...
Kimseyi de suçlamıyorum hatta tüm insanlar haklı bir ben haksızım...merhamet diyodun dün ondan öncede savaş naraları atıyordum ondanda önce kısa pontolanla dolanıyordum yıkık ahşap bir evde...ama şimdi hiç bi şey demiyorum, evet değişmeyen tek şey değişimdir. Haklıdır marks bunu söylerken işte ben değişiyorum ama kendi isteğimle deli divane bir umursamamazlığı koşuyorum...evet marks haklı...bedrettin haklı...ince memed haklı...robin hut...zizifos...bruno...ne alakası var demeyin aklıma ilk gelen isimlerde...ahmet haklı...memed haklı...ayşe,fatma,fadime BEN DEN BAŞKA HERŞEY HERKES HAKLI ama benim unmrumda değil haklılıkları....
Şimdi yaşayacağım yaşaya bileceğim yere kadar ölümüm nerede nasıl olacak bilmem umrumdada değil sadece herkesten gözüm gibi sakladığım iki tane ajandam var koltuğumun altında ölümümden sonra bir deli doktoru okusun belki benim gibi olan delilere bulunur çare Ya da okumasın umrumda değil öldükten sonraki yaşamlar....en iyisi ben yakayım ajandalarımı geçmişimi geleceğimi yakayım
sonra bir ormana gidip söveceğim avazım çıktığı kadar...
..... aşşağa kasım paşa
UMRANDA DEĞİL HİÇ KİMSE VE HİÇ BİŞEY
MURAT AKTAŞ(zizifos)
YORUMLAR
Ajandalarınız için savaşın o zaman sevgili kardeş...
Eminim bu umursamazlık sizin umursuz olduğunuzdan değil hayatın gidişatından kaynaklanıyor... çünkü inanın bazenleri oluyor ki bu yazdıklarınızın altına imzamı atabilirim.. hatta bende birşeyler ekleyebilirim.. ama inanın.. neye inanmak istiyorsanız ona inanın... önem verdiğiniz bir şeye.. birine... allaha... insanlara.. hayvanlara.. herneye inanmak ve önem vermek istiyorsanız ona... belki de kimse kalmamışken kendinize.. kendiniz de yoksa sizden umursamamanızı bile isteyebilecek kadar sizin umruunuzda olan beyninize, düşüncelerinize...
Hayatın, ya da önem verdiğiniz ya da vermek istediğiniz her ne ise, onun sizin için bir an önce gelmesini (belki de sizin tutup kolundan getirmenizi) dilerim...
Saygı ve sevgi ile..
Not: size bir film tavsiye etmek istiyorum belki de izlemişsinizdir.. Will Smith in kendi oğluyla beraber oynadığı Umudunu Kaybetme adında basit bir film... lütfen tekrar tekrar izleyin... sakın bir defa izleyip bırakmayın tekrar ve tekrar izleyin...