- 619 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
LİDER ve EKOL ARAYIŞI
İnsanlar daha çok küçükken bir lider ve ekol arayışı içindedirler.. Bu insanın yaratılışıyla alakalı, normal bir durumdur…Sevilen kişi (ekol) bazen bir çizgi film kahramanı, bazen bir sanatçı, bazen de anne ve babadır..Anne ve babanın ekol edilişi çocuğun cinsiyetiyle de alakalıdır..
Kişi, örnek aldığı kişinin hareketlerini taklit eder, onun gibi giyinir, onunla özdeşleşir..Bunu bazen severek ve isteyerek , bazen de farkında olmadan, bilinçaltıyla yapar..Sonuçta bir benzerlik söz konusudur..Özenti ve çevresel şartlar da cabası…
Olayı sadece çocuklara indirgememeliyiz…Biz büyükler de çoğu kez ekol sahibiyizdir ve taklitte çocukları bile geçeriz bazen…Çok görmüşsünüzdür arabasının arkasına ( Polat, Deliyürek, ) gibi kahramanların adını yazan kocaman kocaman adamları..
Bu bağlamda ekol edinme bir psikolojik durumdur ve pozitif olduğu sürece sorun teşkil etmez…
Taklit edilen, müspet biriyse elbette teşvik bile edilmelidir..Zira ahlak ve alışkanlıklar bulaşıcıdır..
Başta da belirttiğimiz gibi; örnek alma ve ekol edinme bir insan psikolojisidir..Bu hareketi özellikle çocuklarda kontrol altına alma olarak değil ama gözetleme olarak ciddi biçimde ele almalıyız…Kimleri örnek alıyoruz, almalıyız dikkat etmeliyiz..
Çok görmüşsünüzdür kim olduğunu bilmeden boynunda (Che) kolyesi taşıyanı, ya da sırf 6. filoyu protesto ettiği için yargılanan, daha başka suçları da olduğu için asılan Deniz GEÇMİŞ in resimlerini biriktireni..
Dünya görüşü için insanları yargılamak haddimiz değil..Lakin bizim de bir dünya görüşümüz var değil mi ? Bizler müslümanız öyle değil mi ? Öyleyse bizim dünya görüşümüz tam olarak başaramasak bile , islami ritüellerle örülü olmalıdır..
Ve bir çok alanda cesaretlerini takdir etsek bile bizim kahramanlarımız komünist kişilikler olmamalıdır…
Çocuklarımıza öncelikle bizler birer ekol olabilmeliyiz..Örnek anne ve baba modelini evde görmeli, kişilikli bireyler olmalılar..
Kahraman seçiminde örnek modelleri bizler sunmalıyız..
Yüzüklerin efendisinde büyücü Gandalf benim çocuğumun kahramanı olmalı…Surlara bayrak diken Ulubatlı Hasan olmalı..
Son nefesinde yanına gelen imamı hakaret ederek kovan Deniz GEZMİŞ bir kahraman olmamalı…Olacaksa Said NURSİ kahraman olmalı..
Evet Deniz GEZMİŞ asıldı…Bir gencin dünya görüşü yüzünden asılması nasıl tasvip edilmezse, İskilipli Atıf Hocanın asılmasını da protesto etmeliyiz..Öyle ya ; o da fikirleri yüzünden asıldı..
Entellik , radikallik, farklılık belki insana hoş gelen olgular..Ama bir Müslüman bu olgulara erişmek için yanlış kişiyi ekol edinirse bu bir felaket olur…
Bizim geçmişimiz ve tarihimiz , sadece Osmanlı değil, İslam tarihine de bakın, o kadar çok şerefli hadise ve kişi vardır ki, onlar dururken müslümanın ekol edineceği kim olabilir ki ?
Malazgirt te Alparslan varken, İstanbul da Fatih varken, Kudüs te Selahaddin Eyyubi varken daha kimi ararız anlayabilmiş değilim…
Örnek alacaksanız işte örnekler, ekol isterseniz işte size ekoller…Kahraman lazımsa açın tarihimize bakın…Daha ne söyleyebiliriz ki ……?
Tunar ÇALIŞKAN / 25-09-2009 / Nevşehir…