- 1143 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
OKULLAR AÇILIRKEN
OKULLAR AÇILIRKEN
Okullar açılıyor. Herkes bu günlerde büyük heyecan yaşıyor. Büyük küçük, bütün öğrenciler okulun yolunu büyük bir heyecanla tutuyor.
İslam dini, okumaya büyük önem vermiştir. İslam’ın ilk emri de “Oku”dur. “Yaratan Rabbinin adıyla oku. Oku, Rabbin en büyük kerem sahibidir. O ki kalemle (yazmayı) öğretti. İnsana bilmediğini öğretti.” (Alâk, 1-5.)
Yüce yaratanı ve onun yarattıklarını hatırlayarak okumak güzel bir duygudur. “ De ki: “Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?” (Zümer, 8-9.) İslam dini; cehaletin, bağnazlığın daima karşısında olmuştur. Bilime büyük önem vermiştir. İnsanların okumaktan geri kalmamasını istemiştir. Sevgili peygamberimiz Hz. Muhammed (sav), bir hadislerinde: “İlim öğrenmek; kadın, erkek herkese farzdır” (İbn Mace, Mukaddime, 17) buyurmuştur. Bu hadis ile kadın ve erkeğe hiçbir ayrım yapılmadan onların okumaları gerektiğini bildirmiştir. Şu öz eleştiriyi yapmadan da edemeyeceğim. Bizler, her türlü kitapları enine boyuna okuruz. Batılı klasikler olsun, kendi klasiklerimiz olsun hepsini okuruz evet okumalıyız da, ancak bizler; acaba Kur’ân’ı Kerim’in mealini bir kez olsun okuduk mu? Herkesin bu soruyu, elini vicdanına koyarak kendine sorması ve cevaplaması gerekir.
“Bana, bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum.” (Hz. Ali)
“De ki: Rabbim ilmimi arttır!” (Taha, 114.)
Biz, okumaya başlarken Rabbim ilmimi artır, benim için ilmimi hayırlı kıl; diye başlamalıyız ve bu aşkla, heyecanla okumalıyız.
“İlim Çin’de bile olsa gidiniz.” (Câmiü’s-Sağîr, 1/310, H. No: 640) “Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz.” “Her şeyin bir yolu var. Cennetin yolu da ilimdir.” (Deylemi)
Hadisi şeriflerde de bildirildiği gibi, ilim tahsil etmek bizim için çok önemlidir. Yavrularımızın, iki dünya mutluluğunu yakalamaları için elimizden geleni yapmalıyız. Zaman geçtikten sonra her şey geç olabilir.
Hepimizin kitap okuması gerekir. Size zaman zaman derler ki: “Ya sen öğretmen olmuşsun, daha kitap mı okuyorsun? Sen emekli oldun hâlâ kitaplarla mı uğraşıyorsun? gibi sorular gelebilir. Böyle bize gelen sözlere aldırmadan kitap okumalıyız. Biz, doğumumuzdan ölümümüze kadar, durmadan ama durmadan okumalıyız. Çünkü dinimizin ilk emri bize okumamızı emreder. Okurken de Kur’an-ı Kerim’de buyrulduğu gibi aklımızı kullanmalıyız, aklımızı başkalarına kullandırtmamalıyız. Çocuklarımıza, kitap okuma alışkanlığını kazandırmalıyız
“Aklınızı kullanmıyor musunuz?” (Bakara, 44.)
“Size ayetlerini gösterir ki düşünesiniz.” (Bakara, 73.)
“Düşünesiniz diye size ayetleri açıkladık.” (Âl-i İmrân,118.)
Dünyevi ve uhrevi ilimleri çocuklarımıza öğretmeliyiz. Onların, iki dünyalarını kazanmaları için elimizden geleni yapmalıyız. Yüce Rabbimizin en büyük emanetidir onlar bizlere. Daha dün yeni doğmuşlardı, bugün büyüdüler ve okula gidiyorlar.
Onları güzel bir eğitim bekliyor. Çocuklarımızı yakından takip edelim. “Sürdüm çayıra, Mevla kayıra” gibi bir düşünceye kapılmayalım. Bilinçli bir veli olarak; okula devamlı giderek, öğretmenlerinden durumlarını soralım. Dünya servetine verdiğimiz değerden daha çok onlara değer verelim. Unutmayalım ki onlar bizim geleceğimizdir. Geleceğimizi güzel hazırlarsak; neslimiz de iyi ve hayırlı olacaktır. Ben nasıl olsa harçlığını veriyorum, başka bir şeyine karışmam dememeliyiz. Zaman çok değişti. Bizim okuduğumuz zaman gibi değil artık. Şimdi bin bir tehlike onları bekliyor. Onları koruyup kollamak da bizlere düşüyor.
Yeni eğitim, öğretim yılı ülkemize hayırlı olsun…
24.09.2009
İdris ÇETİN
Akdağmadeni
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.