Bayram gibi bayram...
Haşmet BABAOĞLU’ nun kaleminden...
Biraz geç de olsa "Bayram Üzerine.."
Ne olur sanki, bu kez olsun "Ah nerede o eski bayramlar" teranesini sürdürmesek!..
Eskisi yenisi yok işte, bayram var, diyebilsek!
Zaten eski olsun, yeni olsun; bayram dostlukların tazelenmesine değil de, yeni dedikodular üretmeye yarayacak ziyaretlere neden oluyorsa..
Zengini elinden tutup yoksula götürmüyorsa...
Güçlüyü birkaç günlüğüne de olsa güçsüz, güçsüzü güçlü kılmıyorsa...
Zorbayı titretip kendine getirmiyor da, bayramlık muhabbetlerinde gerine gerine zorbalığını hikâye etmesine yol açıyorsa...
Mazlumun yaralarını sarmıyorsa...
Konuklar ev sahibinin, ev sahibi konuklarının canını sıkıyorsa...
Dayanışmayı ayrıcalıksız ve ayrımsız kılmıyorsa bayram ve tersine, "bizimkilerin dayanışma gösterisi haline geliyorsa...
O bayram, bayram mıdır gerçekten?
Bayram ziyaretlerimizde başkalarına düşmanlıklarımızı kışkırtan söylevler çekiyorduysak eşe dosta ve yine öyle olacaksa...
Küçüklerimizi laf olsun diye sınav sorularıyla bunaltıyorduysak ve akranlarımızı geçmiş hatalarını çağırıştıran laf kılçıklarıyla huzursuz ediyorduysak ve yine öyle olacaksa...
Büyüklerimizi ziyarete giderken hediyelerimizi açıp kalplerimizi kapatıyorsak ve yine öyle olacaksa...
Bayram’ın sevinç ve bilinç içerdiğini umursamıyorsak...
Eskiymiş, yeniymiş, ne fark eder ki? Bayram, bayram gibi olmuyor demektir.
Ramazan Bayramı da elbette aynı zamanda bir "tatil" dir. İşin gücün gündelik hayata damgasını bir daha kazınamayacak biçimde vurduğu modern hayatta "tatil" lerin insanı baştan çıkartan çağrısına kulak vermemek de zordur.
Yine de küçük ellerimizi geleneğin kocaman avcunun içine bırakmanın hoşluğunu yaşamayı bilmeliyiz.
Ramazan sonrası gelen bu bayram, inananların bir ay boyunca nefisleriyle girdikleri mücadelenin sonunda sevinç ve lütufla ödüllendirilmesidir. (Arapça bayram anlamındaki "iyd" sözcüğünün kökünde "lütuf" ve "tekrar dönüş" anlamlarının bulunduğunu söyler dilciler!)
Hepinize hayırlı bayramlar ve bayram gibi yarınlar dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.