- 952 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
BABA SENİ UNUTMADIM.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ben, şu anda kırk yaşındayım. Bugüne gelene kadar geçen zamanı bazen gözümün önüne getiririm. Çoğunlukla da o anılar, beni çocukluğumda başlatır gezintiye.
O günleri hatırladığımda, iki oda ve küçük bir mutfaktan ibaret olan küçük ama mutlu bir ailenin yaşadığı o lojman, tıpkı trenin vagonları gibi dizelenir gözlerimin önünde.
O lojmanda, geçirdiğim zamanları hiç unutmadım ve unutacağımı da sanmıyorum. Sarı saçlı, yeşil gözlü, hafif çilli bir kız çocuğu, çocuk saflığıyla, kümeste beslediği tavukları, yemlerken bulurum. Okul bahçesinde, en güzel ve eğlenceli oyunları oynarken, attığı kahkahaları duyarım.
Paylaşmanın ne demek olduğunu ilk öğrendiği günlerini hatırlarım. Kar yağdığında, okulun karşı yamacında bulunan yokuştan, gübre torbalarına binerek, kaymaya çalışırken bazen kazlar yapan o çocuğu ve arkadaşlarını hatırlarım.
Aynı çocuk, elindeki sopa ile inekleri, merada ve ovada otlatırken, bir işe yaramaktan duyduğu gururun etkisiyle yüzündeki gülümsemeyi hatırlarım.
Babamın ve annemin, benim ve kardeşlerim için uğraşları gözümün önüne gelir. Mis gibi kokan havasını, yüzleri gülen köylüleri hatırlarım. Dostluğu, samimiyeti hatırlarım.
Bayramların bize yüklediği o manevi gücü, o zamanlar daha çok hissettiğimi hatırlarım.
Babam, o anıların içinden çıkar ve yanıma gelir. Kucağına alır ve bana sarılır. En çok bu sahneyi özledim. Yıllar geçmesine rağmen,onu hiç unutmadım.Nur içinde yat babacığım. O, artık bir yetişkin. Ama hala o anılardaki küçük kız.
Yine bayram geldi .Onsuz , kaç bayram geçti aradan. Onun elini sağ iken öptüğüm gibi hürmetle öpmek isterdim. Ama o artık yok yanımda. Sadece, dualarımı gönderiyorum ruhuna.
TÜM BABALARIN VE ANNELERİN BAYRAMINI KUTLUYORUM. EVLATLARIN DA. BİR FAZLA ÖPELİM ANNE VE BABALARIMIZIN ELLERİNİ.
YORUMLAR
YAŞIMIZ NE OLURSA OLSUN BABASIZ ANNESİZ ÇOCUKLAR İÇİN BAYRAM BURUK GEÇER BUNU EN İYİ BİLENLERDENİM ALLAH RAHMET EYLESİN İYİ BAYRAMLAR(BABAM DİYE BİR ŞİİRİM VAR OKURSANIZ SEVİNİRİM)
çok güzel bir yazı nermin hanım çocuklarımızı da çok sevelim hiç üzmeyelim sizin babanızın elini öptüğünüz gibi oğlum da benim elimi öper mucukum sen bambaşka annesin derdi bize bir şey olacak diye aklı çıkardı ama 26 yaşında en güzel çağında en güzel gününde ki gata tıp fakültesini yeni bitirmiş kurasını çekmiş tayin yerine gitme heyecanı ile yaşarken trafik kazasında kaybettim oğlum artık benim elimi öpemiyor bende onu koklayamıyorum hayat çok zor canım babanında mekanı cennet olsun sana sabırlar diliyor bayramını yürekten kutluyorum sevgilerimle
Sevgili kardeşim,pazardan fırsat bulup da interkafeye geldiğimde yazının günün yazısı olduğunu görünce sevindim.
Kutlarım,o hassas yüreğini...
Ayrıca hasta olmana çok üzüldüm.Allah'tan acil şifalar diliyorum.
Bizler işte böyle zor koşullarda yazmaya çalışıyoruz.Bizleri anlamayanlara duyurulur.
Hayırlı bayramlar diliyor,saygılar sunuyorum.slm.lar...
Çok teşekkürler sevsili Edebiyatdefteri sitesi dostlarım. Bana çok güzel bir bayram hediyesi verdiğiniz için çok duygulandım. Bu yazıdaki satırlar, babama olan özlemimin ifadeleriydi. Her bayram sabahı özellikle gözlerim onu hala arar oturduğu yerde. O duygularla perşembe akşamı düşmüştü beyaz sayfaya. Dün akşam, peniline duyarlılığım var ve kullandığım ilaçta penisilin olmamasına rağmen çapraz etki yapmış. Acildeydim. Gelir gelmezde ilaçların etkiaiyle sabaha kadar uyumuşum. Sabah kalktım ve siteye bakmak ve yazıları okumak için açtığımda askıda yazımı gördüm. Hepinize teşekkür ediyorum. Sevgi dolu ve sağlıklı bayramlar diliyorum Yüce Yaradandan. Sevgilerimle :)
Baba ata demektir. Tüm evlatlar için babab yıkılmayan bir dierketir ama biz kız çocukları için baba bir başka güven ve bir başka sevgidir sevgili şairim. Yokluklarında ne çok özleriz onları ve ne çok ararrız sıcacık güven veren bir omuzda ağlamayı veya yumuşacık yanakalrından öpüp sevgi ile yüzüne bakmayı.
Ben bayramları hiç sevmezdim. Hal sevdiğimi de (söyleyemem) Ama şimdi biraz olsun sevebiliyorum tek nedeni de kardeşlerimin gelişleri. Onlardan başka hiç bir şey mutlu etmiyor bayramlarda beni.
Yine çok özel bir konuya değinmişsiniz sevgili şairim.
Babanızın ve bu dünyadan ayrılmış olan tüm babaların mekanı cennet olsun. Geride kalanlara da sabır ve metanet diliyorum.
Sevgiler yüreğinize
Canım arkadaşım, ikimizin kaderide aynı; yine bayram geliyor ve bizim babamız yok.
içimiz özlemle dolu, hasretle dolu.
Kucağına oturmayı, elininden tutup gezmeyi özledik elbette.
Onlara Allah'dan rahmetler diler, geride kalanların bayramını kutlarım.
Bayram önü yazılmış güzel bir yazıydı, zaten titreyen içimi daha bir titrettin derinden.
Bu güzel yazını kutluyorum....
Selam ve sevgimle...
Babana Allah rahmet eylesin diyorum.Her insanın içerisinde unutamadığı anıları vardır,anne ve babası ile ilgili...
Güzel bir anıydı...Özellikle torbalarla kayman hoştu...
Ben de öyle diyorum;"babaları ve anneleri sağ olanlar,onların kıymetlerini bilsinler..."
Yüreğine sağlık...saygı ve selamlarımı gönderiyorum...
Evet,hernedense o lojmanları kutu gibi yaparlardı eskiden;en çok iki odası olurdu,sanki bekar evi gibi düşünülmüştü hep. Bütün kurumlarınki biribirine yakın benzerlikteydi..Galiba bir anlayışın ürünü olarak doğmuşlar, sonra yetmişli yılların sonu ve seksenlerde değişti ve normale döndü. Sanki toplumu yeniden keşfediyorduk...
Ben gurbete çok küçük yaşta alıştığımdan,hep emanet gibi gidip,gelirdim. Annem,bunun göbeğini dışarda unuttuk derdi. Tabi ki babamı kaybedince de yanında yoktum. En çokta yaralayan bu oldu! Sanki birşey olacaktı da ikimizde unutmuştuk...
Kutladım efendim.Dileğiniz,dileğimizdir.Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 9/19/2009 12:21:23 AM zamanında düzenlenmiştir.