DAVRANIŞ BİÇİMLERİ VE İNSAN İLETİŞİMLERİ
Değerli arkadaşlar,davranış biçimleri ve buna bağlı olarak insan iletişimleri çok önemli bir konu.Çünkü yakınlarımız arasında,diyalog kurduğumuz diğer insanlar arasında davranış biçimleri çok etkilidir.İletişim,tüm canlılar,insanlar arasında yaratılıştan itibaren süren bir olgudur.Davranışların temelinde iletişim vardır.Toplumun her biriminde gereklidir.
Davranış biçimleri derken,insanlarla iletişim kurarken takındığımız tavır,onları dinlemek,ilgilenmek,yüzümüzde oluşan ifadeler etken.İnsanlar arasındaki en büyük problem,iletişimsizlikten kaynaklanır.Eşler arasında bile iletişimsizlikten dolayı,bir çok sorun çözülememektedir.Çünkü artık insanlar konuşmaktan kaçınıyorlar.Oysa ki konuşa konuşa anlaşmak çareler bulmak için en başta gelen faktördür.
Örneğin:Bir arkadaşınızla bir yerde oturdunuz,oturma esnasında hep sustunuz,o güne özel değil,bunu hep yapıyorsanız,hep karşınızdaki kişi sohbete renk katmak istiyor,hep o konuşuyor ,siz ya susuyorsunuz veya hep kendi sorunlarınızdan sözediyorsunuz.Bir dahaki sefere o arkadaşınız sizinle bir şeyler paylaşır mı,veya size bakış açısı nasıl olur?Ailenize,diğer insanlara da aynı tutum içindeyseniz,sorun sizde demektir.
Çok iyi bir insan olabilirsiniz,merhamet dolu olabilirsiniz,yüreğiniz tertemiz olabilir.Fakat,insanlarla aranızda hala sorunlar yaşıyorsanız,onlar tarafından anlaşılmadığınızı düşünüyorsanız,bunun nedeni kendinizi ifade edemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.Çünkü ifade,tavır,yerine göre tebessüm,içtenlik,tatlı bir dil çok etkili olacaktır.İletişimin temelinde ,anlaşılmamaktan şikayetlerin temelinde bu etkenler çok önemlidir.Yerine ve ortamına uygun davranmak diyebiliriz.
Başarılı bir iletişimi maddeler halinde sıralamak gerekirse:
1-Yerine ve ortamına göre davranın,yani bulunmuş olduğunuz ortam nasıl davranmayı gerektiriyor,gülümsemeniz,konuşmanız,susmanız,tebessüm etmeniz,ne konuşmanız gerektiği yerine ve ortamına göre ayarlanmalı,
2-Sabırlı olun,hemen sinirlenmeyin.
3-Sürekli dert yanan biri olmayın,karşınızdaki kişinin dertleri sizden daha fazla olabilir,onu da dinleyin.
4-Hep negatif olmayın,insanlar sizi bu imajla tanımasınlar,tabi her zaman pozitif olamazsınız,fakat negatifliği yaşam biçimi haline getirmeyin.
5-Esnek olun,hep açık bir kapı bırakın,tartışmalarınızın,öfkelerinizin dozunu ayarlayın.
6-Konuşmanız esnasında olumlu bir ses tonu kullanın.
7-Biri sizinle konuşurken,başka şeylerle uğraşmayın.
8--Konuşmalarınız esnasında yuvarlak kelimeler kullanmayın,ifadeniz net olsun,farklı anlamlar içeren,yanlış anlaşılmalara neden olacak konuşmalardan kaçının.
9-Konuşmadan önce düşünün.
10-Tevazu dolu olun,böbürlenmeyin.
11-Konuşmak-susmak-dinlemek bunlara dikkat edin.
12-Eşinizle,ailenizle başbaşa yemek yediğiniz veya özel bir şey paylaştığınız ortamlara,aksilikleri,terslikleri,günlük yaşamın stresini taşımayın.Onların da neşeli bir ortama,sıkıntılardan bir süreliğine uzaklaşmaya ihtiyaçları vardır.Bu negatifliğiniz onları uzun süre etkileyebilir.
13-Romantik bir yemekte gözleriniz başka masalarda,veya dışarının manzarasında olmasın.Karşınızda ya eşiniz,ya sevdiğiniz insan vardır.Bu durumdan olumsuz yönde etkilenir,hatta hakaret kabul edebilir.Realist bir insan olabilirsiniz,romantik bir ortamın büyüsü size hitabetmeyebilir.Fakat bunu o ortama taşımayın.
14-Yerinde duramayan biri olmaktan kaçının.
15-Yüzünüzde her zaman size özgü bir tebessümünüz olsun.Hep asık suratlı,hep ulaşılmaz bir imaj hem insanların size olan tutumunu etkiler,hem sevgiyi öldürür.
16-İnsanlarla iletişimlerinde başarı sağlayamayanlara zor insanlar gözüyle bakılır.Bu hem iş yaşamını,hem aile yaşamını etkiler.
17-İnsanların gönlünü almasını bilin.Farkında olarak veya olmayarak,elinizde olmadan onları kırmış olabilirsiniz.Onların gönlünü alın.
18-Jest ve mimiklerinize dikkat edin.Sosyal bir topluluk içerisinde olabilirsiniz,iş ortamında olabilirsiniz veya aile içerisinde.Aksi ve ters ifadelerinize hakim olun.
19-Karşınızdaki insanların anlayacağı şekilde ve yalın konuşun,ağdalı kelimeler kullanmayın
20-Her şeyden önemlisi hoşgörülü olun.
21-Empati kurmayı unutmayın.Olaylara bir de karşınızdaki insan veya insanların çerçevesinden bakın.
22-Önemli bir faktör de yüreğinizden sevgiyi eksik etmeyin,sevgi dolu olun,merhametli ve vicdanlı olun.Bu ruh haliniz mimiklerinize,hareketlerinize yansıyacaktır,bir insanın dış görünüşü önemli değildir,güzel olabilir,olmayabilir,fakat munis bir ruh taşıyan bir insanın yüzü hep aydınlık olacağı için,o hep güzeldir,farklıdır.
23-Ailenize,arkadaşlarınıza,dostlarınıza değer verin.Dost ve arkadaşlarınızı işiniz düştüğü zaman arayıp sormayın.Onları arayın gecikmeyin,sevinçleri olduğu kadar,hüzünlerini de paylaşın.Onlarla sıcak sohbetler yapın,ziyaretlerine gidin,emek verin ve asla banane demeyin.Kaybetttiğiniz zaman arkasından ağlayacağınız dostlarınızın değerini,onları kaybetmeden bilin.
24-İnsanları olduğu gibi kabul edin.Artıları olduğu gibi eksileri de olacaktır mutlaka.Artıları bir hayli fazla bir insanın eksilerini gördüğünüz zaman onu silip atmayın.Çünkü hiç bir insan,kusursuz değildir.
25-İnsanlarla konuşurken gözlerinizi kaçırmayın.Gözlerine bakarak konuşun.Eğer sürekli gözlerinizi kaçırırsanız,güven vermezsiniz.
İletişim,aileden aileye,ülkeden ülkeye,yöreden yöreye kültürel farklılıklar gösterir.İnsanlar çocukluk yaşlarından itibaren davranış biçimlerini, iletişim becerilerini kazanırlar.Sağlıklı iletişim içerisine giren bireyler,karşısındakini olduğu gibi kabul eder,bu kişiler kendi sınırlarının farkındadırlar.Sürekli iletişim ve dayanışma içerisinde olurlar,olgun insanlardır,karşılarındaki insandan olumsuz bir davranış gördükleri taktirde,kendileri haklı olsalar bile,önce kendilerini sorgularlar.Ben bu davranışı hakedecek ne yaptım diye kendilerine sorarlar.
Değerli arkadaşlar,bilgi ve birikimlerime dayanarak nacizane yazmaya çalıştım.Hepinize başarılı,mutlu sosyal ve aile yaşamı diliyorum.Selam ve saygılarımla.
HAZAN
2009
YORUMLAR
ÇOK GÜZEL MESAJLAR VERMİŞSİN HAZANCIM
KEŞKE HERKEZ BUNU YAPABİLSE ,MÜSLÜMAN BİR ÜLKEDE YAŞIYORUZ AMA TOPLUM OLARAK DUYARSIZIZ
İSTİNALAR HARİÇ TABİKİ,SEVGİYİ SAYGIYI KAYBETMİŞ BİR TOPLUMDA YAŞIYORUZ MALESEF
KEŞKE SEVGİYLE YAKLAŞSA İNSANOĞLU BİRBİRİNE KARDEŞÇE YAŞASAK ,ÇOCUKLARIMIZA SEVGİYİ SAYGIYI YARDIMLAŞMAYI AŞILASAK,KONUŞMADAN ÖNCE DÜŞÜNSEK KALP KIRMASAK HATA YAPMASAK SEVGİLER SELAMLAR.
KIYMETLİ ŞAİRE HANIM.BUNLARA DİKKAT ETSE HERKES İLETİŞİMDE OLUR DAVRANIŞDA.KİMSE KİMSEYE DEĞER VERMİYOR.
22-Önemli bir faktör de yüreğinizden sevgiyi eksik etmeyin,sevgi dolu olun,merhametli ve vicdanlı olun.Bu ruh haliniz mimiklerinize,hareketlerinize yansıyacaktır,bir insanın dış görünüşü önemli değildir,güzel olabilir,olmayabilir,fakat munis bir ruh taşıyan bir insanın yüzü hep aydınlık olacağı için,o hep güzeldir,farklıdır.
BU BÖLÜM DAHA ÇOK TESİR ETTİ.İNSANLAR SEVGİ DOLU OLMALI DEMİŞSİNİZ.BU YÜZLERİNİ AYDINLATIR DEMİŞSİNİZ.İŞTE BU LAZIM HERKESE.SİZİN MELEK GİBİ BİR YÜZÜNÜZÜN OLDUĞUNA İNANIYORUM.BUNLARI BİLEN DİKKAT EDEN İNSANIN YÜZÜNDEN BELLİ OLURÇGÖRMEDİK AMA MELEK GİBİ BİR YÜZÜNÜZ OLDUĞU KESİN.TEBRİK EDERİM HOCAM,SAYGI İLE EĞİLİRİM.
Harika bir konu seçmişsin sevgili arkadaşım. Her şeyin maddiyata dayalı olduğu dönemi de göz önüne alırsak, insanların en çok ihtiyacı olan şeyler bunlar. İnsanlar herşeyden önce sevmeyi bilmesi ve karşısındakine aktarabilmesi gerekiyor. Empati, anlayış, saygı ve toplumun geneline hitap eden davranış biçimleri de kolaylaştıracaktır. Çok güzeldi ve ben bayıldım yazına. Hep bekliyorum bu yazıların devamını senden. Sevgilerimle, tebrikler :)))))))))))))))))
Güzel bir yazıydı fakat ne kadar yerini bulur bilemiyorum.