KADİR = Kur'anın Yolculuğunun Başladığı Gün
Bilindiği gibi İSLAM beş temel üzere kurulmuştur. Bu ’temel’ kelime-i şehadet, namaz, zekat oruc, hac olarak bilinir. Bunlar İslamın temel şartlarıdır, İslamın temel direğidir ama tamamı değildir.
Bina ise, insan hayatıyla ilgili olan İslam’ın diğer hükümleridir, Kur’anın emirleridir.
Toplumun saadeti ferdin saadetine bağlı olduğundan, kişinin huzuru/mutluluğu aynı zamanda toplumun da huzuru/mutluluğudur.
Ve Bu mübarek günler ve geceler de toplumu ruhen ve bedenen bir araya getirmektedir, birbirinde yaklaştırmaktadır..
RAMAZAN Yaradan’ın kullarına hediye ettiği bir aydır çünkü bu ayda diyer aylara nazaren sayısız ni’metler ve sevaplar vardırki yapılanlar kat kat yazılmaktadır.
Bu ayı başlıca özel kılan, bu ayda herkes tarafından kabul edilip büyük bir çoşkuyla kutlanıp değerlendirilen, ’bin aydan’ hayırlı olan Kadir gecesinin bulunmasıdır.
Kadir gecesinin özelliğide bilinen bir gercektirki, O gün Cebrail a.s. tarafında Kur’anı Kerimin Hz. Muhammed’e s.a.v. /23 sene süren bir vahy ile/ indirilmeye başlamasıdır.
KUR’ANın muzizelerini saymaya kalksak bitmez ama indirilmesindeki ana gaye Yaratanın kullarına olan sevgisi ve merhametinden dolayı onlara rehber/klavuz olarak göndermesidir.
Aslında İSLAM dini Adem a.s’dan beri var olan bir dindir çünkü İSLAM kelime anlamıyla boyun eymek, itaat etmek, teslim olmak demektir ki Allah c.c. ilk insan ve peygamber olan Adem a.s.’mada Cebrail a.s. aracılığı ile, emir ve yasaklarını bildiren SAYFALAR göndermiştir.
Kur’an bir rehberdir, insanların dünyevi ve uhrevi saadeti için hazırlanmış bir nasihatlar zinciridir, kurtuluşa vesiledir.
_____
Benim benzetmem ile İSLAM VE KUR’AN şöyledir... Nasılki herhangi bir şeyi kullanma klavuzu olmadan "tam" kulanamayız. Ya yanliş kullanıp eksik veya yanlış neticeye sebep oluruz yada hepden aleti kullanmaz hale getiririz.
KUR’ANda İSLAM için öyledir, kul ebedi saadete kavuşmak, İslamı gerektiği gibi yaşamak için Kur’anı okuyup, anlayıp, gerekeni yapmalıdır.
KUR’AN,,, İSLAMI yaşamak için bir rehber/klavuzdur/nasihattır.
İslam kolaylık dinidir, Allah kuluna yapamayacağı/kaldıramayacağı hiç bir şeyi emretmemiştir ama kul iradesiyle serbesttir ve bu nasihata uyansa kurtuluşa erecektir, uymazsa gerceklerle yüzyüze gelince duyacağı pişmanlığın ardından hak ettiği cezaya kavuşacaktır.
KURAN, bir çoğunun yaptığı gibi sadece ölülere gelmemiştir. Tabiki Kur’anı orijinalı ile okumak ve dinlemek sevaptır, şifadır, ruhu dinlendirir, canlı tutar.
_______
"Kim ki Kadir gecesine inanıp mükafatını Allah’tan umarak ibadetle /kaza namazı, tesbih namazı, zikir ve günahlara istiğfar, dua/ ile geçirirse geçmiş günahları affolunur"
Ramazanın sonuna yaklaştık, bu gece ve kalan geceleri inşallah iyi değerlendirip Rabbimizin affını ve rızasını haketmiş olanlardan olalım diliyorum.
Kadir gecesinde, Kadir Suresi ile kılnacak bir namaz vardır biliyor ve kılıyoruz ama ardından Efendimizin yaptığı bir dua varki hepimizce unutmadan okunmalı diyorum ben. "Rabbim, Sen şüphesiz affedidicisin, Affetmeyi seversin, beni/bizleri bağışla"
Kadir gecemizin, cümle insanlığa ve müminlere hayırlara vesile olmasını diliyorum. Bedenlerimiz birbirine uzak olabilir ama mü’min kardeşler olarak dualarda buluşuruz inşallah. Ahirete göçmüş aile ve mü’min kardeşlerimizide dualarımızda unutmayalım inşallah..
Allah hepimizden razı olsun, kalın sevgiyle...
_________
Şahinde Hülya Kahraman / 15.9.2009