BİR BABAYA MEKTUP..
Bir babaya mektup yazıyorum. Ciddi duruşlu, gülüşüyle hayat veren, kızının ilk aşkı, oğlunun idolü, iki kolunun arası dünyanın en güvenli yeri olan bir babaya... Eve geç gelince kızan, kızını belli etmeden takip eden, erkek arkadaşlarından kıskanan bir babaya...
Bir babaya diyorum. Gece üzeri açıldı mı, üşüyor mu diye merak edip yanına gelen, uyurken saçlarını okşayan, alnına buseler konduran, sevincini paylaşan, ağlayınca üzülen bir babaya... Yani baba gibi bir babaya mektup yazıyorum...
Baba olan herkes duysun beni. Siz eve gelince yüzünüze devamlı bişeyler istercesine bakan bir çift göz, size öylesine muhtaç ki. Sadece size öyle bakar, çünkü sizden başka hiç kimse onun derdine sizin kadar ilaç olamaz.Sizden öğreneceği çok şey vardır. Size birşey olsa ona hiç kimse tutmaz elini. Kimse baba gibi koruyup kollamaz. Hiç kimse duymaz sesini, hiç kimse dinlemez onu sizin gibi. O da hiç kimseye baba gibi sarılamaz. Size bir şey olsa veya ayrı düşseniz kızınızla, kızınız ne kadar büyürse büyüsün, nerede baba kız görse, gözleri dolar. Hayatındaki büyük boşluğu bir kere daha farkeder. Kafasını başka yöne çevirir ve konuşmaya başlar yüreğiyle. Babasını ne kadar çok özlediğini söyler. Size ne kadar çok ihtiyacı olduğunu... Nerede bir babadan söz edilse daha dikkatli dinler. Merak eder aynı durumda onun da yanında babası olsa o ne yapardı diye. Belli etmez ama içi sızlar.
Hayaller kurar sizinle. En çok da hayallerinde yanında olmanızı ister. Düşünür ve lanet eder bazı zamanlara... Bayram sabahlarında babasının camiden dönmesini bekleyemeyecek, yağmurlu günlerde onu okuldan almasını... Bir gün bir sınava girecek, babası sınava girdiği okulun bahçesinde bekleyemeyecek. Bir gün okulunda mezun olacak, ama diplomasını babasına gösteremeyecek. Bir gün bir mesleğe sahip olacak, ama babası onu gururla ziyarete gelemeyecek. Bir gün evlenecek, ama kuşağını babası bağlayamayacak. Biricik kızını beyazlar içinde göremeyecek. Alnına öpücükler konduramayacak. Ömür boyu mutluluklar dileyemeyecek. Bir gün küçük kızı anne olacak, çocuğu erkek olursa babasının adını koyacak belki, ama babası torununu kucağına alamayacak.
Bir babaya mektup yazıyorum. Çünkü babalar sever ve sevilir. İlk terbiyeyi babalar verir. Pikniklerde babalarla oyun oynanır, her yere ilk babalarla gidilir. Çünkü bir şeyin yanlış olduğunu kız çocuklarına babalar söyler. İlk defa babalar çeker kulakları. Sıkıntılara babalar çözüm bulur. Sevinçler en çok babalarla paylaşılır. Hasta olunca kız çocukları babaları ellerini tutmadan iyileşemezler.
Beni duyan tüm babalar! Bu mektubu size yazdım. Babama yazmak isterdim. Onunla paylaşmak istediğim o kadar çok şey var ki. Ona her zaman ihtiyacım var. Onun yokluğunu hiç bir şey doldurmuyor. Onun tecrübeleri olmadan yaşamkta müptediyim. Eğer kız çocuklarınız varsa, onunla konuşun. Ona yanlışı doğruyu anlatın. Ellerimden tutup yürüyün. Ona vakit ayırın ve yanında olduğunuzu hissettirin. Takdiri hakettiğinde onu çekinmeden takdir edin. Hakettiğinde kulaklarını çekin. Ona zaman ayırın. Lütfen unutmayın; size ihtiyacı var.
Bir babaya dedim. Çünkü benim mektup yazabileceğim bir babam yok...
YORUMLAR
arzulu
YAZINIZI , YANAKLARIMI SÜSLEYEN BİR İKİ DAMLA YAŞ İLE OKUDUM .
EVET BAZILARININ ELİNİ ÖPECEK , ONLARLA İLGİLENECEK , GECE ÜŞÜMESİN DİYE ÜZERLERİNE YORGAN OLACAK BABALARI YOK , ANCAK VAR OLANALARA VE ARAMAYANLARA NE DEMELİ..........
ASLINDA ÇOK SÖYLENECEK SÖZ VAR AMA BURALARA SIĞMAYACAK KADAR BÜYÜK LAFLAR....FAKAT OLMUYOR........YAZINIZ BANA GEÇMİŞTE BU KONU İLE İLGİLİ YAZDIĞIM BİR ŞİİRİ ANIMSATTI İLK FIRSATTA SAYFAMA İLİŞTİRECEĞİM..........
SAĞLICAKLA KALIN,,,,,,,,,,ÜZMEYİN KENDİNİZİ ....SİZE GERCEKTEN BİR BABA YAKINLIĞINI DUYUMSATACAK İNSANLAR HEP YANINIZDA OLMASI DİLEĞİYLE......
arzulu
resimde soldaki beyfendinin sağ elini tutan bayanım.. saygılarımla ARZULU..CANIM KARDEŞİM yazını gözyaşları içinde okudum yarama birde sen tuz bastın.
ne yapalım biz bunu görecekmişiz... arkamızda babamız olmasada yaslandığın zaman yıkılmayacak kadar güçlü annemiz var dua edelim ona bişey olmasın..babamızı zaten kaybettik önemli olan birbirimize kenetlenip bizim kopmamamız. SENİ ÇOK SEVİYORUMMM!!!
arzulu
sayfamı ziyaret eden ve o değerli yorumlarıyla beni şereflendiren herkese canı gönülden teşekkür ediyorum. duygularımın anlaşılması ve takdiri beni çok onurlandırdı. fakat sanırım yanlış anlaşıldığım bi yer var o da şu babam çok şükür hayatta ama ben babamda hiç bir zaman o gerçek babalığı yakalayamadım. her zaman çok uzağımdaydı. hala öyle. onun hayatta olup hiç bir zaman yanımda olamaması beni yaralayan. açıklama gereği duydum. tekrar teşekkür ediyorum efendim saygılarımla...
Bir baba olarak yazınızı içim burkularak okudum.Demek ki bizim kızlarımıza ve oğlumuza olan düşkünlüğümüz kadar onlarda bize düşkünmüşler.Dileğimiz her çocuğun annesinin kollarında, babasının kanatlarının altında büyümesi.Lakin dünyanın binbir türlü yaşamı var.Herkes aynı şekilde ve istediği şekilde yaşam sürdüremiyor.Takdir-i ilahi diyelim biraz da..
Babanızın yokluğunu çok hüzünlü kelimelerle öğrendik.
Babanıza rahmet ,sizlere baba hasreti için sabırlar diliyorum.
Babanız bu duygularınızı öğrenseydi sizinle iftihar eder ve gururlanırdı.Bu da onu çok mutlu ederdi.
Ve bir babadan mektubunuza cevap.Biz babalar tüm çoçukları kendi çoçuğumuz gibi görmekteyiz.Ağlayan bir çoçuk gördüğünde duygulanmayan babaya bende baba demiyorum.Hakeza gülen bir çocuk benimde gönlümde güller açtırıyor.
Çoçuklarımızın sevgisine layık olabilmek dileğiyle yazınızı kutluyor saygılarımı sunuyorum.
Bayram sabahlarında babasının camiden dönmesini bekleyemeyecek, yağmurlu günlerde onu okuldan almasını... Bir gün bir sınava girecek, babası sınava girdiği okulun bahçesinde bekleyemeyecek. Bir gün okulunda mezun olacak, ama diplomasını babasına gösteremeyecek. Bir gün bir mesleğe sahip olacak, ama babası onu gururla ziyarete gelemeyecek. Bir gün evlenecek, ama kuşağını babası bağlayamayacak. .......sayın arzulu sanki beni can alıcı noktamdan vurdun..öyle harika mektubun olmuş ki anlatamam ben olsam bu kadar güzel izah edemezdim duygulandım ve ağladım.dünyaya merhaba diyen her bebeğin bir annesi bir babası hep yanında hep arkasında onu kollayan onu savunup sarmalayan bir ailesi olsun dualarımla ...o güzel yüreğinize sağlık çok içtendi saygı ve sevgilerimle...