- 16150 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Niçin ud öğrendim, nasıl öğrendim...
ŞİMDİ BU GÖRDÜĞÜNÜZ UD, EVDE YILLARCA BOŞ BEKLEDİ BİR ARA KIZIM HEVES ETMİŞ VE KISA SÜRELİ KURS ALMIŞTI ANCAK YOĞUN OKULU,DERSHANE GİBİ NEDENLERDEN ERKEN BIRAKMAK ZORUNDA KALDI... UDU HER GÖRDÜĞÜMDE DOLABIN ÜSTÜNDE TOZLANMIŞ DURURDU DA AKLIMA " YA OKTAY SEN NİÇİN BU UDU ÖĞRENMİYORSUN,.HADİ AL KURSA GİT AYIP DEĞİL YA" DEDİ İÇİMDEKİ SES...BEN DE BU SESE KULAK VERDİM, BİR DENEYEYİM DEDİM... ÇOK AMATÖRCE BAP,ĞLAMA ÇALIYORDUM DA FARK VAR MI PERDELERDE DEDİM MERAK ETTİM... HEM DE ÖYLE FARK VARMIŞ Kİ BİR KERE UDUN BAĞLAMA GİBİ PERDELERİ YOK, SADECE PARMAK HESABINA DAYALI VURUŞ VE NOTLARI VAR Kİ İLK ÖĞRENENLERİN GERÇEKTEN İŞİ ÇOK ZOR ÖYLE HEMEN ADAPTE OLMAK KOLAY VE BASİT BİR OLAY DEĞİL, HAFİFE ALMAYA GELMİYOR, DİKKAT VE CİDDİYET VE TABİ Kİ BİR DE ÇOK ÇALIŞMAK, SABRETMEK, NOTALARI, USÜLLERİ, VURUŞLARI İYİ ÖĞRENMEK GEREKİYOR, BENİM NOTA BİLGİM ŞU AN İDARE EDECEK DÜZEYDE FAKAT USÜL HAKKINDA PEK İDDİALI KONUŞAMAM...ÇOK TİTİZLİK VE DİKKAT İSTİYOR BU KONU, ÖYLE MIZRABI TELLERE VURMAKLA İŞ BİTMİYOR...BUNU İLK ARAÇ KULLANMAYI ÖĞRENEN BİR SÜRÜCÜ İÇİN DE DİYEBİLİRİZ, İLK ÖĞRENME, İLK ARZU İNSANDA DERİN HEYECANLAR OLUŞTURUYOR, YÂNİ DEĞİL SADECE UDU, HANGİ SAZI ÖĞRENİRSENİZ ÖĞRENİN MUTLAKA BİR İLGİ, DİKKAT İSTİYOR DA EN ÖNEMLİSİ DE BENCE ÖZ YETENEK...ÖZ DEMEKLE AŞIRI VE GELİŞTİRMEYE UYGUN BİR YETENEKTEN SÖZ EDİYORUM YOKSA SADECE SESİN GÜZEL OLMASI DA YETERLİ SEBEP DEĞİL HER-HANGİ BİR SAZI ÖĞRENMEYE... BİR DE BENİM TÜRK SANAT MÜZİĞİ’NE DUYDUĞUM DERİN İLGİ VE BAFRA MÛSİKİ CEMİYETİ’NE 5 YIL KADAR KORO SES SANATÇISI ÜNVANIYLA DEVAM ETMEMİN DE BU UDU ÖĞRENMEYE KARŞI BENDE BÜYÜK BİR FAYDASI VE TEŞVİĞİ OLDU DESEM YALAN VE MÜBALAĞA ETMEMİŞ OLURUM HERHALDE...GEÇENLERDE YEĞENİM 130 MİLYONA BİR DARBUKA ALMIŞ VE BEN BUNU SEVİYORUM, ÖĞRENECEĞİM DİYOR...ZEVKLER VE RENKLER ASLA MUKAYESE EDİLMEZ DERLER...ÖĞRENSİN ELBET BİR ZARARI YOK,YARARI ÇOK...BİR KERE MÜZİK İNSANINI YETENEĞİNİ VE DERİN DÜŞÜNMESİNİ ARTIRIYOR, BİLGİ VE SANAT UFUKLARINI GELİŞTİRİYOR... EN ÖNEMLİSİ DE KENDİNE OLAN GÜVENİNİ SAĞLIYOR...BU AÇIDAN BAKTIĞIMIZDA MÜZİK GENÇLERİMİZ İÇİN ÇOK FAYDALI BİR SANAT...YİNE AİLEDE BELKİ DE BENİM GENLERDEN GEÇMİŞ OLMALI Kİ HACETEPE’DE OKUYAN OĞLUM DA İNTERNETTEN GİTAR ÇALMAYI ÖĞRENDİ, NOTA ÖĞRENDİ VE ANKARA’DA MÜZİK GRUBU KURDULAR GERÇİ O BENİM GİBİ SANAT MÜZİĞİ İLE İLGİLENMİYOR, HEAVY METAL MÜZİK YAPIYOR, BESTELERİ VAR...DEMEK İSTEDİĞİM MÜZİK HAYATIMIZIN ARTIK VAZGEÇİLMEZ BİR PARÇASI HALİNE GELMİŞ...
BEN UDU ÇOK SEVİYORUM VE BU SAZI ÖĞRENEMEDİĞİM İÇİN, BU HEP İÇİMDE BİR UKDE KALIYORDU ANCAK 50 YAŞINDAN SONRA, ÖZELLİKLE DE EMEKLİ OLUNCA BU İŞİ ÖĞRENMEYİ AKLIMA KOYDUM, ÖNCELERİ NEREDEYSE İÇİMDEN " SEN BU SEVDADAN VAZGEÇ, SENİN YAPACAĞIN İŞ DEĞİL" DİYORDUM FAKAT DAHA SONRA YAVAŞ YAVAŞ BİR ŞEYLER YAPMANIN VERDİĞİ SEVİNÇ VE MUTLULUKLA ÇOCUKLAR GİBİ SEVİNİYORDUM, ASLINDA AİLEM BENİM ŞİİR YAZDIĞIMI, MÛSİKİ CEMİYETİ’NE GİTTİĞİMİ BİLDİĞİ HALDE BU KONUDA MÜZİK ALETİ ÖĞRENMEMİ TEŞVİK VE TAVSİYE ETMEDİLER, BU DA TABİ Kİ AİLEMİN DEĞİL BENİM DE İHMÂLKAR V EÇEKİNGEN, İÇİNE KAPANIK BİR GENÇ OLMAMDAN KAYNAKLANIYORDU BİRAZ DA..VELHÂSIL UDU ÖĞRENECEĞİM DİYE ELİME ALDIĞIMDA BİR DE NE GÖREYİM UD MEĞER DOLABIN ÜSTÜNDEN DÜŞMÜŞ, ÇATLAMIŞ DA HABERİM YOKMUŞ, HEMEN ALIP KURSTAN ÖNCE TAMİRE GÖTÜRDÜM..O TAMİRDEN DE SONRA BİR İKİ KEZ DAHA GÖTÜRDÜM, YA TELİNİ DEĞİŞTİRDİM YA DA BAKIMINI YAPTIRDIM O KADAR DA PAHALI BİR UD DEĞİL FAKAT BENİM GİBİ BİR AMATÖR İÇİN BİÇİLMİŞ KAFTAN ADETA..GEÇEN AY YÂNİ AĞUSTOS’TA ANKARA’YA GİTMİŞTİK AİLECE TATİLE... DOSTLARIM BİLİYORLAR ZATEN ORADA YAZDIĞIM BİR KAÇ ŞİİRİMİ DE EKLEDİM ZAMAN ZAMAN SİTEYE...ANKARA’DA BİR TRT KİMLİKLİ UD SANATÇISI SN.ALİ OSMAN GÜNGÜR BEY HOCAMLA TANIŞTIK..BİR SOHBETİMİZ ESNASINDA EVİNDE 5- 6 ADET UDU OLDUĞUNU SÖYLEDİ..FİATLARININ DA EN UCUZUNUN 2 , EN PAHALISININ 5- 6 MİLYAR OLDUĞUNU BELİRTİNCE BENİM ŞAŞKINLIKTAN GÖZLERİM FIRLADI, O KADAR PARAYI VERCEK DURUM YOK Kİ, ÇOCUKLARIMIZ YÜKSEK OKULDA,.KIZIM ISPARTA SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ’NDE İŞLETME OKUYOR.. OĞLUMU SÖYLEMİŞTİM HACETTEPE FİZİK MÜHENDİSLİĞİ’NDE, MTA DA STAJ YAPTI BU AKŞAM ANKARA’YA OKULU İÇİN GİDECEK KISMETSE...KIZIMIZ DA 22 EYLÜLDE YOLCU KISMETSE İDEMEK İSTEDİĞİM ÇOCUKLARIMIZIN OKUL MASRAFLARI AĞIR...O YÜZDEN UDA 5- 6 MİLYAR VERECEK DURUM SÖZ KONUSU OLAMAZ... HEM BANA ELİMDEKİ UD YETER DE ARTAR BİLE...DERDİMİ ÇEKİYOR, SÖZÜMLE, SESİMLE, AMATÖRCE BESTE DENEMELERİMLE...ŞİMDİ BESTE DEDİM DE AKLIMA SİTEMİZ ŞAİRLERİNDEN VE BAZI SİTELERDEKİ ŞAİR DOSTLARIMDAN YAPTIĞIM AMATÖRCE BESTELER GELDİ, İŞTE UDUMLA ÇOK AMATÖR DENEMELER BUNLAR...YOKSA BESTECİLİK KİM BEN KİM EFENDİM...BELKİ İLERDE DAHA CİDDÎ ÇALIŞMALARIM OLABİLİR KISMETSE.. ANCAK BİR SORUN VAR HATTABİR KAÇ SORUN...EN ÖNEMLİSİ BESTEYİ YAPYORUM NOTASINI DA YAZIYORUM FAKAT NOTAYI SON ŞEKLE SOKACAK KADAR YANİ NOTALAMADA EKSİKLİKLERİM VAR, SADECE SİTEMİZİDEN SN.DOST ŞAİRİMİZ CEYNAN HANFENDİNİN RAHMETLİ ABİSİ İÇİN YAZMIŞ OLDUĞU BİR ŞİİRİNİN NOTA YAZIMINI UD HOCAMDAN DA YARDIM ALARAK BİTİREBİLDİM FAKAT EVDEKİ TEYBİM BOZULDUĞU İÇİN TAMİRE VERDİM... NİÇİN TEYBİ ANLATIYORUM... ÇÜNKÜ ŞARKIYI KASEDE ÇEKİM YAPABİLİRSEM DEĞERLİ CANAN ONUŞ HANFENDİYE NOTASIYLA BİRLİKTE ARMAĞAN ETMEK İSTİYORUM DA TEYBİ BEKLİYORUM TAMİRDEN... O YÜZDEN KENDİSİNE MAHÇUP OLDUM YİNE... ZİRA BU HAFTGÖNDERECEĞİMİ SÖYLEMİŞTİM FAKAT GÖRÜYORSUNUZ İŞTE AKSİLİKLER İNSANIN BİR TÜRLÜ YAKASINI BIRAKMIYOR DOSTLAR...ARTIK GEÇ OLSUN DA GÜÇ OLMASIN DİYORUZ..TABİ YİNE PAPATYA06 NURAY YILMAZ ÇAĞLAYAN ARKADAŞIMIN,SEVİNÇ ATAN HANFENDİNİN, AHMET KAÇAR BEYİN,RAHMETLİ ÖĞRETMEN ARKADAŞIM MUSTAFA BAKAR’IN, EVRİM SAĞLAM HANFENDİNİN, CEYHUN ALTUNKAŞ’IN VE ADI ŞU ANDA AKLIMA GELMEYEN BAZI DOSTLARIN ŞİİRLERİNİ DE AMATÖRCE BESTELEDİM FAKAT TESLİM ETME KONUSUNDA MAALESEF KESİN BİR TARİH VEREMİYORUM NOTALAMAYI İYİ BİLEBİLSEM HEMEN BİR HAFTADA HEPSİNİ TESLİM EDERDİM... YALNIZ ÇOK ZOR BU...DIŞARDAN BAKINA BASİT GÖRÜNÜYOR FAKAT İÇİNDE OLANLAR BUNUN NE DENLİ ZOR VE SABIR, ÇİLE İSTEYEN BİR İŞ OLDUĞUNU ÇOK İYİ BİLİRLER...
BU SN.AYŞE KARAN HANFENDİYE YAZDIĞIM BİR KARŞI YORUMDU ANCAK KONU UAZAYIP GİTTİĞİ İÇİN YAZI KISMINA DA EKLEMENİN FAYDALI OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜM..
TEŞEKKÜRLER, SEVGİ VE SAYGIMLA, SELAMLAR...
YORUMLAR
Okuduklarım bende kızım uzun zamandan beri Gtar çalma hevesinde ki merakının biz velilerinde teşvik edici olmamı gerektiğini çağrıştırdı kısacası bana yön ve cesaret verdiniz müzik dikkat ve kulak tınısının yorunlaşmasıda bütünleşiyor.ne güzel bir amaçta güzellikleri yakalmışsınız teşekkürler kızıma Gtarını alacağım ama almadan önce kursa göndereceğim saygılar.
oktayzerrin
bir hüzzam taksimle merhaba demek istiyorum efendim...
öncelikle azminizden dolayı sizi kutlamak istiyorum..müzik öyle bir tutkudur ki ne yaşı vardır ne de zamanı..
tıp ki aşk gibidir kapınızı ne zaman ve hangi ensturumanla çalacağı hiç belli olmaz..hele düşmeye görün o sevdaya
bir daha kopmanız mümkün değildir..müzik bir uçsuz bucaksız bir dünya gibidir ve bu dünyanın tek ortak dilidir..
hangi milletten hangi ülkeden hangi ırktan olursanız olun sizi tek bir bütün yapan tek kültürdür müzik..geçte olsa bu güzel dünya yolculuğuna çıkabilmiş olmanız size bence en büyük şans olmuş..o öyle bir güzelliktir ki hayata dair yaşanabilecek ne var sa hepsini onun için de yaşayabilirsiniz..benim için geçte olsa sizinle tanıabilme fırsatını yakaladığım için çok memnun oldum efendim..ben de amötör anlamda müzikle uğraşıyorum..bi çok enstrumanı çalabiliyorum..ayrıca her tarza yakın okuma da yapıyorum..inşallah bir gün sizleri dinlemek isterm..eserlerinizi ve sayfanızı yakından takip edeceğim bundan böyle..ud çok sevdiğim bir ensturumandır tabi kemanda olmalı yanında..ayırmamak lazım ikisini..iki sevgili gibidir ikisi..
değerli üstadım size müzik dünyasında başarı dileklerimle nice güzel eserler temenni ediyorum..sonsuz saygılarımla..
ziya var
ziya var tarafından 6/6/2010 6:18:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
oktayzerrin
Yazınızı geç de olsa okuma şansım oldu değerli hocam. Sizi yürekten kutluyorum. Ud çalmayı ben de çok istiyorum. Nota bilgim yok, ancak kulağım iyidir. Duyduğumu çalarım. Öğretmen Okulunun çok büyük katkıları oldu. Flüt, mandolin derken bağlamayı kendi çabamla öğrendim. Ud'u da çalabileceğimi de biliyorum. Birkaç kez denedim ve becerdim. Ancak henüz bir Ud'um olmadı. Şimdilik bağlama ile vakit geçiriyorum. İmkanlar müsait olduğunda başlayacağım.
Mersin'den saygıyla selamlar Oktay Hocam.
YORUM YAPAN TÜM DEĞERLİ DOSTLARA TEŞEKKÜR EDERİM,SEVGİ VE SAYGIMLA..
NOT: BU YAZIDAN SONRA UDU ÇOK DAHA GELİŞTİRDİĞİM DÜŞÜNÜYORUM..HEPSİN TAM OLARAKİ ÇALAMASAM BİLE 100-125 KADAR ŞARKINI NOTASI VAR REPERTUARIMDA BİR DE SÖZLERİ BANA AİT OLAN 25 KADAR TRT TSM REPERTUARI'NDAN GEÇMİŞŞARKILARIMIN NOTALARI DA VAR..TEŞEKKÜRLER,SELAMLAR...
Sayın Hocam Ud yakışıyor elinize. Ud bana göre çok farklı bir saz. Tutkuluyum ona. Hayatta paylaşamadığım tek şey Ud'um. Çalarken bazı arkadaşlar denemek için rica ediyorlar, veriyorum ama bir de bana sorun. Başkasının kucağında Ud'umu görmek rahatsız ediyor beni. Hayatta her şeyi paylaşan nil, Ud'unu asla paylaşamıyor. Tutku dedim ya... Yalnızlıktan korkanlara tavsiye ediyorum ensturman çalmayı. Her kesin sizi terkettiği anlarda bir tek o kalıyor yanıbaşınızda. Öğrenmek için; biraz istek, biraz metot ve gerisi sabır...Haaaa birde sakın ola küstürmeyin Ud'unuzu. İhmale gelmez her gün kucak ister....Sizi tebrik ediyorum üstadım azminizden dolayı...Başarı dileklerimle saygılar efendim...
Çok güzel bir uğraş seçmişsiniz...
ud çalmak muhteşem bir duygu...
ud çalmak benim için ekmek gibi ,su gibi,nefes almak gibi...
müzik konusunda ilgi duyduğum her enstrümanı ilk isteğimde hemen alan sevgili babamı rahmet ve saygıyla anıyorum...
ilk mandolinle başlamıştım,daha sonra flüt sonra melodika denilen üflemeli ve tuşlu bir müzik aleti daha sonra bağlama,elektro bağlama ,kemanım ve en sonunda udum oldu...
ud ile vazgeçilemez bir bağ oluştu aramızda...
ve bir muhayyer şarkımda demiştim ki;
Bin kahır yüklerim udun teline
Beste beste hazan olur kış olur
Dolaşırım Uşşak ile Hüzzamda
Kürdili Hicazkâr bir nakış olur...
ah sevgili Oktya hocam beni nereler götürdü yazınınız...
Başarı dileklerimle selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum...
üsküdar musiki cemiyetinde rahmetli olan bir keman hocasından duymuştum .. içinde ukde kalan keman öğrenme aşkını 70 yaşında hayata geçiren öğrencisine keman dersi verdiğini ve öğrendikten sonrada vefat ettiğini...
öğrenme aşkının yaşı yoktur..ne mutlu size ..kutlarım başarılı çalışmalarınızı..bestelerinizi...sanata eşsizi katkılarınızı...
öğrenmenin keyfini anlamlı güzelliklerini yansıtan örnek paylaşıma teşekkürler saygıdeğer hocam..
sevgim saygım tebriklerimle..
Sevgili Hocam
Çok şeyler paylaştım yazınızdan.
Ben de udu öğreneli 5-6 sene oldu. Ama daha öncesinde
gitar solfeji kadar bir bilgiye sahip olduğum için çok zorluk
çekmedim. Kulağım sağır ve pratik müzik yeteneğim olmadığından
en gözde mahalli bir türküyü-şarkıyı bile notaya bakıp çalarım.
eğer adına çalmak denirse tabi..
Dediğiniz gibi udlar çok pahalı. Belki bir gün güzel bir udumuz olur.
Bir şarkıyı notaya geçirmek büyük bir uğraş. Tam aklımızdakileri notaya çevirmek sihirbazlık gibi birşey.
Ama şunu söylemek istiyorum tüm dostlarıma.
ister yaşlı ister genç olsun ve ister zengin ister fakir.
Müzikle iştigal etmek bir ibadet diyorum.
Cennetin kapılarının birisinden muhakkak şairler yazarlar
müzisyenler ve aktörler girecektir
Ama o kapılar öylesine dar ki liboşlar sığamıyacak kapıdan
:))))
Bir de din tacirleri
çünkü içeriye tüccar sokmuyorlar
zaten ne alıp satabilirler ki içeride
Çok sevgilerimle