- 1362 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ORTANCA DERGİSİ CAN AKENGİN ÖDÜL TÖRENİ GİRESUNDA YAPILDI
Ortanca Kültür Sanat Edebiyat dergisi tarafından düzenlenen Erol Ertemel öykü ve Giresun’un Yitik Şair’i Can Akengin şiir yarışması ödül töreni ile Can Akengin’i anma töreni 28 - 29 Ağustos tarihinde Giresun’da yapıldı.
Giresun Valiliği,Giresun Belediyesi ile Ortanca Kültür Sanat ve Edebiyat dergisinin iş birliği ile Giresun İl Özel İdaresi Kültür Sitesinde yapılan ödül töreni acılış konuşmasından sora unutulmaya ramak kalmış Giresun’lu şair Can Akengin’in hayatını konu alan slayt gösterisinden sonra Can Akengin şiir’leri ile devam etti.
Ortanca Kültür Sanat ve Edebiyat dergisinin Giresun’lu yitik şair’imizi gündeme getirmesi ve Can Akengin’in unutulmazlar içine alınması törene katılan şair,yazar ve halkın beğenisini kazandı.Salon da bulunanlar tarafından yoğun alkış aldı.
Törene Giresun Valisi Mustafa Yaman, Vali Yardımcısı Süleyman Özçakıcı, Giresun Üniversitesi rektörü Prof.Dr. Osman Öztürk, Dereli Kaymakamı Murat Özdemir,Giresun Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Cinel,Belediye Meclis Üyesi Ahmet Yusufoğlu,Ortanca Dergisi İmtiyaz Sahibi ve Yazı İşleri Müdürü İbrahim Engin,Ortanca Dergisi Editörü İbrahim İmer,Giresunlu şair Yavuz Kayacık,Sivas Yazarlar ve Şairler Derneği kurucu başkanı Sabiha Serin ,Ukrayna’dan Valeria Kolos,Yunanistan’dan Dr Hasan Ahmet,Musiki Cemiyeti Başkanı Süleyman Livanalioğlu ve Kalabalık bir izleyici topluluğu katılırken, ödül alacak yarışmacılarda hazır bulundular.
Ödül töreni’nde Giresun Valisi Mustafa Yaman’a ve Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu’ya onur ödülü verildi. Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu’nun onur ödülünü vekaleten Giresun Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Cinel’e Ortanca Dergisi İmtiyaz sahibi İbrahim Engin tarafından verildi.
“ARA’DA BUL BULABİLİRSEN” şiir’i ile birincilik ödülü alan Dr.Hasan Ahmet Yünanistan Gümülcene’den katıldı.Şiir dalındaki birincilik ödülünü Giresun Üniversitesi Rektörü Prof.Dr Osman Öztürk tarafın’dan verildi
“HATUNİYE ÇIKMAZI” öyküsü ile birincilik ödülü alan Valeria Carlos UKRAYNA’dan katıldı öykü yarışmasında kazandığı birincilik ödülünü ve
“CAY AVUNTUSU” öyküsü ile ikincilik ödülü alan Tefika Seza Avunduk ikincilik ödülü Giresun Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Cinel Tarafın’dan verildi.
Ayrıca Ortanca Dergisi Onur ödülüne layık görülen şair ve yazarların Onur Ödülleri yine Giresun Belediye Başkanı Yardımcısı Ömer Cinel tarafın’dan Sivas lı Yazarlar ve Şairler Derneğinin Kurucu Başkanı Efsane şair Sabiha Serin’e ,Ortanca Dergisi Editörü İbrahim İmer’e ve Giresun’lu şair,yazar Yavuz Kayacık’a,Mehmet Nuri Parmaksız’,Yanık Ahmet’e ve Nurten Aktaş’a verildi
Ödül töreni yarışma’da derece ve mansiyon ödüllerinin verilmesi ile son buldu.
Giresun’da verilen akşam yemeğinden sonra şair,yazar ve editörler Giresun Keşap Öğretmen evinde konuk edildi.
29 Ağustos 2009 tarihinde yayla gezisisine çıkan şair,yazarları Dereli Kümbet sapağın’da karşılayan Dereli Belediye Başkanı K. Zeki Şenlikoğlu ödül töreninize katılamadığım için üzgünüm diyerek tüm şair ve yazarlara katılımlarından dolayı teşekkür etti. Dereli Belediye Başkanı K. Zeki Şenlikoğlu Ortanca Dergisi İmtiyaz Sahibi İbrahim Engin’e kültürel değerlerimize sahip çıkarak Giresun’lu şairimiz Can Akengin’in ve Giresun İilimizin tanıtımda aktif rol aldığınız için size teşekkürlerimi sunarım dedi.
Yayla gezisine katılan şair ve yazarlara Kümbet yaylası Uzundere mevkiinde kurulmuş Alabalık tesisinde verilen Balık,Et,Salata ve Yoğurt’tan oluşan yemek sonrası içilen çayın ardından geziye devam edildi.
Kümbet yaylasının doğal güzelliğine hayran kalan şair ve yazarlar muhtelif yerlerde seyahat ettiğimiz aracı durdurup Kümbet yalasının doğal güzelliği ile hatıra fotoğraflarını çekerek doyasıya mutlu bir bün yaşadılar.
Yayla gezisinden sonra Yitik şair diye hitab edilen fakat Ortanca Dergisinin tanıtımıyla Uunutulmazlar içinde yerini alan şair Can Akegin’in Giresun’da bulunan mezarı ziyaret edilerek sona eren anma töreni katılmcılar tarafından büyük ilgi gördü. Ortanca Dergisi İmtiyaz Sahibi İbrahim Engin’e ve Editörü İbrahim İmer’e bu organisazyonda mükemmeliği gördük diyerek teşekkürleri sunan şairler buradan mutlu bir şekilde ayrılyoruz dediler.Yayın Editörü İbrahim İmer Ankara’dan gelip Giresun’da ev sahibi görevini üstlenmemiz ile size değerli şair ve yazar dostlarımıza hizmet vermenin mutluluğuna eriştik dedi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.