- 693 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
2009 YILI 6. SINIFLAR TOKAT İL 3. SÜ TUĞBA ERDEMİR İLE RÖPORTAJ
2009 SBS 6 . SINIFLAR TOKAT İL ÜÇÜNCÜSÜ İBN-İ KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU VE FİNAL DERGİSİ TOKAT DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ TUĞBA ERDEMİR: “ SBS ADAYLARI DÜZENLİ ÇALIŞIP ,KENDİNE GÜVENSİNLER , BAŞARACAKLARINDAN EMİN OLSUNLAR”
SORU- Merhaba Tuğba, öncelikle SBS de derece yaparak ailenizi , okulunuzu , arkadaşlarınızı , dershanenizi ve kısaca Tokat’ı sevindirdiğiniz için bizde seni tebrik ederiz. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Tuğba kimdir ?
TUĞBA ERDEMİR – Ben Tuba Erdemir, 12 yaşındayım. İbn-i Kemal İlköğretim Okulunda okumaktayım ve Final Dershanesine devam etmekteyim. Bu yıl 7. sınıfa geçmiş bulunmaktayım.
SORU- Bu sınavdan kaç puan aldınız ve kaç netle bu başarıya ulaştınız ?
TUĞBA ERDEMİR- 482.805 puan aldım. İl 3. sü oldum. Türkçe 1, Matematik 1, Sosyal 1, İngilizce 1 yanlışım var.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ? Kardeşleriniz nerede okur ? Onların sizin bu başarınızda katkıları nelerdir ?
TUĞBA ERDEMİR- Annem ev hanımı. Babam subay. Bir tane Kardeşim var. İbn-i Kemal İlköğretim Okulu 2. sınıfa geçti. Ailem tabii ki her zaman benim yanımdalar ve bana güvenmekteler.
SORU- Bu başarıya nasıl ulaştınız ? Ne zamandan beri SBS ye çalışmaktasınız ve bize bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?
TUĞBA ESENDEMİR – Ben okula gitmeye başladığımdan beri her zaman düzenli çalışırım. Hafta içi sürekli ders tekrarı yapıyorum. Hafta sonu da dershanedeki öğretmenlerim sayesinde konuları pekiştiriyorum. Bence SBS ye hazırlanmak için bir sene yetmez. Ben 3. sınıftan beri dershaneye gidiyorum ve her zamanda düzenli olarak derslerime çalışmaktayım.
SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizin bu başarınızda genel katkısı ne olmuştur ?
TUĞBA ERDEMİR- Her gün mutlaka uyumadan önce kitabımı okudum. Kitap okumak hem okuduğumuzu anlamamıza, hem de soruları çabuk çözmemizi , hem de bilgilenmemizi sağlıyor. Her gün en az 30 sayfa kitap okumaktayım.
SORU – Arkadaş seçiminde neye dikkat etmektesiniz ? Bunun SBS başarınızda ne gibi katkısı olmuştur ?
TUĞBA ERDEMİR – Arkadaş seçiminde önce kafama uymasına dikkat ederim. Anlaşabileceğim kişilerle arkadaşlık kurarım. Şimdiye kadar hiç yanlış arkadaş seçimim olmadı. Arkadaşlarımızla her zaman birbirimize destek olduk. Olumsuz bir şey yaşamadım arkadaşlık konusunda.
SORU- SBS sistemi sizce nasıl ? Buna alternatif önerileriniz var mı ?
TUĞBA ERDEMİR- Başarıyı OKS gibi 1 yılda değil de, SBS gibi 3 yıla sığdırmaları güzel gelişme oldu bence.
SORU- Hangi okulu kazanmayı arzu etmektesin? Hangi Üniversitede okumak istemektesin ve mesleğini nerede yapmak istersin ?
TUĞBA ERDEMİR- Fen Lisesini kazanmayı istemekteyim. İnşallah kazanacağım. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesini hayal etmekteyim. Hedefim iyi bir doktor olmak. Mesleğimi Türkiye’nin her yerinde yapabilirim.
SORU- Bu başarınızda aile, dershane, okul gibi yakın çevre faktörlerinin ne gibi etkisi olmuştur ?
TUĞBA ERDEMİR – Bu başarıda okulumun , ailemin ve dershanemin etkisi büyük. Ben yine de yeteri kadar başarılı olduğumu düşünmüyorum.. Daha iyi derece yapabilirdim.
SORU- Dershaneler ve okullar öğrencileri meslek seçimi konusunda sizce yeterince bilgilendirmekteler mi ? Ne gibi bilgilendirme yapabilirler ?
TUĞBA ERDEMİR – Bence dershane ve okullar öğrencileri meslek seçimi konusunda fazla bilgilendirmiyorlar. Öğrencilere meslekleri iyi tanıtmaları lazım. Öğrencilere meslekleri tanıtarak , onlara yol göstermiş olurlar .
SORU- SBS hazırlıkta ailenin sana ne gibi destekleri oldu ?
TUĞBA ERDEMİR- SBS ye girecek öğrenciler ister istemez çok stresli oluyor. Anne ve babaların anlayışlı olup, çocuklarını desteklemeleri gerekiyor. Ben heyecanımı ve stresimi annem ve babam sayesinde az da olsa yendim.
SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız ?
TUĞBA ERDEMİR- Tabii ki yaşadım. Çok stresli zamanlar geçirdim. Sınavda çok heyecanlandım. Sanki sınav zamanında soruları yetiştiremeyecekmişim gibi geldi bana. Panik yaptım. Yanlış yaptığım sorularda basit diye önemsemeyip fazla düşünmeden yaptığım sorulardır.
SORU- Tuğba Kardeş 2010 yılında SBS ye girecek olanlar ile onların anne ve babalarına neler tavsiye edeceksiniz ?
TUĞBA ERDEMİR- Benim önerim; düzenli olarak çalışmaları. Kendilerine güvenmeleri ve başaracaklarına emin olmalı. “İstemek başarmanın yarısıdır.” Der her zaman annem. Ne istediğimizden emin olursak , başarmak için hiçbir engelimiz kalmaz.
Teşekkür ederim Tuğba Hanım.
TURAN YALÇIN-TOKAT