Ehl-i Beytin Gözü İle Mübarek Ramazan-ı Şerif
1-İmam Muhammed Bakır (k.s): "Her şeyin bir baharı vardır, Kur´an´ın baharı da Ramazan ayıdır."
2- İmam Ali (k.v): "Ramazan Allah´ın ayı, Şaban Resulullah´ın ayı, Recep benim ayımdır."
3- Resulullah (s.a.v): "İnsan, ramazan ayının faziletini bilseydi, yılın hepsinin ramazan olmasını isterdi."
4- İmam Sadık (k.s): "En iyi (faziletli) cihad sıcak havada oruç tutmaktır."
5- Resulullah (s.a.v ): "Gökyüzünün kapıları Ramazan ayının ilk gecesi açılır ve son gününün gecesine kadar kapanmaz."
6- İmam Sadık (k.s): "Kim ramazan ayında (Allah´ın kitabından) Kur´an´dan bir ayet okursa, diğer aylarda Kur´an hatmeden kimse gibidir."
7- Resulullah (s.a.v): "Cennet, her yıl ramazan ayının gelişiyle süslenip ziynetlenir."
8- İmam Sadık (k.s): "İnsanın başına bir bela (musibet ) geldiği zaman oruç tutsun."
9- İmam Zeynelabidin (k.s): "Selam sana olsun ey Ramazan ayı ki, hiç bir ay seninle fazilette yarışamaz."
10- Resulullah (s.a.v): "Cennet dört kişinin özlemini çeker, ....biri de ramazan ayında oruç tutandır."
11- Resulullah (s.a.v): "Ramazan ayı bütün ayların, Kadir gecesi ise bütün gecelerin efendisidir."
12- Resulullah (s.a.v): "Kim Ramazan ayını oruçlu geçirir ve haramlardan ve iftiradan sakınırsa, Allah ondan razı olur ve cenneti ona farz kılar."
13- Hz. Peygamber efendimiz (s.a.v) bir hutbesinde şöyle buyurmuştur: "Her kim ramazan ayını susarak oruç tutar da, kulağını, gözünü, dilini, şehvetini ve vücudunun organlarını yalandan, haramdan ve gıybetten Allah´ın rızası için korursa, yüce Allah onu kendine yakın kılar, öyle ki o adam Hz İbrahim Halilullah´a (onun makamına) erişir ve onunla birlikte olur."
14- İmam Bakır (k.s): "Ramazan ayının diğer aylara üstünlüğü Resulullah´ın diğer peygamberlere üstünlüğü gibidir."
15- Resulullah (s.a.v): "Ramazan ayı öyle bir aydır ki, başlangıcı rahmet, ortası mağfiret ve sonu Cehennem ateşinden kurtulmadır."
16- İmam Ali (k.s): "Oruç, kul ile Yaradanı arasında bir ibadettir, Allah´tan başka kimse onu bilemez."
17- Resulullah (s.a.v): "Her şeyin bir kapısı vardır, ibadetin kapısı da Oruçtur."
18- Resulullah ( s.a.v.): "Oruç sabrın yarısıdır."
19- Resulullah (s.a.v) (Sahabeden birine hitaben): "Oruç tut; çünkü oruç gibi bir ibadet yoktur (onun yerini tutacak bir şey yoktur)."
20- Resulullah (s.a.v): "Allah-u Teala buyuruyor: "İnsanoğlunun oruç hariç bütün iyi amelleri kendisi içindir; ama oruç benim içindir ve ben mükafatını vereceğim."
21- İmam Ali (k.s): "İslam beş temel üzerine kurulmuştur; namaz, zekat, hacc, oruç, velayet."
22- Resulullah (s.a.v): "Oruç, cehennem ateşinden koruyan bir siperdir (kalkandır)."
23- Resulullah (s.a.v): "Üç amel Allah´ın rahmetindendir: Gece namazı kılmak, mu´min kardeşin halini sormak ve oruç tutmak."
24- Resulullah (s.a.v): "Allah-u Teala melekleri oruç tutanlara dua etmekle görevlendirmiştir."
25- Resulullah (s.a.v): "Oruç tutanın uykusu ibadet, susması tesbih, ameli kabul ve duası müstecab olur."
26- Resulullah (s.a.v): "Oruç tutanın duası reddedilmez."
27- Resulullah (s.a.v): "Cennetin Reyyan adlı bir kapısı vardır; o kapıdan ancak oruç tutanlar girecektir."
28- İmam Kazım (k.s): "Oruç tutanın duası iftar vakti kabul olur."
29- Resulullah (s.a.v): "Oruç tutan bir kimse, kendisine hakaret edildiği vakit "Allah´ın selamı üzerine olsun ben bugün oruçluyum" derse, Alla-u Teala buyurur: "Oruçlu kulum bana sığındı, onu cehennem ateşinden koruyup cennetime yerleştirin."
30- İmam Sadik (k.s): "Oruç tutan her mu´min sahur ve iftar vakitlerinde Kadir suresini okursa, bu iki vakit arasında Allah yolunda canını veren kimse gibidir."
31- Resulullah (s.a.v): "Oruç tutan kimsenin iki mutluluğu vardır; iftar vakti ve Kıyamet günü."
32- İmam Ali (k.s): "Her şeyin bir zekatı vardır, bedenin zekatı da oruçtur."
33- İmam Sadık (k.s): "Allah, orucu zengin ile fakir eşit olsunlar diye farz kıldı."
34- Hz. Fatıma (s.a.): "Allah, orucu ihlası sağlamlaştırmak için farz kılmıştır."
35- İmam Rıza (k.s): "Eğer sorulsa ki, neden Ramazan ayının orucu, bundan az veya fazla farz kılınmadı? Şöyle cevap verilir: "Çünkü bu, zayıf ve güçlünün gücünün yettiği bir miktardır."
36- Resulullah (s.a.v): "Bu ay Ramazan diye adlandırıldı; çünkü bu ay günahları temizler."
37- Resulullah (s.a.v): "Nefsimi elinde tutan Allah´a and olsun ki oruç tutan kimsenin ağzının kokusu Allah´ın yanında misk kokusundan daha iyidir."
38- Resulullah (s.a.v): "Oruç tutun ki sıhhatli (sağlıklı) olasınız."
39- Resulullah (s.a.v): "Kim ramazan ayını oruç tutar ve haramlardan sakınırsa, Allah onun geçmiş günahlarını affeder."
40- Resulullah (s.a.v): "Ey gençler, sizden kimin gücü yeterse evlensin; çünkü bu, gözün haramdan sakınmasını ve iffetin korunmasını sağlar. Kimin evlenmeye gücü yetmezse; oruç tutsun; çünkü oruç, cinsel arzuları kontrol etmede çok faydalıdır."