- 1157 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AKÇAY SARIKIZ FESTİVALİ ŞİİR VE İMZA GÜNÜ EDEBİYAT GALERİSİNDE Kİ YAZILAN BAZI YORUMLARA CEVAPTIR.
Merhabalar, aslında ben bir yazı hazırladım sarıkız şiir ve kitap imza günü anı,gözlem ve tesekkurlerimi dile getiren fakat öyle yorumlar okudum .ki yazdığım yazıdan önce ki yazımı milliyet blog, farahnaz blog edebiyat defteri vs. de yayına koymak istiyordum. Yalnız yayınlamadan önce edebiyat galerisindeki yorumları okudum. Okuduğum yorumlar neticesinde toplantının en başından sonuna kadar her karesinde yer alan biri olarak bu yorumlara yanıt verme önceliğini hissettim.
Sayın Mücella Pakdemir ve arkaşı hanımefendi ve aynı görüşleri paylaşmış olan ki hepinizle tanışmaktan büyük keyif almıştım. Ben her zaman konulara sondan başlamayı tercih eden bir yapıya sahibim. Bu nedenle sondan başlıyorum. Sizi yolcu ederken Sayın Feriha Hanımın yanında bende vardım efendim. Ve Feriha Hanımın size gösterdiği her an ve saniye Feriha hanımı hayatımda ilk defa tanımama rağmen sürekli bir arada bulunmam nedeniyle ilgiyi alakayı, ve hiç bir ayrımcılık söz konusu olmadan bizleri ağırlamak adına gece gündüz uyumadan gösterdiği performansı göz ardı etmenin adının ne olabileceğini bir türlü bulamadım. ZİRA EFENDİM AYRILIRKEN SİZİ EN SON YOLCU EDEN FERİHA HANIMIN YANIBAŞINDAYDIM ÖYLE MUTLU OLMUŞ VE MEMNUN OLMUŞ İFADELERİNİZİ VE FERİHA HANIMA SARFETTİĞİNİZ SEVGİ VE SAYGI İFADELERİNİZİ DUYDUM VE NE KADAR KADİRŞİNAZ İKİ HANIMEFENDİ DİYE DÜŞÜNDÜM. YİNE AYNI ŞEKİLDE BENİMLEDE GÜZEL DUYGULARINIZI PAYLAŞARAK VE FERİHE HANIMLA VE BENİMLE İKİ DEFA KUCAKLAŞIP ÖPÜŞEREK AYRILMIŞTINIZ DA SONRA NE OLDU DA YÜZE SÖYLEDİKLERİNİZİN TAMAMEN TERSİ DUYGULARLA YORUM YAPTINIZ? Ben orada hiç bir ayrımcılık görmediğim gibi gerek bestekar olarak gerekse şiir yazan olarak sayısız etkinlik ve davetlere katılmış biri olma vesilesiye, bir kayseri şairler birliğinin bir de sarıkız etkinliğinin bizlere göstermiş olduğu konukseverlik ve değere hayran kaldım ki şiir dinletisinde ise bende Sayın Cemal Safi’nin şiirini okumak üzere belkide bir bestekar olduğum için ilk sahneye davet edilenlerden oldum ki sadece Sayın Cemal Safi’ye ait şiiri yorumladım. Kendi şiirimi davet edileceğim ana bıraktım. Efendim şimdi benim anlayamadığım şudur ki Elbette Başkanımız karşısında bize göstermiş olduğu büyük konukseverlik karşısında ve bizlere verdiği değer karşısında ben de herkes gibi şiirimi Sayın Başkanımızın bulunduğu anda okumak isterdim. Fakat Başkanımız büyük nezaket göstererek uzunca bir süre ki neredeyse hiç yalnız bırakmadılar bizi fazlasıyle onurlandırdılar. Ve katılma zorunluluğu olduğu başka bir programa nezaketle belirterek aramızdan zorunlu olarak ayrıldılar. Evet demek istediğim şuydu uzattım. Biz kendini öğretmenine ispatlamak isteyen ilkokul talebesimiyiz ki oraya sadece Başkanımıza şiir okumaya ve imzaya mı gittik ki Başkanımız ayrılınca salon boşaldı ve de hiç kimse şiirini okuyamadı zaten sizin şahsınızla ilgili bir durum söz konusu değildi . Sahneye çıkan Sayın Çiçek Hanımı bile ilgiyle dinleme nezaketi göstermeyerek salon boşaldı. Fakat Feriha Hanımefendi sahnede programın devam edeceğini ve şiir dinletisinin program akışı değişmeden devam edeceğini anons ettiği halde ki her konuda asil veprofesyonelce davrandı.Anlayamadığım niye herkes salonu terketti. Sayın Neşe Dildar Hanımefendi Feriha Hanımdan sonra güzel bir konuşma yaptı ve şiirini okudu. Bende arkadan sahne boş kalmasın diye çıktım ve şiirimi salon doluymuşçasına okudum yorumladım. Bir de baktım ki salona yeniden gelen arkadaşlar vardı. Şiirlerin önceden toplanmasının sebebi ise kontrol amaçlı değil her şiir dinletisinde aynı şekilde önceden okunacak şiirler toplanır. Ve sunucuya verilir. Sunucu da davet ederken bu şiirlerden bir kısa bölümle şairlerini davet eder. Sayın Başkanımız ve tüm emeği geçen arkadaşlar canla başla maddi ve manevi bizleri konuk ettiler. Bir fincan kahvenin kırk gün hatırı vardır derler. Program sorumlularından Sayın Av. Tuncay Kılıç Beldiye Başkanı ve Sosyal İşler Müdürü Zekeriya Özdemir beyin üstün gayret vede çabaları göz ardı edilemezdi diğer tüm Evsahipleri ve organizatörlerden kaynaklanan bir problem veya en ufak bir ayrımcılık gözetmeden saygıyla bizlere hakettiğimizden fazla özveriyle ellerinden gelenin fazlası gayreti sarfettiler. Sonsuz Tesekkurler. Emeği geçen herkese. Sorun biz konukların özel kaprisleri ve bu olaya profesyonelce yaklaşamamasından kaynaklandı. Ayrıca oraya ticarete değil Sanat adına kültür hizmeti yapmaya gittiğimizi asla unutmayalım. Biz kültür olarak kol kırılır yen içinde kalır diye yetiştik. Bunun ne sahneye taşınmasını ne de polemiğe girilmesini ve olayların sa ideolojiye yönlendirilmesini ben sahsım adına hoş karşılamadım. Ayrıca oraya ne şahıslarla olan özel sorunlarımızı ne de Siyaset yapmaya gitmediğimizi de hatırlatır. Sayın Başkanımızın da dediği gibi Biz orada Atatürk’ü n Kurduğu çatı altında hiç bir ayrımcılık yapmaksızın Kültür adına toplanmış ve bir bütün olarak orada yüreklerimiz, Milli Marşımız eşliğinde “Yurtta Sulh Cihanda Sulh” ruhuyla aynı anda atmıştır.
SON SÖZ: NASIL BAKARSANIZ ÖYLE GÖRÜRSÜNÜZ EFENDİM.
SAYGILAR.
Udi Bestekar/Şair Ferah ÇETİN
Not: Sayın Edebiyat Galerisi yetkilileri Bir çok katılımcı arkadaş gibi bende sitenizde yukarıda yazdığım yorum ve düşüncemi en içten ve saygı çerçevesi altında paylaşmak adına sitenize ekledim. Yorumumu kabul etmeme nezaketsizliğinizi ise gerçekten anlayabilmiş değilim.
Hepinize Saygılar.
YORUMLAR
SEVGİLİ Ferah ÇETİN önce duru bakışınızdan ötürü sizi ve adil yüreğinizi kutluyorum.Oradaki çabalar dostluk ,kelimesini değil anlamını yüreğine nakşedip nankör olmayan yüreklere idi.ee insan olmak öyle kolaym.örtü insanlık erdemi getirmiyor sevgili dost. ben bunlara cevap bile verme ihtiyacı duymadım. size teşekkürü borç bildim. adil yargı vede gözlemlerinizden ötürü saygılar.