- 1202 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DRAMATİK BİR OYUN.
Ateist bir arkadaşımla olan tartışmamızdan bir bölümü okumak isteyen dostlarımla paylaşmak istedim.
Tartışma tevhid ve uluhiyet üzerine idi.
Arkadaş, Allah’ı ve ahireti inkâr etmesine rağmen ortaya konulan tevhid delillerinin karşısında çaresiz kalarak teslim olmuş ve mağlubiyeti kabul etmiş idi.
Amma iman etmediğini şöyle ifade etmeğe çalıştı.
Şu anda senin delillerini çürütemiyorum.
İspatlarının aksini bulamıyorum.
Amma şuna inanıyorum ki, üç yüz, beş yüz sene sonrada olsa senin bu tezlerini, iddialarını materyalist felsefe çürütecektir diye inanmamakta ısrarını dile getirdi.
Cevaben H.z Ali (r.a) ‘ a atfedilen ya varsa yolundan hareketle ona şöyle dedim.
Diyelim ki üç beş yüz yıl sonra hâşâ Allahın (c.c.) olmadığı, ahiretin (cennet ve cehennemin) olmadığı ispatlansa senin bundan kazancı ne olacak?
İnsanlığın kazancı ne olacak?
İnsanların güven ve huzur kaynakları olan imanları yok edilirse ne kazanacaklar?
Yerine neyi koyacaklar?
Özeleştiri ve otokontrolün kaynağı olan ahirete imanı yok sayarsan, insanları hangi mükâfat vadaleri ile doğruluğa davet edebilir?
Hangi tehdid ile kötülüklerden alıkoyabilirsiniz?
Ayrıca ben kabrin arkasında bir cennet bulacağımın tatlı hülyaları ile ölüme sevimli bir olay olarak bakar ve kabirden korkmazken, velev ki inandığım cennet olmasa da zaten bana dünyada, cennete kavuşmadan daha lezzetli olan onu arzulama zevkini tattırdığı için ne kaybım vardır?
Senin ise ahirete inanmadığın için her halükarda ölüp içine gireceğin kabrin karanlığından ve oradaki yalnızlığından, daha oraya girmeden duyduğun azap ve korku cehenneme inanmadığın halde dünyayı sana cehenneme çevirmesi sana ne kazandıracak?
Yani ben inandığım cennete girmeden onun huzur ve mutluluğunu inancım sayesinde yaşıyor.
İnanmayanlar ise İNANMADIKLARINI ZAN ETTİKLERİ cehennemin azabını daha cehenneme girmeden çekiyorlar.
Sonuç olarak iman inanlara hiç bir şey kaybettirmediği gibi inkâr da hiç kimseye hiçbir şey kazandırmaz.
İmansız hayat sonu sıfır olan dramatik ve anlamsız bir oyundan başka ne olabilir.
Ben öyle düşünüyorum Sizi bilemem.
Sevgilerimle.
.
YORUMLAR
Senin ise ahirete inanmadığın için her halükarda ölüp içine gireceğin kabrin karanlığından ve oradaki yalnızlığından, daha oraya girmeden duyduğun azap ve korku cehenneme inanmadığın halde dünyayı sana cehenneme çevirmesi sana ne kazandıracak?
DÜŞÜNMELİ ve UYANMALI!.. Kutlu / yorum.