- 657 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
EKMEKLERE DOKUNMAYIN !...T
Bizler, Ekmek satınalmasını bilmiyoruz!...
Kendi yiyeceğimiz Ekmeği satınalırken bile O`na, kirli ellerimiz ile uzanıyor- sıkıyor ve elkirimizi bulaştırıyoruz!.
Yetmedi... beğenmediğimiz ekmeği, gönül rahatlığı içinde elden bırakıp- bir başka Ekmeğin tâzeliğini test etmeyi sürdürüyoruz!
Biliniz ki; sizden önce Ekmek alanlar da sizin beğendiğiniz Ekmeği, sizden önce ellemiş olabilirler! Eee... O zaman ne yapmalı?
Bir düşünün... o gün enson elinizi yıkadıktan sonra elinizin Ekmeğe değdiği zamâna kadar, elleriniz nerelere değdi?... Kâğıt paraya, bindiğiniz aracın kapı koluna, burnunuza, evraklara ve daha çok şeye eliniz değmedi mi? Dezenfekte edemediğimiz; tuz, şeker, Ekmek ve marul gibi nice çeşitli gıdâları, bile- bile yiyoruz!
Büyük bakkallarda servis elarabaları ile alış- veriş edenler arasında; içine, güvenerek Ekmek bıraktığımız bu yardımcı araçların içinde, çok sevgili çocuklarını, ayakkabıları ile bindirerek alış- veriş mekânında gezdiren, sözde aklıselim, okumuş(!) Bay- bayanları hayretle gördüm.
Ne yazık ki, kültür fakirliğimizi; ev, araba ve iyi bir mevkîdeki makamlar, kötü bir şekilde gizliyor!... Bu eksikleri görüp- îkaz edenleri de, gazetelerde okuyoruz; dayak yiyorlar.
Meşhurdur: Çevreci bir Profosör bilimadamımız, bilmem kaç kere dayak yiyip-hastahânelik edilmiş... Yine de yanlışı yapanı uyarmaya devam ediyor.
Gazete sütunlarındaki fotoğrafları, bu durumunu belgeliyor.
Nerede kalmıştık?!. “Kurallara uyalım. Uymayanları uyaralım”
Aman dikkat! Hastahânelik olmayalım...
Hayır diyorsanız, 10 kişinin ellediği Ekmeği, âfiyetle yiyelim!
Lütfen, ellerimizi; almayacağımız Ekmeğe değdirmeyelim.
Saygılarımla.
Kadir Yeter. TRABZON.
SİTEMİZDE İLK YAYINI: 01.01.2008
.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=8905
YORUMLAR
Kadir Bey
Bu yazınızlada toplumumuzun en büyük sorununa değinmişsiniz .ama bu çözüm Türkiye de zor çözüme kavuşur gibi.bizde bu enflasyon oldukça.fırıncılar ekmek çok ucuz deyipte birde kağıt poşetleremi ekmekleri koyacaklardı çokkk zor çokkk.bence bu konuda görev biz duyarlı alıcılara kalmış .bu konuda yazılcak çok şeyler var ama sizi çok tebrik ediyorum.yüreğinize sağlık.nice mükemmel yazılarınızda görüşmek dileğiyle.saygılarımla.
Haklısınız değerli kardeşim,
Bin kez demişimdir fırıncılara kaç kez hemde,şu ekmeğimizi önüne gelene el sürdürtüyorsunuz,artık ekmek almayı içim almıyor dedim,poşetleyiniz bu ekmekleri diye kaç kez uyardım..Ve çoğu kez paketlenmiş ekmek alıyorum.İkaz edildiğinde de,ne varmış canım elimiz temiz.Bizler asla adam olmayız,olmayacağızda.Bizlere yapılan her şeye layıkız biz,böyle duyarsız oldukça.
Valla attık mı mangalda kül bırakmayan bizler,icrata gelince tıssss.Laf ebeliğinde öyle varız ki ,asarız keseriz yazıları okuyorumda.Hepsi klavyede kalıyor icraaattt kardeşim icraaaaaaattt.Konuşmakla peynir gemisi yürümüyor.Ahkam kesmede üstümüze yok.
Şu söylediğiniz yazdığınız olaya kaç kişi tepki gösterdi veya gösteriyor acaba ,belki benim gibi bir kaç kişi.O zamanda azarlanıyoruz ''sana ne diyorlar işine bak sen almazsan alma ekmeği'' diyorlar.Eh ölende mi? öldürende mi? derler ya,''ya sabırr''..Yüreğiniz dert görmesin varolasınız güzel bir yazıydı.
Hayırlı ramazanlar değerli kardeşim.
Saygılarımla