ANNEME MEKTUP (ERZURUM ŞİVESİYLE)
Benim anam Şubat’ta doğurmuş beni. Niye doğduğumu bilmem ezeli.Hakikati bildim bileli,niye anam Şubat’ta doğurmuş beni.Karlı bir Erzurum sabahında sanki birşey varmış doğmuşum o soğukta.Üşüyerek titreyerek çıkmışım.Aman ne iyi ne hoş yapmışım.Yorgun mu çıkmışım,açmı çıkmışım yoksa ben onlar istedi diyemi doğmuşum.Niye beni çiçekler selamlamış,güneş doğmamış hava ayazmış,beni doğururken kime sormuşlar.Size kim söyledi geleceğimi?Şubat’ın ayazında başka işin yok muydu ?anam.Neye istinaden doğurdun beni.Ben doğduğumda niye her şey yalandı.Niye gözlerim açık doğmadım.Balık mı yedin bana gebeyken ,niye hafızam balığa benziyor neden? Dur hele ana karnında çiçek var mıydı sormayı unuttum.MELİKE ismini sen nereden buldun?Bahtıma dua ettin mi ben doğarken?Yoksa çıkarım gitsin kurtulayım mı dedin....Aman yeter daşıdım yoruldum mu dedin....Ne düşünde doğurdun beni hala anlayamadım.Doğuracaktın batıya getseydin,azıcık batıdan nasiplenseydim.Ya da ne bilim benim seveceğim bir şeyler etseydin.Sen garnında tanımadın mı beni .Yoksa seni üzdüm de ondan mı Şubatta doğurdun beni? Ana hele seneye bak Yuvarlak düz ve ihtilal ...Ben anlamadım neye istinaden doğurdun beni....Onuda geç Şubatta neye çıkarttın beni?Yaff ana bişey daha soracağım sana...doğduğumda celmirem dedim mi?ya da celecem dedim mi ?ben celirken niye doğa hazırlık yapmamış?niye kelebek yok niye böcek çiçek hiç bir şey yok....yavvv ana heç düşünmedin mi bu soğukta çocuk çıkar mı diye?dur diyen olmadı mı?Gara gışta derdin neydi kapını tırkışlayan mı oldu?:) anlamadım ana .....ama yinede eyiki doğurdun beni.Anladım ki Şubat heç etkilememiş seni.Dur hele yavaşşş aha çıktı Derya ana niye Ekimde doğurdun beni....anam dillendi ...oooo haşa toprak başşşızaa :):)
YORUMLAR
Hoş bir yazıydı.Sanırım anneniz Erzuruma ne zaman yaz geleceğini,çiçeklerin ne zaman açacağını,kelebeklerin ne zaman uçacağını kestiremediğinden yazı beklememiştir sizi doğurmak için.
Bilirim Erzurum'un yazınıda kışınıda.Zaten ilkbahar ve sonbahar pek uğramaz o yöreye.
Evliya Çelebi'de haksız sayılmaz hani.Onbir ay 29 gün bekledim de yaz gelmedi dediği için.
Kutlarım güzel ve içten yazınızı.
Ama yazım kurallarına da uymuş olsaydınız anlatım daha etkili olacak ve Güzel Türkçemiz'de çok mutlu olacaktı eminim.
SAYGILARIMLA.