- 2211 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
BEKLENEN YAĞMUR (ÖZGE YAĞMUR" A)
Tanrı nın verdiği en güzel lütuftur kalp. Öyle zaman gelir ki, onun sende yalnızca bir emanet olduğunu düşünürsün. Çok yürek kapısını açar, gir bak hele içinde neler, ne güzellikler var. An gelir, kör olursun. Hiç bir yaran olmadan, kanadığını hissedersin. Gülme zamanı ağlar, ağlama zamanı feryad edersin. Boş gelir dünyanın derdi, tasası. En büyük dert senin, en katmerli acı senin, derin aşk senindir. Öyle sanırsın, dayanırsın. Ak yüreği, kara yüreğe teslim etmişsindir. Gark olur onun zifrine, çırpınırsın. Çırpındıkça batar, duyduğun heyecanı aşk sanırsın, aldanırsın. Son nefesin bile onundur artık. Yediğin her lokma, içtiğin her yudum su, attığın her adım...Öyle sanırsın, yanılırsın. Şarkılar sizin için söylenir, şiirler sizin için okunur. Dinledikçe "of" lar derinleşir, düğüm düğüm olur boğazın. El tutmaz, ayak direnmez olur. Ana, baba, kardeş bir yana, yar dediğin bir yanadır. Öyle sanırsın, yanılırsın, ağlarsın.
Sana, birinin bana anlattığı oyunu anlatmak istiyorum. Demişti ki;
-sen hiç maryo oyunu oynadın mı? evet , hem de çok, dedim.
-peki hiç prensesi kurtardın mı? hayır, hiç dedim.
- maryo da, prenses de sensin, hayat da içinde tuzaklar olan bir oyundur, dedi.
-yeri gelir küçülür, yeri gelir uçurumdan düşersin, kimi zaman da bir canavarın ağzından çıkan ateşle yanarsın, dedi.
Ve maryo, prensesi kurtarmak için yola koyulur. Tuzaklara takıldığında canı biter, oyununu başına tekrar döner. Artık biliyordur, ilk oyunda hangi tehlikeli tuzakların nerelerde olduğunu. Düşmeden bitirir ilk oyunu. Sonra ikinci oyun başlar. Yine tuzaklar vardır, yine canı gider ve döner ikinci oyunun başına. Öğrendin oyunun tuzaklarını, değil mi? Düşmezsin bir daha. Üç, dört, beş... Her defasında yeni oyun, yeni tuzaklar ve sana verilen üç can.
oyundan gerçeğe
Oynadıkça tecrüben artar. Kim sana, nerede, nasıl tuzak kurmuş ve sen onlardan nasıl zarar görmeden kurtulabilirsin çok iyi öğrenmişsindir. İkinci kez aynı hatalar düşme Özgecan, burada hakkımız sadece "bir can" . Kısmet deriz, mucize deriz, takdir deriz ve zorladığımız tek şey şansımızdır. Her zaman dönmez. Eline geçen fırsatları iyi değerlendir. Hayatın bir oyun olmadığının bilincinde olarak oyna oyununu, kazanırsın.
Fal, büyü, muska; bunlar yeryüzü şeytanlarının kirli oyuncaklarıdır.Tanrı"yı, şeytana değişen günahkarların cehennem odunlarıdır. Uyma, duyma Özgecan. Kendini bunlara adayanlara yoldaş olma. İnancın bütün, itikatın sağlam olsun.
Yiğit dediğinin, yar dediğinin erkekliği, belinde değil, yüreğinde olmalıdır. Hiç altın ile pul alınır mı? Hele Özgecan" a hele, düşün bir kere, Tanrı " nın en güzel lütfu dediğim kalp, damarlarından balçık akan bir kalbe verilir mi? Sen bismillah diyip, güneşe dön. Kurtul karanlıktan. Bırak onları bataklıklarında, acıyıp, hislerine yenilip sakın elini uzatma! Ardına bile bakmadan kaç! Göreceksin, göğün mavisini, kırın yeşilini, aşkın pembesini...
Sen yürekli bir savaşçısın Özgecan. Hadi şimdi kalk, silkelen! Kendi kaleni kurmanın zamanıdır artık. Yapının temelinde dürüstlük varsa, mertlik, özgüven, sadakat varsa ve birde inanç. atom bombası atılsa bir taşın bile sarsılmaz. Namerdi sokma kapından, işte o vakit, yıkılmaz dediğin kalen en ufak bir esintiyle yerle bir olur.
Kimse için ağlamaya, üzülmeye değmez, değecek insan zaten ağlatmaz, derler. Bunu unutma. Sen her şeyin en iyisine, en güzeline layıksın. Her zaman yanındayım ve seni çok seviyorum.
YORUMLAR
Öncelikle sevgili özgecan’ı böylesine seven ve onu önemseyen bir kalemin hayata dair yazdıklarını kutlamak istiyorum. Böylesine yüreği güzel, içten ve samimi bir dost bulabilmek şu zamanda gerçektenzordur. Birini anlayabilmek ve anladıklarını başkalarına anlatabilmek ve anlatırken de ne söylediğini iyi bilmek ise gerçekten çok az insanın başarabileceği bir olgudur. Bu nedenle sizi bir kez daha kutluyorum. Sevgili özgecan’a gelince benim yüreği güzel kardeşim bu yazıyı biliyorum ki çok iyi değerlendirip yüreğinin en güzel yerine asacaktır. Sevgi ve saygımla..Ozan
Sen yürekli bir savaşçısın Özgecan. Hadi şimdi kalk, silkelen! Kendi kaleni kurmanın zamanıdır artık. Yapının temelinde dürüstlük varsa, mertlik, özgüven, sadakat varsa ve birde inanç. atom bombası atılsa bir taşın bile sarsılmaz. Namerdi sokma kapından, işte o vakit, yıkılmaz dediğin kalen en ufak bir esintiyle yerle bir olur.
İşte hayatın gerçekleri.
nasihat yüklü dizeler hayat her haliyle yaşamaya deger,
fevkalade ögütlerle yüklü bir paylaşım .
özgemin bunları dikkate alacagından bir nebze bile şüphem yok
manevi kızım olarak gördüğüm melegime ithaf edilen bu sözlereden dolayı gurur duydum.
slm olsun yazan ve yazdıran yüreklere.
sayfanıza bir demet gül bıraktım kabul buyrun efendim saygılar.
bir ananın evladına vereceği nasihate eş bir yazı kaleme aldığı için öncelikle ve özellikle laledevrine şükranlarımı sunuyorum.yağmurcanım sen saf ve güzel duygularına leke düşürme,sen sana yakışanı yap bırak eller ne yaparsa yapsın.gönül aynanı hep parlak tutki güzellikler eksik olmasın o eşsiz yüreğinden.
kaybedersem dayanamam dediğim,gözümden ıramadığım niceleri hayatımdan çekip gitti ve şimdi o gidişleri hayra yoruyorum ve iyiki gitmişler diyorum.hayra yor be yağmurcanım bak zaman geçtikçe hikmetini anlarsın bu gitmelerin.
Rabbim sana sabır versin,yar ve yardımcın olsun cankızım.
Çok muazzam bir duygunun kaleme alınışıyla,öğütleriyle ve yüreğindeki dürüstlüğün dışa vuruşuyla çok çok sevdiği bir kalbe verdiği nasihatiyle sevgi ve saygının şahikasına çıkarılmış olan bu değerli kalemi kutluyorum. Ayrıca ellerinden öpülesi, baş tacı yapılası bir asâleti olduğu yazmış olduğu kıymetli düşüncelerinden belli. Yağmur'a gelince ; Bir Gökçeçiçekti yüce dağların başında umuda yolculuktu, sevgiye yolculuktu tek dileği. Başka ne isteyebilirdi bu üç günlük dünyada.? Yürekteki sızıyı revâ görenlerin aslında yüreği yokmuş, Yürekten sevilmesi gerekirken hüzünlere garketmek sevdâyı bilmemekti, sevdânın değerine vasıl olamamaktır. Sevgi işte bu. Tek taraflı bir sevgi ki sanki Karasevdâlara karışmış, Nice insanlar vardır ki, sevilmeyen yürekler için sevdâsı uğruna ölmeye hazırdır, ateşlerde yanmaya hazırdır bir pervane olup da,Şem'ini arar hiç usanmadan, yılmadan o ateşin vermiş olduğu yakışın lezzeti var ya yanmaya değer. Nasıl ki Mecnun Leylâsı için çöllere düşmüş ve leylânın nezdinde gerçek aşkı bulmuştur, gözleri leylayı görmez olmuştur artık leylâ...! leylâ derken. İşte sevgi böyle birşeydir yürekte bir zerresi dahi yer edip kalmışsa o beden yanmaya müstehâktır,
Ah Özgecân ah ağlatma gönlünü,
Gönül sırça saray kırmasın eller.
Bil ki seven var sızlatma gönlünü,
Senin otağına varmasın eller.
Gönül değerini bilmeyen eller,
Hep yalan söylüyor o acı diller.
Sana kurban olsun tomurcuk güller,
Gülistân yerine varmasın eller.
Değerli kardeşim Lâledevri'ne çok teşekkür ederim, Gökçeçiçeğin gönlüne sürûr veren bu güzel yazınız için.
ne yazacağımı bilemiyorum belki dedim okurken ağladım annem olsaydı bana bunları yazardı söylerdi:((( yazan ellerinden öpüyorum kurban olurum o yüreğine.Allahım sen gibi anne yürekli bir abla verdiği için şükrediyorum.bu yazın dünyada aldığım en özel en değerli hediye gönlüme başıma tac eyliyorum.Allahım beni yalnız bırakmadı ve bırakmayacakta biliyorum hep sen gibi melekler yollayacak bana.Allahım bizleri insan görünen şeytanların şerrinden korusun.kimseyide şeytana kurban eylemesin.şunu bil bu dünyada üç sevdiğim vardı nenem ,babam ,manevi abim 4.de sen oldun.
yanımda olduğun için çok teşekkür ediyorum erenlerin asil kızı.ellerinden ve yüreğinden öpüyorum .bu sayfaya geldğim günden beri yanımdaydın.Allahımda hep senn yanında olsun.bu dostluğun tarifi yok. SENİ SEVİYORUM ÖZGE YÜREKTE DUA OLACAKSIN ..SAYGILAR SELAMLAR..AĞLATTIN BENİ:(((
Böyle güzel bir dosta sahip olmak çok güzel.
Sizi ben de sevebilir miyim?
Maryo bundan 10 yıl önce oynadığımız bir oyundu .Ne güzel örneklemişsiniz.Ama hayatı ciddiye alanların da varolduğunu bilmek lazım.
Ben aynı oyunu kavrayıncaya kadar oynuyorum.Sonra işin tadı kalmıyor.
Anlaşılan oyunu bizden önce çoook oynamışlara rastlamışız hayatta.
Ama yenilmek yok .
Nasıl olsa hepimiz bir gün öğreneceğiz.
Güzel bir yazı bana da iyi geldi açıkçası.Bir taşla iki kuşu vurmuşsunuz:)
Sevgilerimle.