- 835 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Yol Haritası ve Yolun Sonu
Verilen her taviz, yeni tavizlere gebedir diyerek başlayayım.(Abdullah Öcalan idam edilmedi.Kürtçe tv yayınına başladık)
Türkiye’de Eruh baskınından sonra bir pkk sorunu meydana gelmişti. Bunun adını değiştirmeyi başardılar ve kürt sorunu haline getirdiler. Şimdi sorun haline getirilen sorunu çözmek için haritalardan ve yollardan geçiyor çeşitli kalemler ve ağızlar.
Her yol eninde sonunda bir yere çıkar. Bu yol nereye çıkacak acaba. İmralı’dan bazı işaret levhaları basına yansıtıldı. Bakalım nerelere çıkacak. Devamı da muhakkak ki gelecek ilk cümlemi tekrarlayayım:
Verilen her taviz, yeni tavizlere gebedir.
İmralıdan gönderilen işaret levhalarının şunlar olduğu basınımıza yansıdı:
"Kürtlerin önü açılacak,
Kürtlerin her alanda örgütlenmesinin önü açılacak,
Kürtler demokratik bir ulus olarak varlık kazanacak.
Kendi sporunu, eğitimini, dini örgütlenmelerini, meclisini, belediyelerini yapabilirse kendisi yapacak, kuracak.
Hatta kendi öz savunması bile olacak.
Kendi ihtilaflarını çözecek bir savunma gücü olacak.
Yani Kürtler kendi kendini demokratik bir şekilde örgütleyecek, savunacak.
Kendini örgütleyemeyen bir toplum ölü bir toplumdur.
Kendini örgütleyemeyen bir toplum sağır toplumdur. Kendini örgütleyemeyen bir toplum dilsiz bir toplumdur.
Ama Kürtlerle Devletin bu uzlaşmasından sonra bu anlayışın içi nasıl doldurulacak, bunu konuşmak lazım.
Bu süreçte önümün açılması için bunu hep beraber yürütebilmemiz için koşullarımın düzeltilmesi lazım.
Bu topyekûn bir süreçtir. Anı anına bazı şeylerin yürütülmesi gerekir."
“Şimdilik bir devlet istenmediği “de beyan edildi. İstenmemekte haklı.Çünkü ortada devlet olabilecek hiçbir şey yok. Önce onlar hazırlanmalı, sonra devlet istenir hale gelir.
İşaret levhaları nereyi gösteriyor:
1- Kürtler demokratik bir ulus olarak varlık kazanacak.
Gösterdiği yol: Tarih boyunca bir devlet olmayan, Türkçe dışında hiçbir dilde Kürt kelimesi olmayan bu Türk boyu, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin maddi ve manevi desteği ile bir millet hüviyetine kavuşturulmalıdır ve bir millet olma özelliği kazandırılmalıdır.
2- Kendi sporunu, eğitimini, dini örgütlenmelerini, meclisini, belediyelerini yapabilirse kendisi yapacak, kuracak
Gösterdiği yol: Türkiye Cumhuriyeti Devletinin maddi ve manevi destekleriyle, meclisi, eğitim sistemi, dini teşkilatları belediyeleri olan ayrı bir kürt devleti her türlü işleyişiyle hazır hale getirilecek.
3- Kendi öz savunması olacak.
Gösterdiği yol: Bunun için Iraktaki teröristler affedilecek, onlar Kürdistanın askeri ve polisi olarak görev yapacaklar.
4- Kendi ihtilaflarını çözecek bir savunma gücü olacak.
Gösterdiği yol: Kendi ihtilaflarını Türkiye Cumhuriyeti’nin Anayasası ve hukuku dışında kendileri çözecek bir anayasası olacak, hukuk sistemi olacak.
5- Yani Kürtler kendi kendini demokratik bir şekilde örgütleyecek, savunacak.
Gösterdiği yol: Her alanda örgütlenmesine izin verilmelidir. Kürdistan devletinin alt yapısı ve genel yapısının oluşturulması gerekmektedir.
6- Ama Kürtlerle Devletin bu uzlaşmasından sonra bu anlayışın içi nasıl doldurulacak, bunu konuşmak lazım.
Gösterdiği yol: Türkiye Cumhuriyeti Devleti ile Kürtler bu konuda uzlaşmasından sonra içi doldurulmalı: Türk Devleti, bölünmeyi kabul edip planlamalı.Bunu da benimle konuşarak yapmalı.
7- Bu süreçte önümün açılması için bunu hep beraber yürütebilmemiz için koşullarımın düzeltilmesi lazım.
Gösterdiği yol: Haberleşme şartlarımın öncelikle düzeltilmesi lazım. Ben rahatlıkla yönetebilmeliyim. Bazı olaylara anında müdahale etmem gerekebilir. Bana bu imkân verilmeli. Salıverilmeliyim. Yoksa bazı olaylara engel olamam…
İşaret levhalarından benim anladığım bu. Sizler ne anladınız bilemiyorum. Fakat bildiğim bir şey var, bir bölünme başlarsa güneydoğuda yaşayanların dışında, oralı olup da diğer bölgelerde yaşayanlar dahil hepimizi korkunç günler bekliyor demektir.
Allah yardımcımız olsun ve insanlarımıza akıl fikir versin.
YORUMLAR
Bölelim diyen de şovenistlik yapan da biz değiliz. Yüzünüz yanlış tarafa bakıyor.
Yani adamın teki idam edilse ülke bölünmekten kurtulacak mı? diyerek zaten bölünecek diyorsunuz adamın teki olsun olmasın.
İnşallah bu gerçekleşmez yoksa acısı büyük olacak her iki taraf için de.
Anlayışım kıt biraz. Anlayamadım bin yıllık bir ülkeyi bölmek istemek mi, bölünmesin demek mi küçük hesap.
Birileri görünmez çizgilere yeni görünmez çizgiler eklemek istiyor köhnememiş beyninizle bunu görebiliyor musunuz? Aslında global düşünelim doğru. Her isteyene istediği toprak parçalarını verelim, siz de bulunduğunuz yere pasaportla gider gelirsiniz artık. Dileğiniz gerçekleşirse şayet.
Bazı beyinlerdeki örümcek ağları hiç gitmiyor çok garip.
Hâlâ böyle şeyleri düşünenlerin olması beni gerçekten çok üzdü. Hangi devirde yaşıyoruz uyanın artık bu gaflet uykusundan, küçük hesaplar yapmak yerine global düşünün biraz. Bu dünya bir bölgeden bir ülkeden ibaret değildir. Görünmez çizgilerle güzelim dünyamızı bölüyoruz ve sonra da o toprak parçalarını bir ırka mâl edip bunun için kanlı savaşlara giriyoruz. Yeter artık köhnemiş beyinler değişsin lütfen...