Doğanın Sanatçıları !
Sanatçıların sanatını, düşündüm bugün .Dünya sanatçılarla dolu yaşasın sanatçılarımız yaşasın sanat ..!
Aklıma ilk gelenler...
Örümcek, geçmiş odanın baş köşesine nakış işliyor,milimetrik işlemleriyle ,sekiz gözü varya;çok
dikkatli ve becerikli bir şeklide en muntazam nakışını bizlere gösterip olduğu yerde kımıldamadan ,bizi görünce saklanıyor utanıp...
Kuşlar, kuytusunda ağaçların dallarında , topladığı çalı ,çırpılarla en güzleni sıra sıra kilim gibi dokuyor, yavrusuna en sağlam evi yapıp fırtınalardan,yağmurlardan korumak için günlerce
inşaat işçisinden daha yorgun düşüyor ,yılmadan ...
Karıncalar mimarları kıskandıracak şekliyle projeleriyle ,toprağı tarhana yapıp yuvalarının kapısından başlıyorlar ,maden işçileri gibi toprağın en derinliklerine yol yapıp hiç durmaksızın o küçücük ağızlarıyle ,incecik bedenleriyle bıkmadan usanmadan kışlık yiyeceklerini taşıyıp duruyorlar ...
Arı,Peteğinle şov yaparken ,filozofları hayrete düşürdüğü gibi,sırlarını göstermezler .Balın en güzelini bizler için mutfağımıza sunmaya çalışırlar .Kış reçelimizi hiç düşünmeyiz ...
İpek böceği ,dut ağacını yapraklarıyla beslenir,tombul tombul bedenleriye kestane kurduna
benzer ama çok çalışkandır.En güzelini üretir ipliğin .Yarışa girer ipek böcekleri...
Evet doğanın usta sanatçılarını ,kalbimin sesleriyle alkışlıyorum ...
Işıkları kim açıp kapıyor,
Ateş böceği de nereden çıktı şimdi sevgilisini cezbetmek için ışıklarını açıp kapıyor,sanatçılarımızın kafasını karıştırıp duruyor...
Ya maymunlar boş gezenin boş kalfaları,daldan dala koşuyor ,ip cambazları onlar ellerinde muzlar ,şapurdata şapurdata arsız bir şekilde yerken, başka bir yiyeceğe saldırıyor,maymun iştahlı ya ....
Oya Gedik
YORUMLAR
evet Oya hanımefendi, doğadaki bu sanatçıları gözlemlemek ne güzel. hele bir de olayı cümlemiz gönül gözüyle görebilsek, o sanatçıların sahibinin tüm olgulara hakim olduğunu hissedebilsek yer karasını ne kadar hoş bir biçimde yaşanabilir kırabilirdik.
doğadaki güzellikleri hisseden yüce gönlünüze selam ve sevgiler iletiyorum.
Merhaba,
Sanatçı gözüyle bınca dünyaya meğer ne güzelmiş öteki canlılar ne ustaymış
dememek mümkün değil !
Teşekkür ederim saygılar !
Oya gedik
Saygılarımla...