- 760 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZİ BİLEN GELSİN
Kim olursan ol yine gel.Ünlü tasavvuf piri ve düşünürü Mevlana’dan özür dileyerek söze başlamak istiyorum. Mevlana gibi düşünemediğim için, Mevlana’nın engin hoş görüsüne sığınırım. Tanrı dağlarının eteklerinde otağ kurup ,Seyhun ve Ceyhun gibi akıp, Medeniyetin başkenti , Ötüken ‘te oturan atalarımızın mirasına sahip çıkabiliyorsan gel.Çinlilerin hilesini ,Tonyukuk ‘un abidesine yazıp ,Doğu Türkistan’a, Oğuz Kağan olabiliyorsan gel.Avrupa’nın etnik yapısını değiştirip, Roma İmparatorluğunun merkezine Atilla’nın atının yularını bağlayabiliyorsan gel. Yiğit meydanında düşman devirip Dede Korkutan ad alabiliyorsan gel.
Anadolu kapılarını ardına kadar açıp, Malazgirt ovasında Alparslan’ın beyaz kefenini giyip, ak kanatlı atına binebiliyorsan gel. Nefer olup Komutan Alparslan’ın arkasında namaza durabiliyorsan gel.Bizanssın muhteşem ordusunu, Malazgirt ovasında hallaç pamuğu gibi atabiliyorsan gel.Kibirli esir, Romen Diyojen’ in ayağına plangalar ,eline zincir vurmadan kendi yurdunda ,özgürce dolaştırabiliyorsan gel. Anadolu’ya Kutalmış oğlu Süleyman şah olup Fırat’ı geçebiliyorsan gel.Konya da Alâeddin Camii, Sivas da Gök Medreselerine minber olabiliyorsan gel. Tercan da Mama Hatun Türbesine girebiliyorsan gel.
Söğüt ‘te Edebalı ‘nin bahçesinde bir çınar fidanı olup dalların üç kıtaya, yedi iklime uzanabiliyorsan gel.Yirmi bir yaşında Fatih olup,beyaz atınla denizi geçip,Ayasofya’da Kabe yi görüp tekbir alıyorsan gel.Genç padişaha Akşemseddin ,Molla Gürani , Molla Hüsrev olabiliyorsan gel.İstanbul surlarında Hasana, Ulubatlı olup ,Ay yıldızlı bayrağı , Allah, Allah nidalarıyla burçlara dikebiliyorsan gel. Hasanı şehit edip ,Ulubatlı ‘yı ölümsüzleştiriyorsan gel.Kelimetullah uğruna Trabzon’un geçit vermez dağlarına ,Resulu Erkemin sancağını dikebiliyorsan gel.Dinin ,Şerefin , Namusun ,Vatanın uğruna ölebiliyorsan gel.
Firavunlar ülkesinde,Sahra çölünde Yıldırıma, Yavuz torun olup ,peygamber kılavuzluğunda çölü geçebiliyorsan gel.Hasan Canın canına , can olabiliyorsan gel. Harameyne hakim olup, hadem olabiliyorsan gel.Hilal diyarına halife olup, seyyid olabiliyorsan gel.Şah İsmail’e aslan pençesi ,yaratıcıya köle olabiliyorsan gel. Şahın huzurunda pembe incili kaftana oturabiliyorsan gel.Acem şairlerine Türkçe gazel okuyabiliyorsan gel.
Akdeniz de Barbaros olup ,Cebeli Tarık a uzanıp güney Avrupa’nın emperyalist kıyılarını topa tutup, İngiltere krallığının kendini beğenmiş kale surlarını yıkabiliyorsan gel. Siyah Afrika nın zenci köle tacirlerinin yolunu kesebiliyorsan gel.Endülüs te Tarık bin ziyad olup gemilerini yakabiliyorsan gel.Kendini beğenmiş Napolyon un elini midesinden çekebiliyorsan ,Azgın İngiliz hırsızlarının kolunu kesebiliyorsan gel.
Kafkas dağlarında Şeyh Şamil ile Hacı Muratta , Çarın zulüm kılıcına kalkan olabiliyorsan gel. Yemende memet ile memiş ,Trablusgarp ta gazi olabiliyorsan gel.Rum illerinde bölük, bölük kağnılarla muhacir olabiliyorsan gel.
Çanakkale muhaberelerinde bedrin aslanı olup, Kınalı Memede kurban ,Seyit onbaşıya top , kesik başa, baş olabiliyorsan gel.Alnından vurulmuş askere hilal olabiliyorsan gel. Şehidimin annesine name ,kardeşine ağabey olabiliyorsan gel.Peygamberin aguşuna koşabiliyorsan gel.Mehmet Akife Asım olabiliyorsan gel.
Gazze sokakların da ağlayan çocuklara oyun olabiliyorsan gel.Gazze’ nin yetim çocuklarına aile olabiliyorsan gel.Gece karanlığında gözyaşını silebiliyorsan gel.Sokaklarda ki kana , gökteki ayı yıldızı işleyebiliyorsan gel. Bağdat’ta bombalara şemsiye , kadınlara ar olabiliyorsan gel.Hasana Kerbela da su, Hüseyin’e baş olabiliyorsan gel.Kerkük te Türkmen elinde hoyrat okuyabiliyorsan gel.Telafarın yarasına ,derman olabiliyorsan gel. Doğu Türkistan’ın yangınını söndürebiliyorsan gel.
Gel, gel ,gel ,İnsanlık, mektebini bitirdikten sonra gel . Kendini dostunu, milletini, yurdunu, atanı, ananı, babanı, dinini, dilini, oğlunu, kızını, bayrağını, sancağını, seviyorsan gel…
--------------------------------------------------------------------------------
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.