21 SORU: TOYNAK
Secaattin Bey Dostum,
taraf gazetesinden yayınlanan 20 soru adlı köşeden alıntı yaparak,size 20 soru ve bana ait 1 Soru soracağım.
dostum siz de bu soruları cevaplayarak onları bana gönderir misin,sonra cevaplarınızla birlikte yazıyı sayfamda yayımlarım söyleyişi yazısı olarak.
niyet diğer dostların sizi daha yakından tanıması,dahası paylaşmayı güzel eylemek,edebiyatdefteri ailesi olarak hep birlikte...
1. En sevdiğiniz kelime?
--- Can...
2. Nefret ettiğiniz kelime?
--- Yok.
3. Ne sizi heyecanlandırır?
--- Ani olaylar.
4. Heyecanınızı ne öldürür?
--- Dibe vurmak.
5. En sevdiğiniz ses nedir?
--- Ney.
6. Nefret ettiğiniz ses nedir?
--- Güvercin sesi.
7. Hangi mesleği yapmak istemezsiniz?
--- Düşünmedim hiç.
8. Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdiniz?
--- Saz ve ney çalmak.
9. Kendiniz olmasaydınız kim olurdunuz?
--- Her halde bir çalı kuşu.
10. Nerede yaşamak isterdiniz?
--- Yine bu ülkede..kaçkarlar’da
11. En önemli kusurunuz nedir?
--- Duygusal olmak.
12. Size en fazla keyif veren kötü huyunuz hangisi?
--- Dibe vurunca hüzünlerimle boğuşmak.
13. Kahramanınız kim?
--- Eskiden malkoçoğuydu ,şimdi yok)))))
14. En çok kullandığınız küfür?
--- Boyun devrilsin.
15. Şu anki ruh haliniz nasıl?
--- Hüzünlü.
16. Hayat felsefenizi hangi slogan özetler?
--- Acılardır,sevinçlerdir hayat denen oyun neden anlamsız olsun...Geceye gün,kışa bahar verilmiş bana da denk düşer elbet bir gün...
17. Mutluluk rüyanız nedir?
--- Yaşadığım an...Ve karşımdakinin mutlu olduğu an..Paylaştığımda yani...
18. Sizce mutsuzluğun tanımı?
--- Yeis...Memnuniyetsizlik...
19. Nasıl ölmek isterdiniz?
-- Çok ani...Beklenmedik bir zamanda...Mesela yarın...Siz tatile gitti bilseniz..Telefonum olan dostlarım arayıp ulaşamasa...Ama dostlarım da bilmese öldüğümü mesela...
20. Öldüğünüzde cennete giderseniz Tanrı’nın kapıda size ne söylemesini istersiniz?
--- Hele cennet nasip olsun da....zor iş ama..orda düşünürüz onu... [ /kalin
21. (bana ait) yazmak mı okumak mı daha öncelikli sizin için?
--- İkisi de desem uygun düşmez ama sanırım yazmak daha tatmin edici bir şey...Yazarken daha mutlu oluyorum çünkü...
YORUMLAR
Hiç yorum yapmadan önce belirtmeliyim ki güzel bir sorguydu. Acaba öte taraftaki de böyle eğlenceli olur mu olsa keşke. Burda olduğu gibi gamzelerimde baharlar açsa, gülmekten gözlerim yaşarsa. ..Hakikaten güzeldi...
Yanıt muhattabına bakınca adını hiç görmeden bir şey demek gerekecekse şair yüreği böyle konuşur işte dedim. Bir soruda iç çektim ve ne beladır bilinmez dedim.
"11. En önemli kusurunuz nedir?
--- Duygusal olmak. "
hakikaten kusur mudur bilemem ama taş olmak isterdim..
"20. Öldüğünüzde cennete giderseniz Tanrı’nın kapıda size ne söylemesini istersiniz?
--- Hele cennet nasip olsun da....zor iş ama..orda düşünürüz onu... "
bu sorunun cevabı kocaman bir tebessümdü.
Şair yüreği tabuttan önce sorgulanınca tabuta gidesi gelir insanın. Garip ama hüznün adıydı bir çok soru.
Sevgiyle kalın...