Kürt Sorunu Nasıl Çözülür?..
bir şair’in güncesinden Kürt Meselesi’ne adımı küçük ama tadımı büyük bir bakış açısı
.......................................................
karşılıklı
silahlar susarsa
gönüller konuşursa
kürt sorunu çözülür
Lafla çözülmez bu sorun.Bu sorun kalp ister.Bu sorun anlayış ister.Bu sorun kavrayış ister.Bu sorun kanaat ister.Bu sorun insanca muamele ister.Öyle torbaları içi boş sözlerle doldurarak,bir arpa yol alınmaz.Sorun neyse,ona yönelik kalıcı çözümler getirmek gerekir.Sorun neyse,onu enine boyuna konuşmak gerekir.Sorun neyse,kökünü sulamak lazım...Yoksa daha çok 30 yıllar konuşuruz,yoksa daha çok sohbet ederiz bu çay keyfi üzerinde çekirdek çitleye çitleye...
türk kürt’e kucak açarsa
kürt türk’e gül saçarsa
ne kanlar dökülür
ne canlar ölür
kürt sorunu çözülür
Ayrımcılıkla,kayırmakla,dilini ve kültürünü inkar etmekle,ötekileştirmekle,birbirine sırt çevirmekle barış gelmez.Gelse gelse husumet,savaş gelir ancak.Toplum olarak bir birlikteliğe,huzurlu bir rahatlığa kavuşmak için iletişim çok önemli.İletişim olunca etkileşim kaçınılmaz olur...
el ele dolaşırsa kürtçe türkçe
dil dile yaslanırsa türkçe kürtçe
kürt sorunu çözülür
El demek dostluk değil mi?Merhabalaşmak,kardeşlik değil mi?Ve dil farklılık değil mi?ve farklılık zenginlik değil mi?Ve zenginlik,güzellik değil mi?Ve güzellik mutlu mutlu yaşamak değil mi?Ve mutlu yaşamak,gözler arkada kalmadan ruhunu teslim etmek değil mi?..
karşılıklı güvenle
karşılıklı bir biz olan benle
kürt sorunu çözülür
İki varlık yan yana gelerek,birbirine saygı duyarak itimat sağlanır.Yasaklamak,dövmek,yabancı kalmak ya da ona küs kalmak tıkar kolları.Sen benle,ben senle yürürse,sürer beraberlik...
................................................................
Daha güzel bir gelecek,daha sevinç dolu yarınlar için
her kalp,ruhunu taşa atmalı,ruhunu katmalı
bu meseleye
.........................................................................................
ADımyalnızlık
6 ağustos 2009,,,
YORUMLAR
bende kürdüm,,ayrımcılık yapan bizden değil,kitabımızda ayrımcılık yok,,
Rabbim Allah dinim islam ,peygamberim Muhammet mustafa (a.s.v.)itikat mezhebim hanifi,
dnime vatanıma milleti,ve bayrağıma saygısız yapanın düşmanıyım,
kürt tütk kardeştir,birliğimizi bozan kalleştir,,saygıalr efendim..
arkadaşlar ben bu konu hakkında bir kürt olarak son sözümü söylemek konuyu kendi tarafımda bitirmek isterim
değerli arkadaşlar bir sorun var ve bunu cumhurbaşkanımız başbakanımız ve siyasi partiler kısaca türkiye cumhuriyeti gerekli kurumların üzerinde çalışmakta olan kürt sorunu *demokrasi açılımı* allahtan dilliyorum ki 15 ağustos türkiye cumhuruyetin huzur ve refah ortam günü olarak artık ilan edecek annaların gözyaşları dinecek herkes kendi evine huzur içinde dönecek artık türk kürt el ele omuz omuza ebediyen birlikte kardeşce yaşayacaktır
son söz yaşasın barış kardeşlik
saygılar
sevgili arkadaşım,
ne güzel bir sayfa bu böyle..coşmuş gidiyor...
demek ki, çok çok önemli bir konuya değinmişsin..
yaramız olan bir konu, parmak doğru yere basılmış.
''biz de, korkmadan, çözüm önerilerinde bulunmalıyız'' düşüncesi de gelişmiş böylece..
toplumun, irdelediği, üzerinde düşündüğü bir sorun er geç çözülür.
seni ve duyarlı düşüncelerini tekrar kutlarım..
İdeal olan elbet Milliyetini inkar etmeksizin başka milletleri de kabullenmektir.
Türk Milliyetçiliğini şiddetle reddeden bazı unsurlar çok ciddi olarak kendi milliyetleri için çalışıyor.
“Irk kavgası” şeklinde bir mücadele var görünen hal bu.
Sinsice Milliyet kavgası veriliyor.
Şuna benziyor;
İki hasım karşılıklı ellerinde silah birbirine tutuyor.
Aralarından her biri diğerine diyor "elindeki silahı bırak sana zarar vermeyeceğim."
Bu durumda ilk bırakanın diğeri tarafından öldürülme korkusu var.
Çözüm uzun vadede "ortak akıl" marifetiyle dostluğu tesis etmek. Ama silahların bırakılmasına da gerek yok. Yeter ki düşmanlık olmasın!
Dikkat ederseniz işgallerden önce hep silahsızlaştırma uygulanır.
----
Saygılar
adımyalnızlık arkadaşım yayımladığın yazını okudum kutlarım seni yazından dolayı.ben yazılan yorumları okudum pek te samimi duygularla karşılık yazıldığını sanmıyorum.bu sorun yıllardır var daha kurtuluş zamanı bile vardı sadece 30 senelik sorun değil ;kendi halkını yok saymak kültürünü dilini ırkını yoksaymak sonrada hak vermemek doğuda sırtına binek hayvan gibi binmek soykırım yapmak anadoluya avrupaya göç ettirmek doğal olarak sorun yaratır ve bu mücade başlar ister silahlı ister siyasi...ayrıca bu soruna kalıcı bir çözüm içinse tüm tarafların el sıkışması olması lazım..diğer taraftan saf halkın samimi duygularını kullanarak milletçilik yapıp siyaset yaptıklarını sanıp para yiyenlerde var onlara kanıp bir çözümsüzlük parçası olmamak lazım.inanın bu sorunu hissedebilmek anlayabilmek için doğuda yaşamanız lazım burada daha açık bir pencereden gözlemlersiniz.kimsenin ğlkeyi parçalama federel ülke kurma hayali yok;halkı saymak dilini ırkını kabul etmek anayasal güvence vermek türkiye için bir sıçrama olacaktır.... anlatılacak çok söz var umarım en kısa zamanda bu sorun çözülür ve türkiye uygar çağdar medeniyetler seviyesine çıkar bizde halk olduğumuzu millet olduğumuzu anlar özgürce insanca yaşarız...saygılar...
evet
sorun cumhuriyetten beri var
ama
son 30 yıldır
acılar
gözyaşları
faili meçhullar
ve
ölümler diz boyu olmuştur.
niyetim
açılan kürt açılımında
karınca adımı kadar
katkıda bulunmak.
tartışalım.
tartışarak
birbirimizi anlayacağız düşüncesindeyim.
ve
lütfen konuyu milliyetçilik taraflara çekmeyelim.
amaç
üste üste tuğlamak eklemek olsun
niyetimiz.
Milliyetcilik yapılacak tabi bir insanın kendi ülkesinde milliyetcilik yapması kadar doğal birşey olmaz.Tabi benim milliyetcilikten kastım ülkeni sevmek sınırlarını ve çıkarlarını korumak kimse farklı yöne çekmesin.Bu türküler yıllardan beri söyleniyor çok acıtasyon kokan cümleler anlayabilmek için tüm çıplaklığıyla görmek gerek okumak belli bir dönemin izlediği politikalar hala söylenip duruluyor gelde Türk-Kürt kardeştir deyin hadi çıkın işin içinden çıkabilirseniz.Sevgili konuyu açan arkadaşım arkadaşın sorunlarına cevap vermek lazım ondan sonra kardeşlik türküleri söyleyelim...
adımyalnızlık arkadaşım yayımladığın yazını okudum kutlarım seni yazından dolayı.ben yazılan yorumları okudum pek te samimi duygularla karşılık yazıldığını sanmıyorum.bu sorun yıllardır var daha kurtuluş zamanı bile vardı sadece 30 senelik sorun değil ;kendi halkını yok saymak kültürünü dilini ırkını yoksaymak sonrada hak vermemek doğuda sırtına binek hayvan gibi binmek soykırım yapmak anadoluya avrupaya göç ettirmek doğal olarak sorun yaratır ve bu mücade başlar ister silahlı ister siyasi...ayrıca bu soruna kalıcı bir çözüm içinse tüm tarafların el sıkışması olması lazım..diğer taraftan saf halkın samimi duygularını kullanarak milletçilik yapıp siyaset yaptıklarını sanıp para yiyenlerde var onlara kanıp bir çözümsüzlük parçası olmamak lazım.inanın bu sorunu hissedebilmek anlayabilmek için doğuda yaşamanız lazım burada daha açık bir pencereden gözlemlersiniz.kimsenin ğlkeyi parçalama federel ülke kurma hayali yok;halkı saymak dilini ırkını kabul etmek anayasal güvence vermek türkiye için bir sıçrama olacaktır.... anlatılacak çok söz var umarım en kısa zamanda bu sorun çözülür ve türkiye uygar çağdar medeniyetler seviyesine çıkar bizde halk olduğumuzu millet olduğumuzu anlar özgürce insanca yaşarız...saygılar...
Bu konu ile iraktaki savasin baglantisini, filistindeki olayrlar, ve Libyada ki gelismeler, irandaki olaylari ayni kefeye koymak lazim gibi geliyor bana.
Kurt sorunu ortadogu sorunu, yeni dunya duzeni sorunu.
Yillardir bize borç verenlere kaldigimiz baska turlu bir gebelik, eli baglanmislik, beceriksizlik, havanda su dogmek vs.
Simdi bakin, fransada sosyal danismanlik yapiyorum ve size bir sey diyeyim:
Ruslar ve çeçenler gayet iyi arkadas
Kurtler, Turkler Turkiyedekinden daha iyi anlasiyorlar ve daha fazla hos gorulu olabiliyorlar.
Yillardir modern dunyanin ruslara karsi besledigi yesil kusak, geri birakilna bolgeler ve fondamontalism, gericiligin cirit attigi cografya.
Bu cografya bu kafayla D-U-Z-E-L-M-E-Z!!
Esyanin tabiatina aykiridir.
O zaman meselenin tabanina inmek gerekir belki. Onun içinde liderlerde cesaret yok, bilgi yok, gorgu yok, yok yok yok
Bu bolge asla durulmaz bunu iyice bilin, en azindan stratejik onemini yitirene kadar d urulmaz. Hadi durulsun, eger Turkiye ikinci bir USA olursa durulur!!
Egitim sistemimizden, yatirim sistemimizden, bankacilik, finanstan tutu ki yanlizca biz degiliz butun bu cografya için soyluyorum: BU SISTEMDEN ADAM çIKMAZ!!!
onun için yillardir Tv teknolojisi yerine turban, Ataturkçuluk, Turk-Kurt, Ermeni, kil, tuy tartistik ki iran gibi, afganistan gibi, butun arap dunyasi gibi.
uzattim kusura bakmayin
Bunları biz bilemiyoruz ne yaziiki planlı zamanlı şeyler ondan sonra çıkmışmış.Canları ne zaman isterse o zaman çıkartırlar sana bana soracak değiller ya :)) ayrıca şuna kürt sorunu deyip durmaktan vazgeçsek bende bir kürt olsam ben sorunmuyum bu ülkede diye düşünür yavaş yavaş birilerinin oyununa gelip kin beslemeye başlarım...
öncelikle yıllardır süre gelen bir tartışma konusuna sunduğun bu güzel çözümler için seni tebrik ederim...
bnce kürtlük sorunu sadece kürtlerin başka amaçlarla çıkardığı bir problem..çünkü kimsenin onlara bir şey dediği yok..bu ülkede lazı,türkü,çerkezi her milletten insan var onlara ne oluyo çıban gbi her yerden çıkıyorlar..
asıl problem pkk sorunu..
bu çözülmeli....
gencecik evlatlarımız şehit oluyor...
dilerim artık bu savaş son bulur..
saygılarımla..
Bazı şeyleri örtbas etmeye çalışan bir yazı.
karşılıklı
silahlar susarsa
gönüller konuşursa
kürt sorunu çözülür
Demişsiniz.
Burada karşılıklı silah sussun diyorsunuz. Eruhta ilk silahı kim ateşlediyse onlar susturmalı silahlarını.
türk kürt’e kucak açarsa
kürt türk’e gül saçarsa
ne kanlar dökülür
ne canlar ölür
kürt sorunu çözülür
Demişsiniz.
Binlerce yıldır nerede yaşıyordunuz. Kim kucak açmıştı size ve kim isyan ediyor?
el ele dolaşırsa kürtçe türkçe
dil dile yaslanırsa türkçe kürtçe
kürt sorunu çözülür
Demişsiniz.
Bu güne kadar el ele dolaşmasaydı bu gün konuşan kalır mıydı kürtçeyi?
karşılıklı güvenle
karşılıklı bir biz olan benle
kürt sorunu çözülür
Demişsiniz.
Köyleri basıp kundaktaki kürtçe bilen insanların çocuklarına kurşun sıkanlara, binlerce yıldır hiç bir ayrım yapmadan birlikte yaşayan insanlara silah çekenlere güvenin diyorsunuz.
Güzel bir masaldı ama herkes uyumuyor bu masallarla arkadaşım.
EĞER BİZ KARDEŞCE YAŞACAKSAK BU SORUN EN KISA ZAMANDA ÇÖZÜLMELİ VE HUZUR REFAH BİR ORTAMA KAVUŞMALIYIZ ARTIK KÜRT SORUNUN SADECE TÜRKİYENİN DEĞİL BİR DÜNYA SORUNUN OLDUĞUNU HEĞİMİZ BİLİYORUZ
KÜRT SORUNU YOKTUR DİYENLER İÇİN ULU ÖNDER ATATÜRKÜN KİTABI NUTUK U OKUMALARINA DAVET EDİYORUM
ayrıca; sayın lizeya hanımında tepkisel olmak yerine uzlaşmacı olmasını beklerdim...
tepkiler ile yol alınmadığını görüyoruz.
istediğimiz nedir?
tekrar ediyorum .
bayrağımıza ülkemize sahip çıkmalıyız.
bu ne demektir.
Hepimiz bu topraklarda yaşıyoruz.
bizler komşuyuz,en iyi arkadaşız,sevgiliyiz,v.s.
birlik ve bütünlük içinde kalmalıyız.
sen kürtsün yok sen busun,yok sen şu sun diyerek
insanlar arasında ayrım yapmak hangi vicdana sığar..
sahip çıkmalıyız birbirimize..
ayrıca; TÜRKİYE CUMHURİYETİNE de...
çok üzüldüm ..burada kesiyorum..
saygılarımla..
sorun olarak görülen nedir?
ya da sorun yapılmak istenilen nedir?
düşünmek gerekiyor.
sizin yazınız güzel bir öneri..
birçoğumuzun isteği belki de bu..
yalnız; bir gerçekte şu ki; aslında halk arasında ayrımcılık yok..
sadece; Burası TÜRKİYE CUMHURİYETİ..
bizler diyoruz. Bizler ne olursa olsun kardeşçe, barışçıl ve sevgi ile yaşamalıyız. Yalnız; büyük güçler dediklerimizin oyunları ile insanlarımız birbirine düşürülmek isteniliyor. Bizler; kurtuluş savaşında, istiklal harbinde, çanakkalede omuz omuza savaşmış milletiz..
şimdi düşünelim lütfen..
en önemlisi de oyunlara gelmeyelim. Sahip çıkılacak tek bir ülkemiz var. TÜRKİYE..
saygılarımla..