- 1730 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
104 - AĞAÇ
Onur BİLGE
Şimdi ben, komşunun bahçesinde sallandığım badem ağacı çiçek açınca dört gözle beklediğim çağlalara haram diye el uzatamayacak mıydım? Çiçek yaprakları dökülmeden koparıp yediğim güzelim çağlaları yiyemeyecek miydim? O bahçenin sahibi yok. Kiracısı var. İki göz odada Onikiler oturuyor. Onlar izin verseler, olur mu? Başka hiçbir ağaca ellemem. Sadece ağacım da ağacım! Dalları da benim, çağlaları da... Çiçekleri de yaprakları da... Onu ben fethettim, benim olsun! Dallarında havalara uçtuğum ağacım! Ağaç arkadaşım! Doğum günüme meyveler yetiştiren, her yerden bana uzatan, canı gönülden ikram eden dostum! Başka ağaçlara gitsin çocuklar! Başka ağaçların akmasını toplasınlar! Ağacımın gözyaşları onlar. Taşlaşmış gözyaşları... Yanaklarında tomur tomur... Ben silmeliyim onları! Kimse değil!
Dallarının her yerini geziyorum. Uç dallara kadar tırmanıyorum. Onun her girintisini, her çıkıntısını dalını budağını biliyorum. Merdiven kadar kolay geliyor çıkmak. Her yerini yoklamışım, ellemişim, okşamışım... Benim, bizim sanacak kadar benimsemişim. Urgan atıyorum, salıncak kuruyorum, sonraları salıncak için
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 5
OYUN - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Dantel örüyorum. Yeni teknikler öğreniyorum. İçime sevinç doluyor! Meşgul oluyorum. Can sıkıntım geçiyor. İki şişle yün örüyorum. Küçük parçalar... Giderek hızlanıyorum. Sofular’da pek başaramıyordum. Örebildiklerimle ilgili hayaller kuruyorum.
insan eski gübnlerini animsiyor bende cok dantel örmüstüm.cok güzel yazilardan biriydi yine.
saygilar.
Yine düsündüren bir yazi okudum sevgili yazarimizdan.
-----
" “Boş oturacağına, şeytan taşla! Boş oturanı Allah da sevmez, kulu da! Çalış! Bir şeyler yap! O zaman canın hiç sıkılmaz! Bak benim canım hiç sıkılıyor mu? İşleyen demir ışıldar, pas tutmaz.” diyor. "
* Bu son zamanlarda cok moda oldu, CANIM SIKILIYOR demek..özellikle genc nesil arasinda. Sürekli birseyler yapsa hic cani SIKILIR MI insanin? Degisik degisik seyler yapsa, hayatini tekdüze bir ya$am üzerine kurmasa..
Mesela benim cokcasi zamanim yetmiyor, CANIM SIKILMAYA ZAMANIM KALMIYOR, Ama bazen benim de CANIM SIKILDIGINDA zaman gecmiyor...!