- 734 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
2006 ÖSS TOKAT SAYISAL -1 TOKAT 2. Sİ BERNA BAŞ İLE RÖPORTAJ
2006 ÖSS , SAY-1 , SAY -2 , EA – 1 TOKAT İL İKİNCİSİ TOKAT ANADOLU LİSESİ VE BİLGİ DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ BERNA BAŞ . “ GERÇEKTEN ZORLARSANIZ MUTLAKA BAŞARIRSINIZ “
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Berna kardeşim ? Hangi okluları okudunuz?
BERNA BAŞ- 1988 Turhal doğumluyum. İlkokulu GOP İlköğretim okulunda, ortaokulu Atatürk Ortaokulunda ve devamında İbni Sina İlköğretim Okulunda , lise öğrenimimi ise Tokat Anadolu Lisesinde tamamladım. Liseden sayısal alanda mezun oldum.
SORU- Bize ÖSS deki başarınızdan bahseder misiniz il genelinde ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıyı beklemekte miydiniz ?
BERNA BAŞ – İlde sayısal 2. siyim. Ülke genelinde sıralamam sözel 1 de 1614. EA 1 de 622. sayısal 1 de 331. tercih yapacağım puanlama grubu olan sayısal 2 de 257. oldum. Sözel alanda 6 yanlış, 1 boş, sayısal alanda 3 yanlış, 2 boşum var. Son ana kadar endişelerim vardı ama çalışmalarımın sonucu olacağına da inandım her zaman. ÖSS ye şu zamanda çalışmaya başladım diye bir şey söyleyemem. İlk günden bu yana konulara zamanında çalışmaya özen gösterdim. Son zamanlarda da soru çözümünü artırdım.
YORUMU- Derleri her zamanında çalışıp ta “ben başarısız oldum” diyen insana rastlamadım.Bunu diyen varsa zamanında çalışmamıştır.Bu yüzden Berna’nın çalışması ve başarılı olması hiçbir zaman tesadüf olmamıştır.
SORU- Bize Ailenizden bahseder misiniz Berna Kardeş? Anne ve babanız ne iş yapar kardeşleriniz nerede okur? Ailenizin sizin başarınızda katkısı nedir ?
BERNA BAŞ – Annem emekli Matematik öğretmeni.Babam ise sınıf öğretmeni.2 Kardeşiz Ablam Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliğinde okumakta . Anne ve babamın mesleği öğrenim hayatımı önemsememde çok etkili oldu. Bu sınav başarımı olumlu olarak ta mutlaka etkiledi. Bununla beraber ev ortamım çok uyumluydu. Ailem benim isteklerime öncelik verdi hep. Bu da çalışmalarıma istediğim gibi yön vermemi sağladı. En iyi evde çalışmaktaydım. Ailemin sağladığı ortam bana çok kolaylık sağladı. Başarımdaki en büyük paylardan biri aileme ait yani.
YORUMU- Yakından tanıdığımız Baş ailesi eğitime sevdalı ve komşu, akraba çevresinde de sayılan ve sevilen bir aile bu tutumları da çocuklarının başarısına olumlu etkide bulunmuştur.Baş ailesini bu başarılarından dolayı gerek büyük kızları Elif gerekse Berna nezdinde tebrik ederiz.
SORU- Bu başarınızda okul, arkadaş,aile,akraba , komşu gibi yakın çevre faktörlerinin ne gibi etkisi oldu BERNA Hanım ?
BERNA BAŞ- Ben konuları bir öğretmenden dinleyerek öğrenmekte idim. Kendi başıma yaptığım kısım sadece pekiştirme idi. Dolayısıyla başarımdaki en büyük etken dershane ve okuldu.Son bir sene hepimiz için çok yorucu ve yıpratıcıydı. Bunaldığımız zamanlarda arkadaşlarımızla stres atardık.Hiç nefes almadan çalışmaya devam edemedik hiç birimiz. Bu yüzden grup içinde hepimizin birbirine etkisi çok olumluydu. Son güne kadar kopmadan gelmesi hep beraber başardık. Sınav için hazırlanan kitle dışındaki herkes “ Bu sadece sınav .. çalışacaksınız bu sizin göreviniz. Kendinizi hiç bunaltmayın” şeklinde düz bir bakış açısıyla yaklaşıyorlardı. Bu an düşündüğümde bana da bir ay öncesinden çok daha basit geliyor sınav ama içindeyken böyle düşünmeniz neredeyse imkansız. Bizi anlayan gene de bu işin içinde olan arkadaşlarımızdı sadece. O yüzden arkadaşlarımın da özellikle hazırlanma döneminde , etkisi çok büyüktü.
YORUMU- Arkadaşların insanı çalışmaya teşvik edeni her zaman insanı başarıya götürür.Arkadaşlarla zaman zaman ders dışında da hoş vakit geçirmek abartmamak şartı ile insanı dinlendirici etki yapar elbette.
SORU- Kitap okur musunuz BERNA HANIM? Ne tür okursunuz ?
BERNA BAŞ – Kitap okumak benim başlıca hobilerim. Okumanın anlama yorum yapma kabiliyetini artırdığına sonuna kadar inanmaktayım. ÖSS de hızlı okumanın en önemli yollarından biri de okumaya önem vermek bence
YORUMU- Okumayı hayatının felsefesi yapan insan hiçbir zaman bundan pişman olmayacak ve başkalarının da kıskandığı hayatı olan bir insan olacaktır .
SORU- Arkadaş seçimine dikkat eder misin Arkadaşa önem vermek ÖSS de sana ne ifade etti?
BERNA BAŞ- Arkadaş seçiminde , karşımdaki insanın diğer insanlara karşı tutumunu gözlemlerim. Sorumluluk sahibi, neşeli ve kendisi ile barışık insanlarla iyi anlaşırım. Arkadaş çevrem pek çok konuda olduğu gibi sınav hakkında da benle benzer görüşlere sahipti. Bu da motivasyonumu güçlendirdi.
YORUMU- İyi arkadaşlar insanı hayat ve çalışma sevgisi ile dolduran insanlardır her zaman.
SORU- Aile dışında daha önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandın mı nasıl ?
BERNA BAŞ- Çalışırken kendi yöntemlerim vardı.Bu konuda fikir alış verişinde bulunduğum insanlar olmadı.
YORUMU- Her ne kadar ailede Üniversite okumuş insan bulunsa da insan gene akraba, komşu gibi çevrede Üniversite tamamlamış insanlardan azami ölçüde faydalanırsa bu gelişimi için en önemli basamak olur.
SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı Berna Hanım? Bunu nasıl aştınız ?
BERNA BAŞ- Ne ÖSS de ne de başka sınavda bugüne kadar sınav kaygısı ve stresi yaşamadım. Benim sıkıntı ve stresim daha çok sınav öncesine yönelik olurdu. Bunu da yapmam gerekenleri bir sıraya koyarak aşardım.
YORUMU- Kaygı ve stresi yaşamak değil , önemli olan bu kaygı ve stresin nasıl aşılacağını bilmek lazım.Bu bilince ulaşıp ta çaresini de bildikten , uyguladıktan sonra iş kolay zaten.
SORU- Bize bir hafta içi ve hafta sonu çalışma programınızı anlatır mısınız Berna Hanım?
BERNA BAŞ- Önceliği her zaman konu çalışmasına verdim. Örneğin okulda 2 haftada bitecek bir konuya başladıktan 1 hafta sonra oturup o konuya çalışamazdım. Ama tamamen bitmiş konuları bittikleri hafta içinde bakmaya özen gösterdim. Hafta içi okuldan sonra yapmadığım soruları sormaya dershaneye giderdim. Etüd günleri ise 19.30 20.00 saatleri evde olmaktaydım. Diğer günlerde ise 17.30 gibi. Mart ayına kadar ortalama günde 1,5 -2 saat çalıştım. Son 3 ayda ise ortalama 3,5 saat. Konuları gruplayarak düzenli olarak ve konu çalışması ve test çözümü yapmaktaydım. Hafta sonlarındaysa son dönemde , dershane sonrasında ortalama 5-6 saat çalıştım. Bir de deneme çözmeye ayırdığım günler vardı. Toplu bir tekrar niteliğinde olduğu için çok faydasını gördüm.
YORUMU- Çalışmanın Saatinden çok verimli ve devamlı olması insanı başarıya ulaştıracak en önemli etken olmaya devam edecektir şüphesiz.
SORU- Hangi okulları tercih edeceksin ? Neden ?
BERNA BAŞ- Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği ilk tercihim olacaktır. Ekonomiye yönelmek ve aktif iş hayatında yer almak istemekteyim. Ekip çalışmasından zevk almaktayım. Bu bölümün çalışma yelpazesi çok geniş ve her birine de ilgim var.Ekonomi finans ve üretim gibi. O yüzden tercihim de bu yönde.
YORUMU – İnsanın Seveceği ve başarılı olacağı mesleği daha Üniversiteye girmeden Berna gibi çevresinde güzel Üniversite tamamlamış insanlara sorarak öğrenmesi ve tercihini bundan sonra yapmasını bir iktisatçı olarak çok yerinde buldum.
SORU- ÖSS adil mi Berna Hanım ? Alternatif önerileriniz var mı ?
BERNA BAŞ-Kesinlikle adil değil. Eğitim programımız güzel bence. Ama 11 senenin emeğinin 3 saatlik bir sınava bağlanması da çok yanlış.Öncelikle nüfus planlaması yapılması gerekir diyorum ben. Her geçen gün artan nüfustan bahsetmekteyiz. Bir şekilde eleme yapılması ve lazım. Bunun da en kolay yolu ÖSS benzeri bir sınav. Ama nüfus planlaması yapılırsa , ilköğretimden itibaren kişisel eğilimlerin ve yeteneklerin belirlendiği bir kariyere doğru önem verilebilir. Bu da gerçekten alanına hakim bireylerden oluşan bir neslin yetişmesi ve herkesin bir yerlere gelmesini sağlayacaktır bence.
YORUMU- Öss ye alternatif olarak herkes bir şey söylüyor ama lise 1 den itibaren her sene sonu yapılacak sınavların ortalaması Üniversiteye girişte referans olarak alınması en uygun sınav bence de .
SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen il genelinde ve ülke genelinde başarılı olmanızı neye bağlamaktasınız Berna Kardeşim?
BERNA BAŞ- Emek her yerde emek. Bu sınavda başarılı olma çabasındaydık her birimiz. Gerçekte çabanın ve çalışmanın sonucu olarak her yerde alınabilir bence. Mekan bunu biraz daha zor ya da kolay yapar. Evet Tokat’ın bize sunduğu olanaklar çok sınırlıydı ama küçük olmasını sağladığı avantajlarda vardı. Sosyal hayatın çok sınırlı olmasının sonucunda derslere daha kolay adepte olmaktaydık mesela.
YORUMU- Tokat’ı beğenmeyerek çocuklarını büyük şehirlerde dershanelere gönderenlere inat artık Tokat’ımızda ilk 100 e giren öğrenciler ve il genelinde başarıları ile ilk ona girerek Tokat’tan da başarılı insanlar çıkacağını göstermiş ve gösterecektir bence.
SORU- Berna Hanım rehberlik, kişisel gelişim, motivasyonu önemser misiniz? Bunları önemsemenin size hayatınızda ne gibi katkıları olmuştur.
BERNA BAŞ- Rehberlik çalışmaları öğüt verme şeklinde değil de Öğrenciyi konuşturma ve motive etme şeklinde olunca çok etkili olmakta bence. Sınav merkezli olmayan sohbetler çok rahatlatıcı olabilir.Eğer çevrenizde bu işin eğitimini almış profesyoneller varsa NLP aktivitelerini tavsiye ederim. Kendi kendimi dinleyerek ifade edebilmek pek çok şeyi yoluna koymakta.
YORUMU – Kişisel Gelişimi ve NLP Tekniklerini ne yazık ki hala liselilerin büyük çoğunluğu bilmemekte ve insanlar sık sık bizlere NLP nin ne demek olduğunu sormaktalar ve bizlerde gereken cevabı vermeye çalışmaktayız. Gençlerde en kısa zamanda NLP konusunda bilgilenerek ÖSS ve OKS çalışmalarında uygulasınlar NLP konusundaki kitapları okumaya baksınlar.
SORU- BERNA kardeşim bu güzel sohbetin ne yazık ki sonuna geldik.Bizlere ve Tokatlı hemşerilerine 2007 de ÖSS ye gireceklere , onların anne ve babalarına ne anlatacaksınız ?
BERNA BAŞ- ÖSS ye gireceklere en büyük tavsiyem zamanlamayı doğru yapmaları. Konuya zamanında çalışmak ve tam anlamıyla öğrenene kadar üstüne düşmek ve bütün dersleri kısmen de olsa bir arada yürütmek çok önemli. Yapamadıkları veya yanlış yaptıkları soruları mutlaka öğretmenlerine sorarak doğrusunu öğrensinler. Deneme sınavlarının sıralamalarını ve puanlarını görmek için değil de hangi konunun hangi kısmına takıldıklarını görmek için kullansınlar. Sonraki sınavlarda da bu eksikliklerini tamamlayıp tamamlamadıklarını kontrol etsinler. Örneğin geçen seneki denemelerde Basınç ve Arşimet konusundaki soruları boş bırakırdım çünkü yaptıklarım he yanlış çıkardı. Bir hafta boyunca bulabildiğim her testi çözdüm konu ile alakalı sonraki 2 veya 3 deneme boyunca bu konuyu hep takip ettim ve geldiğim noktaya baktım. Yapamadıklarımı sormak için ise Fizik öğretmenimin peşinden hiç ayrılmamakta idim. Nitekim kısa sürede soru kaçırmaz hale geldim. Yapamadığınız konuları takıntı haline getirin öğrenmek için. Ama sakın “ Ben bu konuyu yapamıyorum” veya “ Ben bu konuyu yapamam zaten “ demeyin. Gerçekten zorlarsanız başarırsınız.Sınava girecek olanların ailelerine tavsiyem ise; Çocuklarının neler yaptıklarını , ilerlemelerini her zaman takip etsinler ama asla peşin hükümlerde bulunmasınlar. Kıyaslama yapmayı kesinlikle yapmasınlar. Bir yerlere götürmek için ısrarcı olmasınlar.Çocukları ders Çalışırken evde kısmen sessizlik sağlasınlar. (Ara sıra gürültü iyidir bence) Bir de beslenmelerini takip etseler iyi olabilir. Çünkü sağlam kafa sağlam vücutlarda bulunur.
YORUMU- İşte başarılı bir öğrencinin başarı hikayesi .Sizlerde başarılı olmak istemekteyseniz veya çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsanız bu röportajı okuyarak bir şeyler öğrenmişseniz o zamanda ben mutlu olurum. İyi eğitim almış bireylerin olduğu bir toplumda her zaman mutluluk başarı ve huzur vardır bence.
Çok teşekkür ederim BERNA Hanım ve Baş ailesine.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Tebrikler Berna,ya ve tabi onu yetiştiren meslektaşlarıma. Paylaşım için teşekkürler.