MİRAC = MUCİZEVİ SEYAHAT
MİRAC = Söz anlamıyla Merdiven demektir.
MİRAC = Efendimizin s.a.v. Allah’in c.c. huzuruna çıktığı/yükseldigi gecenin adına denir.
MİRAC = Allah’ın c.c., Efendimiz s.a.v. aracılığıyla, Namazı, Ettehiyatü duasını, Vitir Vacip ve Kunut Dualarını bizlere hediyeye vesile kıldığı mübarek bir gecenin adıdır.
.
Kur’anı Kerimin 17. suresi olan İSRA süresi bu mucizevi olayı anlatmaktadır.
Efendimiz hz. Muahmmedin s.a.v. in Mirac olayı, yani Allah’ın c.c. huzuruna yükselişi, MEKKE’ye hicretinden bir bucuk yıl evvel, sevgili amcası Ebu-Talib ve sevgili eşi hz. Haticeyi r.a. kaybettiği ve vahy’lerin kesilmesinden sonra müşriklerin onunla ’hani, Rabbin seni unuttu’ diye alay ettikleri "hüzün senesı" diye ilan edildiği bir anda/gecede, bir nevi teselli olarakdan gerçekleşti.
.
Öncelikle Efendimize s.a.v. Cebrail a.s. tarafından mescidi aksada kalbinden zem zem suyu ile manevi bir amaliyat yapıldıktan sonra ’BURAK’ adlı bir binek ile yedi kat semaya çıkarıldı.
Yolculuguna ordan ilerisine ’REF REF’ adında bir başka binekle devam etti.
Yedi kat semada bütün Peygamberler ile tanışıp konuştu, onlara imamlık yaparak namaz kıldırdı.
.
Yedinci kat semadan sonra Yüce Allah c.c. ile tanıştı, selamlaştı.
Namazda secdede okuduğumuz ettehyatü duası gerçekleşti.
Allah c.c. ile karşılaştıklarında, Allah c.c. konuşmak icin önce Efendimizi buyur etti, Oda : "Dil, beden ve mal ile yapılan bütün ibadetler Allah’a dır (sanadır).
Sonradan Allah c.c. "Ey Peygamber! Allah’ın (Benim) selâmı/m, rahmet ve bereketleri senin üzerine olsun." dedi.
Ve tabiki bizleri/ümmetini unutmayan Efendimiz s.a.v. " Selâm bizim (Peygamberlerin) üzerimize ve Allah’ın c.c. bütün iyi kulları üzerine olsun" diyerek karşılıklı konuştular ve bunları duyan Cebrail a.s. da konuşmalarına şahitlik ederekden "eş’hedü enlâ ilâhe illellâh ve eşhedü enne muhammeden abdühû ve rasûlüh." diyerekten tastikledi.
.
Efendimiz s.a.v. daha sonradan Cennete ve Cehenneme tanıklık etti.
Cennette; İnciden yakuttan köşkler, essiz nice güzellikler gördü.
Cehennemde; Giybet ve koğuculuk yapanın, zina edenin, faiz yiyenin, çocuklarını öldürenlerin ve yolda kalmışa ve yetim hakkına riayet etmeyenin hallerini gördü.
...
Ve ardından Namaz hadisesine sıra geldi. Yüce Allah c.c. önceleri 50 rekat emrettigi namazı, şefkati bol olan Efendimiz s.a.v. ümmetine ağır geleceğini düşnerekten Rabbine c.c. rica bulunarak 5 vakit namaza indirdi.
.
Bizlerin Efendimiz gibi Allah’ın c.c. huzuruna nasıl çıkarız, kulun miracı nasl olur sorusuna gelince.
Kimki Namazı huşu ve ihlas içinde, Rabbini, kulluğunu ve okuduğu dua ve surelerin içeriliğini düşünüp kılarsa Miraca çıkmış gibi olacaktır.
...
Efendimiz s.a.v. şükür olarak namaz eda etmek ister ve iki rekat namazı kılıp secdeye varınca aklına hz. Ebu-Bekirin r.a. ricası gelir.
Hz. Ebu-Bekir in bu hadise içine doğmuş olacakki, arkadaşına; "Bir gün olaki Allah’ın c.c. huzuruna çıkarsan, benim içinde namaz kıl" demiştir ve aklına arkadaşının bu ricası gelince üçüncü rekata kalkmıştır.
Büyük bir rivayete göre, Efendimiz s.a.v. üçüncü rekatı kılarken Cehennemin ateşini görür ve yeniden selam vererek (kunut dualarını) okur.
Kunut duaları mealen şöyledir:
"Allahım! Senden yardım isteriz, günahlarımızı bağışlamanı isteriz, razı olduğun şeylere hidayet etmeni isteriz. Sana inanırız, sana tevbe ederiz. Sana güveniriz. Bize verdiğin bütün nimetleri bilerek seni hayır ile öğeriz. Sana şükrederiz. Hiçbir nimetini inkâr etmez ve onları başkasından bilmeyiz. Nimetlerini inkâr eden ve sana karşı geleni bırakırız."
"Allahım! Biz yalnız sana kulluk ederiz. Namazı yalnız senin kılarız, ancak sana secde ederiz. Yalnız sana koşar ve sana yaklaştıracak şeyleri kazanmaya çalışırız. İbadetlerini sevinçle yaparız. Rahmetinin devamını ve çoğalmasını dileriz. Azabından korkarız, şüphesiz senin azabın kâfirlere ve inançsızlara ulaşır."
...
Ertesi günü Efendimiz s.a.v. yaşadığı bu olağan üstü hadiseyi anlatınca inanların inancı kuvvetlendi ve ’güya’ bu olayın imkansızlığı karşısında inanmayanların inkarı.
Durumu hz. Ebu-Bekire r.a. sorduklarında, oda "Muhammed söylediyse doğrudur" dedi. Çünkü O inanların en başında gelirdi ve bu yüzden ’SIDDIK’ lakabını almıstır.
Bilindiği gibi Efendimize s.a.v. ilk inanan erkek hz.Ebu-Bekir r.a., kadınlardan eşi hz. Hatice r.a. ve çocuklardan ise , amcaoğu ve sevgili damadı hz. Ali r.a. dır.
.
Bizler ne şanslıyız/nasipliyiz, böyle yüce bir insanın/Peygamberin ümmetiyiz. Bunun kıymetini bilenlerden olalım inşallah.
.
Bu gece MiRAC gecesi.
Bu gece Özel bir gece.
Bu gece, mü’minler için manevi büyük bir gece.
Öyleyse, bu geceyi boşa yaşamayalım ve en güzel şekilde idrak ederek bitirelim dilerim.
.
Cümlenizin Miraci mübarek, ibadetleri makbul duaları kabul olsun dileklerimle, kalın selam ve dua ile...
____
Şahinde Hülya Kahraman / 19.7.2009
YORUMLAR
Ertesi günü Efendimiz s.a.v. yaşadığı bu olağan üstü hadiseyi anlatınca inanların inancı kuvvetlendi ve ’güya’ bu olayın imkansızlığı karşısında inanmayanların inkarı.
Durumu hz. Ebu-Bekire r.a. sorduklarında, oda "Muhammed söylediyse doğrudur" dedi. Çünkü O inanların en başında gelirdi ve bu yüzden ’SIDDIK’ lakabını almıstır.
Bilindiği gibi Efendimize s.a.v. ilk inanan erkek hz.Ebu-Bekir r.a., kadınlardan eşi hz. Hatice r.a. ve çocuklardan ise , amcaoğu ve sevgili damadı hz. Ali r.a. dır.
.
Bizler ne şanslıyız/nasipliyiz, böyle yüce bir insanın/Peygamberin ümmetiyiz. Bunun kıymetini bilenlerden olalım inşallah.
.
Bu gece MiRAC gecesi.
Bu gece Özel bir gece.
Bu gece, mü’minler için manevi büyük bir gece.
Öyleyse, bu geceyi boşa yaşamayalım ve en güzel şekilde idrak ederek bitirelim dilerim.
.
Cümlenizin Miraci mübarek, ibadetleri makbul duaları kabul olsun dileklerimle, kalın selam ve dua ile...
____
allah razı olsun
yüreğinizde.
miracınız daim olsun.
saygılar.