Kendimize Yakın Bildiklerimiz Nerede?..
Kendimize yakın bildiklerimiz nerede?
Çok zamanlar önce, bir zamanlar kendimize canla ve kanla arkadaş eylediklerimiz nerede? Rüzgârlar mı onları ç-aldı bizden, yoksa biz mi onlardan ayrı düştük? Ne oldu da, karşı kıyılar olduk hayat memat arenasında? Ne oldu da,her birimiz ayrı bir hikayenin gayrı meskenlerine dönüştük?..
Kendimize yakın bildiklerimiz nerede?
Nerede o ilk çocukluğumuz? Kafamızı taşla kıran yaramaz ufaklığımızın elleri hâlâ minni minnacık mı? Çamurlara saplandığımız daracık burgacık sokaklar, sapanlarla kovaladığımız serçe kuşlar; hâlâ yerli yerinde mi duruyor?..
Kendimize yakın bildiklerimiz nerede?
İlk sarıldığımız sevgili, hâlâ cennet gibi kokuyor mu? Hâlâ gül dokulu kırmızı, beyaz ve pembe yaprakları var mı leyl gecelerinden leylasına kapıldığımız yarimizin? Ve onsuz zaman geçmez dediğimiz sevdiğimiz, şimdi ne yapıyor, kimin koynunda yatıyor?..
Kendimize yakın bildiklerimiz nerede?
Ne oldu çelik çomaklarımıza? Saya saya bitiremediğimiz yıldızlarımız söndü mü? Duya duya büyüdüğümüz masallar bitti mi? Seve seve kendimizi attığımız dağlar, yok mu oldu? Bağıra çağıra bağırdığımız seslerimiz ve nefeslerimiz kesildi mi sahiden?..
ne oldu değerlerimize
ne oldu anılarımıza
ne oldu bize
ne oldu
ne
?...
MESELCİ
13 Temmuz 2009, Mardin
YORUMLAR
Nerde? diye sorguladıklarınız dostum, hayatın işlevsel mengenelerine sıkıştıkları yerde..
ve yiten zamanda..
ve hangi sonuçlara yol açacağını hiç bilemediğimiz tercihlerimizde..
değerlerimiz.. onlar küskünlüklerde; baş kaldırılarda, bahanelerimizde ve sair...
belki bir medet kalmıştır kırıntısı içimizde..
saygımla..