- 4362 Okunma
- 26 Yorum
- 0 Beğeni
Kadını aşağılayan reklamlar...
Amerikan moda dünyasının dev isimlerinden, Calvin Klein’ın buram buram seks kokan reklam afişleri muhafazakar aileler tarafından bir kez daha tepki aldı.
Kadının reklamlarda aşağılanmasının en son ve en uç örneği!
Bugünlerde moda dünyasının ünlü markalarından olan Calvin Klein’ın grup sex yapar gibi pozlar veren reklam afişleri ve bunu da şehrin en belirgin yerlerine devasa büyüklükte asmaları tartışma konusu oldu...
İşin garip olan tarafı bu firma sözcüsünün konuyla ilgili görüşme isteklerini geri çevriyor olması. Madem o kadar güzel bir şey yaptınız çıkıp da söyleseniz de bizler de anlasak nasıl bir ruh hali içerisinde bu reklamı yaptığınızı değil mi ?...
Aslında kadının reklamlarda aşağılanıyor olması ne yeni bir olay ne de sadece Calven Klein ile sınırlı.
----Bosch’un bir reklamında ‘’karım her şeyin azıyla yetinir, onun için ona az elektirik kullanan Bosch makinası aldım’’ demesi ve bunun üzerine kadının kocasını yatağa atıyor olması.
---Selpak reklamında da ‘’kadınlar ağlar, nedeni sorulmaz, selpak verilir ‘’ denmesi.
--- Kadın evde leke çıkaran, çamaşır bulaşık yıkayan, banyoyu parlatan, yemekleri yapan, çocuklara bakan adeta bir köledir ve bunlarla ilgili bütün reklamlarda yine baş aktör kadındır.
---‘’ Aliler, Hüseyinler, Hasanlar ‘’ yiyebilir ve sonra ‘’Ayşeler de yiyebilir’’ denene acayip bir reklam.
---Bilumum koku reklamlarının genelinde yine kadın vadır ve nerdeyse çoğu çıplak gibidir.
---Ve reklamlarda alış veriş yapan kişilerin geneli ne yazık ki yine hep kadındır.
---İç giyim olan Sloggi’nin bir reklamında kadın poposunu ilginç bir şekilde kullanması ve bir kahve markası olan Lavazza’nın çıplak bir kadını soslanmış bir şekilde spagetti dolu bir tabağın içine koyması gibi binlerce örnekler verebilirim ama durumun ciddiyetini anlatmak açısından bu bir kaç örnek bile yeterlidir sanırım...
Umarım kadınlarımızı pazarlarda mal gibi görme hastalığı bir gün ortadan tamamen kalkar...
Sevgilerimle...
Güldane Dal (20090622)
YORUMLAR
Sayın yazar kardeşim böyle bir yazını okuyunca çok şaşırdım çünkü daha dün başka bir yazıda bütün topluma açık olan bu sitede kadınların en mukasdes organı ile dalga geçen siz değilmiş gibi nekarda güzel bir yazı yazmışsınız
Reklamlarda ima ediyor hiç değilse siz hepten açık açık yazmışsınız İşte bir gün canınız istiyor öyle yazıyorsunuz ,öbürgün böyle yok efendim öyle şey ayıp ve edep denilen bir şey var yahu
Belki unutmuşsunuzdur buyrun o yazı
'' Bir kadının ‘’ hassas sayılabilecek ‘’ ve de ikili insan ilişkisinde zevk unsuru olan organımızın güzel bir parçasını tiye aldığınızdan dolayı bir kadın olarak aslında bizlerin tepki gösteriyor olması lazım ki ben de bunu gösteriyorum ama bu demek değildir ki bazı hassas konularda bunun da esprisi yapılamaz ve bu anlamda da sizi kıvrak zekanızdan ve espritüelliğinizden dolayı da ayrıca kutluyorum... Hassas noktalara değinmek lazım ki bazı şeyler uyanabilsin deyip ben de bir espri yapayım dedim :) (bunu sosyal konular anlamında söyledim ) ...''
Adamlar imalı reklam yapmış nereye çekersen çek, siz gene açıkça dalga geçmişsiniz
Saygılar
İbrahim Kahraman tarafından 7/9/2009 9:53:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
reklamin afisi yerine, reklam olgusuna kafayi yormali derim ben..guler hanim yormus olmali ki cok da harikulade bir mantikla ozetlemis durumu...Gul hanimin bahsettigi de sadece afis olayi degil zaten kanimca.O afisten hareketle nerde ve nasil yasadigimizi bir sekilde sorgulamamizi sagladi iste...yazi da amacina ulasmis oldu....
bir afişin cinselligi oluşturması tehlike yaratırmı göruntu de
ki kadının bunun farkında olmadıgı söz konusu kadın bitkiselmi yaşıyor resimde belkide gercekler yansıtılıyor
belkide toplum istemem yan cebime koy politikasıyla bu göruntulerle sıradanlaşmış hayatlarına ahenk katıyor
BİZİM İCİN GÖSTERİME SUNULMUŞ OLARAK DUŞUNMUYORUM ALLAH AŞKINA SİZDE DUŞUNMEYİN
BU ULKEDE O KADAR AÇ İNSAN VARKİ BİRDE ÇILGIN GİBİ AŞIK
DUVARDAKİ RESİM İNSE NE OLACAK İNDİ DİYELİM artık bizi kimse aşagılamayacakmı...........BENİ eli yuzu peçeli bir kadın daha çok aşagılar...SORULARIMA YANIT BEKLEMİYORUM SAYGI VE SEVGİLER
Toplum olarak hangi düzeni seçmişsek o düzenin gerekleri gelir oturur başımıza.İnsanları aptallaştırarak sömüren kapitalist bir dünyada reklamlarda kadını erkeği çocuğu kullanılması çok görülen olay.Görülmeyense kullanılanların tepkisi.Hadi diyelim çocuklarımız tepki gösterebilecek çağda değiller.Peki kadınlarımız,erkeklerimiz,Bunca aşağılanmalara neden kayıtsız kalırlar.Yoksa kapitalizim içlerine bir kanıksama fidanı mı ekmiştir.Bananeciliğin geçerli olduğu tepkisiz korkak toplumlarda daha çok göreceğiz böyle reklamlarda kendi onurumuzun aşağılanmasını.Sevgili Güldane,ısrarlı direnişinizi kutluyorum bu konu ile ilgili.Sevgilerimle.
Elbette reklamların genel durumları ( ne için, kimin için vs vs ) önemlidir ama kullanılan kahramanlarda önemlidir, içerik de... Ve burda kadın istiyerek de yapsa istemiyerekte yapsa bu kadının aşağılanmışlığını örtmüyor malesef sevgili hoyratca çünkü afişte daha doğrusu afişlerde dikkat edilirse bir kadın ve bir kaç erkek var yani kadın o gruba zevk veren birisi gibi gösteriliyor ... Şimdi bu afişteki bayan bunun farkında değil diye böylesi pornografik içerikli bir reklam sanırım desteklenmemli ki bugün okuduğum konuyla ilgili bir haberde komuoyundan gelen tepkilerden dolayı bu asılı olan afişlerin bir kaç ay içerisinde indirileceği söyleniyor konuyla ilgili sorumlu kişiler tarafından yapılan açıklamalarda... Zaten afişin kendisi cinsellik içermiyor mu?...
Sevgilerimle hoyratca...
yaa yine kendimi tutamadim ben sanirim ama reklamlarda konu sadece kadinin bi obje olarak kullanilmasi falkan degil. ayni sekilde erkekte kullaniliyor ama nedense sadece kadinlar goze batiyor..burda reklamlarin genel durumu onemlidir kahramanlari degil...kahramanlar disi olur erkek olur bunun ne onemi var onemli olan reklamin kaynAGINI nerden aldigi olgusuyla nereye ulastigi olgusu degil midir? Araba reklamlarinda da genelde kadin kullanilir. cunki araba zevki erkeklerde vardir ve arabanin yanina erkegi cezbeden bir de kadin koyarsAN tum dikkatleri ceker ve pazarlamayi bhizlandirirsin...bunu herkes biliyo da benim soylemek istedigim ( nerdeyse unuttum lafazanliktan)...Reklamlar zaten bireyin ya da toplumun icinde var olan zaaflari kulaniyor ve bu noktada da herseyi kullanbilir.Cinsellik ve eglence de sanirim en cok kullanilan materlayllerdir degil mi?
gözumu kapatıp görmemezlikten gelmek benim birinci ASLAM
obje halatlaşmış durumda Söz konusu kadının aşagılanması oldugu icin Bana ince ipligi makaraya sarmak gibi geldi - gemi zaten batmış yanlamasına yol alıyor-SORUN zaten kara delik gibi Bizi yutmuş-elbette kurunun yanında yaşta yanıyor önemli olan ayrımlar bunu anlamakta Deveye hendek atlatmak-kadar malesef derin konu--susturuldugumuz bir yerdeyiz--Toparlarsam karşıma mafya çıkar EVET birileri cenesini surekli yoruyor DEVEkuşu olmaya da hiç niyetim yok toplum aşagılanıyor ve binlerce kırizle terbiye ediliyor AÇ LIKLA TERBİYE OLAN BİREYLER DOYMAK AMAÇLI MUCADELEDE SON HIZLA İLERLİYOR--analar bu sömurude asagılanıyor ve en acısı babalarda--gözumuze sokulan o kadar net vurgular VARKİ CinsiYet farkı gözetmeden İNSANLIGIMDAN utanıyorum* gözlerimiz boyanıyor sahtekar menfaat ayarlayıcıları profösyönel --toplum amatör --yanan bireyler olarak malesef aydınlıga cıkmamaz guç--yeni nesilin saygısızlıgını şu anda yaşıyorum
tabi balık baştan koktu NEDENLERE dil uzatsak hangisinden başlayalım vurdum duymazlık--bananecilik-sananecilik-kazanma hırsı-bagımlılık-subyancılık----bir kadın olarak kadınlardan yedigim kazıklar burdan kara delige yol olur
en basit örnek--yeni taşınmış oldugum herhangi mahalle orda kimse kim oldugumu bilmiyorTABİ ben pehllivan koca dul
kapı calınır acarım HOŞGELDİNE GELMİŞTİR BİR HATUN -niyeyse hemen kocamı sorar YOK derim malesef GİDER ertesi gun mahalle carkalanır gelen DUL--23 yaşımdan beri iki kızımla dul dul yaşamanın bilinciyle diyorumki MAFYAYLA BAŞA CIKILMAZ AMA KADININ KADINA YAPTIGINI MAFYA BİLE YAPMAZ-KENDİ HAYATIMDAN ÖRNEKLER VERSEM ASLINDA FAZLASIYLA YETERLİ OLUR-CIPLAKLIK DOGALDIR YAPAY OLAN SAPIKLIGA ALET EDİLMESİ DEGİLMİDİR ---SAPIK BENİ HANGİ KURaLIYLA AŞAGILAYABİLİR temennim umarımlı UMARIM bilincli bireyler cogunluk oluşturur--yanlışı alkışlayan bir toplumdan fazlada medet umulmaz ya HER ŞEYİN HAYIRLISI OLSUN-yazacak ne cok sorun var hic AŞILAMAMIŞ MASUM İNSANLAR KATLEDİLİYOR SAVAŞLARDA
SAYGILAR DOSTLARIM
guler birsozu tarafından 6/23/2009 12:06:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
---Ben teşekkür ederim hoyratca...
---Sevgili Fikret sanırım yukarda yazmıştım ama bir kez daha söyliyeyim, O afişler Türkiye'de asılmadı ama nerdeyse bir çok haberlerde yayınlandı ve blogg sitelerinde de var. Kadınlar maşa olsa bile o maşayı tutan eller var değil mi sevgili Fikret ki ayrıca sanırım yazım yeterince dile getiriyor sanırım kadınca isyanımızı.
---Sevgili Eylül dediğinde haklısın, olay aslında çok boyutlu ve bence de en önemli olgu burda elbette kar amacının güdülüyor olması . Ben haberi okuduğumda verdiğim ilk tepkiyle yazdım yazımı. Evet, dediğin gibi çocukların kullanılıyor olmasına ve seyirci olmalarına ben de çok aşırı tepkiliyim ve bence de yok gibi bazı bakanlıklarımız ya da var da görmüyoruz. Canım arkadaşım yazılarını özledim ve bekliyorum...
Sevgilerimle...
olayın iki boyutu var aslında. biri -güldane'nin de yazılarında sıkça değindiği- kadın cinselliğinin sömürüsü. diğeri de, hiçbir etik sorumluluk taşımayan, tek amacının "kâr" olduğu reklam olgusu -ki her ikisi de kapitalizmin sorunlarından zaten.
beni reklamlarda ayrıca rahatsız eden (ne rahatsızlığı, resmen cinnet geçirecek duruma getiren) çocukların böyle pervasızca kullanılması! kanserojen katkı maddeleriyle dolu yiyeceklerin sunumunda yapılan, o "çocuğunu seven anneler" yorumları! çocuklardaki zararı kanıtlanmış gıdaların ballandıra ballandıra yapılan reklamları! insan bazen bu ülkede bir "sağlık bakanlığı" olduğuna inanamıyor.
Sevgili Güldane Hanım ; fonda koyduğunuz reklâm Türkiye'de de kullanıldı mı, yoksa yalnız İsveç ve diğer Avrupaülkelerinde mi ? Merakımı mazur görün, çünkü uzun zamandır çarşı pazara çıkmıyorum.
İsyanınızda kesinlikle haklısınız. Kadının bir mal gibi görülüp, her ürünün pazarlamasında kullanılmaya çalışıldığı / kullanıldığı utanılası bir gerçek.
Kadınların ne kadarı isyan ediyor bu rezilliğe sizce ? Ver ne kadarı maşa oluyor, bile bile..
Bence kadının birinci düşmanı yine kadınlar, ikincisi erkekler.
---Sevgili Özlem sanatta kadının ya da erkeğin çıplaklığını kullanmasıyla benim yazmış olduğum çıplaklığın, teşhirciliğin ya da vücutların pornografik bir şekilde pazarlarda sunuluyor olmasının arasında çok fark var ama dediğiniz gibi her zaman aklı kullanmada fayda var...
---Ve sevgili guler birsozu sizi anladığım kadarı ile sanırım siz de hoşnutsuzsunuz bu durumlardan ama böylesi durumlara gözümüzü kapatırsak şayet sizin dediğiniz geçliğimizin de geleceğini karartmış oluruz, demek ki içinde yaşadığımız toplumlarda bananeci olmamak ve ters giden şeylerde kadınlar olarak sesimizi çıkartmamız gerekiyor, nihan-name arkadaşın da dediği gibi devekuşu olunmamalı...
Yorumlarınızdan dolayı teşekkürler...
Sevgilerimle...
medeniyetin tek dişinide söktuler- kultur bagımlıları
özgurluk kafeste* kadın niye aşagılansın sapıklık denen kavrama sebep* Eeee anlayışlar kese mangır gözler olmuş toplumu duşunen başlar ne diyorsa o kural *kimsenin bu saatten sonra asılap kesilmeye niyeti yok*aşılanan gurup seks -buyurur arzu eden -Bu memlekette ne geneller var genellemeye kalksak alt tarafı bir reklam kadını aşagılayacaksa eksik cok ben bir fazla ekleyim -reklamda delikanlı fermuarı cekiyor iki kadın teke duşuyor
bu ne demek erkeklermi az kadınlarmı cok Ayıp denen terbiye anlayışımız vardı TAMAM FUHUŞ DUNYANIN EN ESKİ İCRATIYMIŞ KADIN ERKEK AYRIMSIZ MAL OLABİLMİŞ-FAKAT GENCLİK BUYUDUK POZISYONUNDA duz duvara tırmanıyor bu sacmalıklardan nasıl korunacak Ne AŞKA BİR SÖZUM VAR -NE SEKSE
AMA DOGAL OLMAK KOŞULUYLA MESELA ESKİ TURK FİLİMLERİNDE SİGARAYI GÖZUMUZE SOKTULAR DİYE ELİMİZE ALDIK -ŞARTLANMA-BEYİN YIKAMA OPERASYONLARINA SEBEP KESELERİN MENFATİ KADINI AŞAGILAMAZ -TOPLUMU BİLİNCSİZCE YARALAR--BEN ASAGILANDIGIMI DUŞUNMESEMDE KORKUYORUM GENCLİGİN GELECEGİNDEN
SAYGILAR
guler birsozu tarafından 6/23/2009 12:28:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tebrik ediyorum Güldane hanım.Benim de oldukça rahatsız olduğum bir konuya değinmişsiniz. Çok fazla uzağa gitmeden, burada bazı şair arkadaşların şiirlerine astığı güzel ve giyinmeyi unutmuş, şiiri ikinci plana iterek gözümüze sokulmaya çalışılan o fotoğraflar...
Sanırım kadınlar da aklından çok fiziğini kullandıkça bu böyle devam edecek.
Tekrar tebrik ve teşekkürlerimle.
Saygılar.
Evet , sevgili lizeya çok haklısınız. Ben çok uzun olacağı için sadece birazcık kadınlarımızla ilgili kısmına değindim yoksa konu çok geniş bir konu, sizin dediğiniz gibi çocukların da reklamlarda kullanılıyor olması ve bunları bir de seyrediyor olmaları çok acı gerçekten de. Oturduğum ülkenin tv kanallarında reklam yasaktı çocuklardan dolayı ama sonraları bir kaç kanal reklam almaya başladı. Reklam içerisinde yaşamış olduğumuz tüketime dayalı toplumların olmazsa olmazlarından malesef ama en azından kontorl altında tutulabilir ve tutulmalıdırda , bu kadarıda fazla dedirtecek cinsten bir çoğu malesef...
Sevgilerimle...
reklamlar bütünüyle sömürünün bir ürünü, sadece kadınlar değil, çocuklar da hedef kitle..ve bence çocuklar daha büyük bir tehlikede.
çamaşır makineli , abla -kardeş sohbetinde, abla soruyor: nerden biliyorsun bunları?
kardeş cevap veriyor: çok okuyorum da ondan...
okuduğu , reklam haberlei..
önemli bir konuya değindiniz, teşekkür ederim..
Güzel yorumlarınız için teşekkürler.
Evet, haklısınız nihan-name, kafalarımızı çıkartmalıyız artık evin dışına ve bakmalı, eğitmeliyiz kendimizi.
Duyarlılığınızdan dolayı ben teşekkür ederim su_misali.
Canım Ayşe, adın bir kere çok güzel, seviyorum ben Ayşeleri, Fatmaları, Elifleri. Sen sustuğunda da konuşuyorsun, hiç sorun değil:))
Umarım daha fazla aşağılanmazlar ve aşağılattırmazlar sevgili suhedagül...
Sevgilerimle...
bak şimdiii güldanem ayşeden ne istedin yahu, şurda uslu uslu şiir okuyordum canım benim:)))
pazarda reklam yok ama ayşe'ye gel ayşeye diyorlarda adım fatma diyorum:)))) topu başka kadına atıyorum ya da bıyık takacağım:))))
boşver reklamın iyisi kötüsü yoktur demi:)))) reklam da bir kültürdür aslında anlayana ama nerdeeeeeeee öyle kültürlü hergele:)
benlik bir tema ama susma yeminim var inan...canımsın, sevgimdesin çokça...
Sayın Guldane Dal, sadece bir kesim tepki gösterip başka bir kesim bakıyor ya da tepkisini ortaya koymuyor.
Sizin bu haklı tepkinize katılmamak imkansız.
Dizilerden reklamlara günlük hayatta her zaman her yerde karşımıza çıkan görüntülerde kadının tüketim maddesi olarak gösterildiği o kadar çok alan var ki.
Eğitim düzeyi yüksek görünen kadınların buna sırf çok para ve ün kazanmak adına alet olduklarını görmek daha da üzücü hatta tiksindirici.
Kadın kendini ikinci sınıf hatta sınıfsız hissetsin diye çok çaba sarfediliyor ve bazı hemcinslerimiz de buna çanak tutuyor maalesef.Erkeklerin cinsel fantazilerine uşaklık etmenin neresi gelişme bu reklam ortaya koymuş sorgulamamız için . Gözümüzü kapatamayacağımız kadar iğrenç bir durum bu.Deve kuşunu oynama zamanımız geçti diye düşünüyorum.
Bu konuyu gündeme getirdiğiniz için teşekkür ederim.
saygılar
ben pozlar acisindan baktigim icin o yorumda bulundum.ama evet genelden söz edersek hak veriyorum size.kadina olan bakis bir malmis gibi.türkiyede özellikle güney bölgelerinde ise resmen malmis gibi görülüyor.
konu konuyu acti burada birazda.
tesekkür ediyorum cevabin icin.
yazi ilgincti güzeldi.
sevgiler.
Amerikada sevgili hicbitmez. Ama Türkiye'de de çoğu gazetelerde ve blooglarda var. Aşağıda sıraladığım çoğu örnek de Türkiye'de olanlar... İster Amerika'da olsun ister dünyanın diğer ülkelerinde, kadını pazar malı gibi görme hastalığı ne acıdıki global bir olay... Burda sadece sunulan kadın da değil aynı zamanda erkeğin kendiside sunuluyor ama ben genelden bahsediyorum yani genelde kadın vücudu bir malmış gibi kullanılmakta günümüz toplumlarında.
Sevgilerimle...
yada kadin kendini pazarliyormus gibi sunmamali
kolay meshur olmak isteyenlerin isteyerek sectigi bir sey bu bana göre reklam afislerinde.ünlü olmak ugruna.o pozlar kendi iradelerii ile veriliyor bence.
bu benim düsüncem.
merak ettim bu afisler türkiyede mi sehrin belirgin yerlerine asilmis?
saygilar.