- 875 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Fatiha-i Şerife(2)
Fatiha-i Şerife (2)
Elhamdulillahi Rabbilalemin
2- Hamd o âlemlerin Rabbi,
Hamd, âlemlerin rabbi olan Allah’a mahsustur ifadesinde;
Allah’ın âlemlerin yaratıcısı olduğunun altı çizilmekle, tevhit tespit edilip, şirk ve inkarın ise imkansız olduğunun mu-min tarafından tasdik edildiği ortaya konularak; Kur-anın ilk suresinin ilk ayetinde hamd’in, sınırlı yardımlar gördüğün basit mahluklara değil de âlemlerin rabbi makamında olana yapılabileceği ortaya konulmuştur.
Hamd!
Âlemi yaratmakla kalmayıp, canlı cansız tüm yaratıkların, varlıklarını ve varlıklarının devamını sağlayacak bir şekilde terbiye eden Allah’a mahsustur.
İnsanın Hamdini âlemlerin rabbi makamında bir rabbe yapması, yaşamı için yaratılmış olan her şeye muhtaç olduğunun idraki içinde olduğunu göstermektedir.
Hamdin alemlerin Rabbi olan Allaha mahsus oluşu; tevhid inancına temel teşkil ettiği için Kur-anda muhtelif surelerde yer almakla beraber, diğer bir adı da Kur-anın annesi manasına gelen Ümmül Kur-an olan Fatiha-i Şerifede Besmeleyi müteakiben İlk ayet olması ve her namazda okunması gerektiği insanın istifadesine sunulmuş olunan nimetlerin gerçek sahibini unutup gaflet ile saygı ve muhabbet ifade eden ibadetini yaratıklara yönlendirip ŞİRKE girmesini önü kesilmiştir.
Allahın âlemlerin rabbi oluşu!
Âlemler hayata hizmet edecek bir şekilde terbiye edilmiş ise, hayatın en yüksek mertebesinde bulunan insana ilim, imkan, merak ve ihtiyacının teşviği ile, tüm aleme yayılmış olan ihtiyaçlarını akıl ve hayalinin yetişebildiği her yerden temin edebileceğinin mesajı verilerek, insanı ilim, irade,merak ve sanatsal yetenekleri ile EVRENİ KEŞFE DAVET ETMEKTEDİR.
(EL İLMU İNDELLAH - LA YE-LEMUL ĞAYBİ İLLALLAH)
Hamd:
Övgü, medih, teşekkür manalarına gelmekle beraber.
Kişisel ve basit menfaatler karşılığı ifade edilen bir övgü ve sınırlı bir teşekkürden ibaret değildir.
Evrensel ve küllî değerlere duyulan hayranlık karşısında kapsamlı bir teşekkürün ifadesidir.
(EL İLMU İNDELLAH - LA YE-LEMUL ĞAYBİ İLLALLAH)
YORUMLAR
Değerli dostlar,Aşk ile ALLAH,ALLAH diyen nefesim ...Aklım ve yüreğim herkesi ve herşeyi sevmedikçe Allah'ın sevgisine ulaşamayacağım inancındayım.
Şüphesiz ki ALLAH tektir.Şüphesiz ki o içimizi bilendir.O herşeyi niçin,ne amaçla söylediğimizi anlayandır.
Yunus'un yolunda,Mevlana'nın izinde yürüdüğüm yolda selam olsun dostlar.
Ben yürürüm yane yane/Aşk boyadı beni kane/Ne akılem ne divane/Gel gör beni AŞK neyledi.YUNUS.
Selamlar/Allah'a emanet olun.Aşk'la kalın efendim.
Saygılarımla..
Sa.
Muhterem Uğur Bey Kardeşim.
Allah yar ve yardımcımız olsun.
Güzel bir konuya temas etmişsiniz.
Fakat sanıyorum aldığınız kısım Besmele-i şerife veya 3. Ayet olan Errahmanir rahim’e ait olsa gerek.
Çünkü
Elhemdulillahi Rabbil Alemin kelam-ı ilahisinde;
Errahman ve Errahim ismi hasları zikredilmiyor.
Errahman Allah (cc) Hz.lerinin iradelerine baş vurmadan yaratmış olduğu mahlûklarına yaşam imkânı sunmasının gereğidir.
Çünkü yaratırken kimseye sormaz.
Hilkatte cebir vardır.
Sormadan yarattığını yaşam şartları ile nimetlendirmek Yaratmanın sorumluluğunu üstlenmektir.
Errahim ise dâhili ve harici tüm nimetleri ile perverde (donatmış) ettiği özellikle insanı akıl, irade, ilim ve idrak nimetlerine şükür veya nankörlük noktasındaki itaat ve isyanından adilane değerlendirmeye tabi tutacağının müjde, tehdit ve ihtarını içerir.
Burada isyan edenlere mücazatı, itaat edenlere de mükâfatının olduğunu ihsas ettiren (his) adaleti ve hâkimiyetinin olduğunu insanların nazarı dikkatine verir ki bu çok önemli olan Adaletinin tecellisinin unutulmaması adına; bir ayet olmasına rağmen her surenin başına oturtulmuş ve insanı gaflet, cehalet ve vurdumduymazlıktan kurtarmak için.
Hamd Alemlerin rabbi olan Allaha mahsusu kelamında ise aklımızın bile ulaşamadığı dahili, harici, dünyevi, uhrevi, fikri ve ruhsal tüm nimetlerinden dolayı onu ALEMLERİN Rabbi makamında takdis etmek ve verdiklerinden dolayı verdikleri kapasitede teşekkür ile beraber.
Rab ismi has’sının ikrarı ise bütün mahlûkatı yaratıldıkları amaç doğrultusunda terbiye etmiş olduğunun altı çiziliyor.
Yani astronomiyi belli hesaplara, jeoloji, biyoloji ve diğer bilimleri sabit kurallara bağlayan, canlıları sanat ve yetenekleri ile hem kendi hayatlarının devamını sağlayacak yetenekleri, hem sair mahlûkat ile olan münasebet ve ilişkilerini sağlayacak motivasyonu sağlayan; arıya balı, balığa ve diğer hayvanata yüzmeyi ve sair tüm yaratıklara yaşamlarını sürdürecek tüm yetenekleri veren Rab olan Allaha hamd etmenin gereğinin altı çiziliyor. ( EL İLM-U İNDELLAH LAYE-LEMU ĞAYBİ İLLALLAH ) Gaybı ancak Allah bilir. İlimlerin gerçeğini o bilir. İlim onun yanındadır. Her kes ilmini, marifetini, yeteneğini ona borçludur.)
.
Necdet EREM tarafından 1/22/2010 1:31:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Avam halk eline şekeer verilen çocuğa benzer İsteği olunca yalvarır yakarır..
.İstekleri gecikse haykırır sitemler eder.
.YADA gevşeklik eder ..istekleri verilse unutur gider sanırki o gerçekten hakkıdır .
Onu ona vereni halk edeni unutur..
En gğzel hal varlıkta ve yokluktada hamd ve şükür edebilmek.
.Kul tam teslim olduğunda ne cennet isteme ne cehennem den kurtuluş gibi değilde .
Tek kulunum der devam eder ne için yaratıldığının bilincindeyse .
Tam anlamıyla hamd ve şükrünüde dillen ve cismiyle ruhuyla da demiş olur ki.
Bu hal ariflerin ve takvada ileri olanların halleridir..
Allah razı olsun bu ne güzel haldirki din kardeşler takvada yarışırlar.
Dini bilgileri ALLAH rızası İÇİN PAYLAŞIRLAR ALLAH RAZI OLSUN .
FATİHA HER DERDE DEVADİR.
Midem ağrıyınca baş ağrımdada denedim elimi ağrıyan yere koyup okumayı çok geçmeden o acı ağrıdan eser kalmadığınıda gördüm ç
Allah razı olsun selam ve dua ile
Allah razı olsun.
Saygısızlık ta ne demek.
Allah için hayırlı bir iş ve bir paylaşımda katkısı olan herkes oradaki nimet ve bereketten istifade eder.
Yeter ki insan iyi niyet ile katkıda bulunsun.
Sonra külli mana ifade eden zamanlar üstü ilahi mesajlar, ne zamanlar ile nede, dahi bile olsa şahıslar ile sınırlandırılamaz.
Denizler büyüklüğüne bakıp gurura kapılarak, varlığını onu vucuda getiren küçücük damlalacıklara borçlu olduğunu unutsa gaflet ile ihaneti etmiş olur.
Hepimiz bilgimizi de varlığımızı da, öce her şeyi yoktan var eden Âlemlerin Rabbi olan Mevla’mıza, sonrada ihlas ve samimiyet ile Allah rızası için kendisini İnsanlığa karşı hizmet ile sorumlu bilen büyüklerimize ve kardeşlerimiz borçluyuz.
Sevgili dostlar benim sayfamda saygı sınırlarını ihlal etmeden fikir ve düşüncelerinizi istediğiniz gibi yazabilirsiniz.
Sizlerden şikayet etmek şöyle dursun varlığınızdan onur duyarım.
Saygılarımla.
Necdet EREM tarafından 1/22/2010 1:36:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hamd ile Sukur ayni seymidir?
Hamd arttirmaz,cogaltmaz,eksiltmez
Sukur ise Artirir,cogaltir.
Mumin bir kardesimiz hastalansa ve biz ona gecmis olsuna gittigimizde Nasilsin sorusuna Hamd olsun iyiyim derse,O hastaligi artmaz,isyanda etmemistir hastalik sahibi oldugu icin.Efendisine yani Yaradanina hakiki Kullugun idrakindedir.
Ayni kardesimiz Gecmis olsun sorusuna :Elhamdulillah sukurler olsun bunada sukur derse hastaligi sukrettigi icin biraz daha agirlasir.bunu bilmeyen dostlar varsa yasadigimiz herhangi bir olayda artmasini cogalmasini istemedigimiz bir seyde hamd olsun diye ikrar etmelidir devamli.Rahmetinin ,Bereketinin artmasi icinde bol bol Elhamdulillah,Sukurler olsun demelidir. Konuya karinca kararinca katildik,umarim Saygisizlik mahiyetinde anlamadiniz kardesler.Saygilar.
Muhterem Saygı değer ÜLKÜ BAHÇESİ nikli kardeşim.
Allah senden ebeden razı olsun.
Güzel dilek ve temennilerinize can-ı gönülden amin diyor.
Dualarınız,
Mekanı mukaddese ve evkat-ı icabede, eşhas-ı muhteremenin duaları arasına idhal olunup mevla katında makbul olsun.
Ayrıca değerli yorumlarınız , Besmele ve Fatiha-i Şerifenin manevi kaznaımları hakkındaki değerli katkılarınızdan dolayı da minnettarım.
Bizler kendimizi ümmeti Muhannedi sahili selamete çıkaracak olan Sefine-i Rabbaniyede hademeler olarak görüp üzerimize düşen vazifelerimizi yapmalı ve bu ali vazifenin ifası esnasında da bir birimizin noksanlarını ikmal etmeliyiz.
Allah çalışmalarımızı karşılıksız bırakmasın.
Allaha emanet ol.
.
Necdet EREM tarafından 1/22/2010 1:33:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
FATİHA SURESİ'NİN SIRLARI:
Fatiha Suresi övgü ve dua olarak ikiye ayrılır. Allah, Fatiha Suresini okuyanı över. Fatiha Suresini okuyan kişi tüm Kuran'ı okumuş gibi sevaba nail olur. Fatiha Suresi 7 ayettir. Fatihayı çok okuyan kişiye bu ayet Cehennem kapılarında kapak olur. Cehennem üzerinden salim olarak geçer. Fatiha ve Ayetel Kürsiyi okuyan; cin, şeytan ve insan şerrinden emin olur. Fatihayı okuyan Allah'a şükrünü yerine getirmiş olur. Fatiha Suresi şifa verir. Ruhsal ve bedensel hastalıkları iyileştirir. Fatiha; istekdir, münacaattır, dua dır. Fatiha Suresi her derde devadır. Fatiha Suresi indiğinde şeytan feryat etmiştir. Çünkü Fatiha okuyanın mükafatı, Cehennem ateşinin ona haram olmasıdır.
FATİHA: Allah'ın gazabını ENGELLER
ALLAH RAZI OLSUN HARİKA İDİ KURANI ÖĞRENİN ÖĞRETİN DENMEKTE ..YAZINIZ ÇOK GÜZELDİ ..ALLAH SİZİ SEVSİN SEVDİKLERİNEDE SEVDİRSİN ALLAH KENDİSİNE YAKIN EYLESİN ..SELAM VE DUA İLE..
Muhterem Kardeşim.
Yazıma göstermiş olduğunuz ilgi ve değerli yorumunuzdan dolayın teşekkür ederim.
Fakat Hamdin hüküm ve hakimiyet manasına geldiğini ilk defa sizden duydum.
Hamd teşekkür manasına gelmekle beraber.
Teşekkür, yani diğer adı ile şükür.
Bilinen ve farkında olunan nimetlere,
Yani özel nimetlere karşı minnet ve muhabbeti ifade ederken.
Hamd ise bilinen ve bilinmeyen,
yaşam ve yaşamın devamı adına, hizmet ve istifademize sunulan bil cümle nimetlere karşı külli bir teşekkür manasına gelir.
Onun içinde çoğunlukla,
Hamd kelimesi Rabbul Alemin sıfatı ile birlikte zikredilir.
Yani alemin her tarafına yayılmış olan ihtiyaçlarımı bana sunan Alemlere malik ve melik olan Rabbe mahsustur.
Elimin ulaşmadığı,
Gücümün yetmediği,
Aklımın bile idrakinden aciz kaldığı nimet ve imkanları bana sunan, Her şeye gücü yeten,
Her kese hükmü geçen,
Her şeyi hakkı ile gören,
Her şeyden evvelli ve ahiri ile haberdar olan Allaha İlahlığı makamında teşekkür manasını ihtiva eder.
Tabi siz de bu şekilde anlamış iseniz buna da bir diyeceğimiz yok.
Elbette Hüküm Allahındır.
Ona da EL HÜKMÜ LİLLAH DERLER.
Yinede teşekkürler.
Necdet EREM tarafından 1/22/2010 1:32:50 PM zamanında düzenlenmiştir.