- 1033 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YUVAYI DİŞİ KUŞ YAPAR MI!
Yuvayı Dişi Kuş Yapar mı?
Kadın dediğin yuvasını korur; Bir dişi panter gibi; gerçekten nasıl korur kadın yuvasını tüm açmazlara göğüs gererek mi; Aldatılma ister kadın,ister erkek tarafından yapılsın farketmez amma tamda bu noktada erkek hakim toplumumuzda erkek daha kolay aldatanda oluyor.Kadın ise kullanılan hep.Geleneksel toplum yapımıza göre kadın yargılanmaya daha açık,ve bu daha çok kadının kadına yaklaşımıyla yada açık ifadeyle kadın kadının düşmanı oluyor.
Özgüveni gelişmemiş kadın bir korumacı rolünde kaldığı için bu duruma yani erkeğin aldatmalarına kısmi göz yumuyor erkektir yapar nasılsa bana geri döner diyerek; ve zamanla zincirler birer birer kırılırken kadının masumiyeti zedelenmeye,inanan ve seven rolündeki saçımı süpürge ettim bak evlatlarımı yetiştirdim diye ağlamaya başlayan kadın; Erkeğin iç işleri bakanım dediği kadın her şey yolunda giderken kadın birden kaplan kesilir.Dişi panter gibi koruduğu yuvası yavaş,yavaş giderken kadın kadına düşman kesiliyor.Çünkü erkek gidebilir,yapabilir zihniyeti ucu kendine dokunmaya başladığında ve izlediği bir televizyon dizisi değildir,magazin hiç değil duvara doslama zamanı gelmiştir.En kolay yol kadın tu kaka be bunun için geleneksel ananeler töreler devrededir kolay yoldan hallolacaktır.Ardamarı çatlayan kadındır hedef tahtasıda,12 den vurulacak olan kadındır.Töreler ne emrederse o olacaktır sonunda.Aldatan erkekse takım elbiseleri giyer ve kahvehaneye yada birahanede alır soluğu ama kızmayın pelesent etmek değl derdim siz erkekleri.En çokta erkek acır kadına.Kadın kadına düşmandır artık.
Kadın dediğin yuvasını korur,yuvasını yuva yapan kadındır,dişi kuştur anadır.Kadın hem hemcinsine karşı güçlü olacak hemde eşine karşı.Erkek hakim ataerkil toplum bunu emreder burada.
Yanlızlıklar,içimizde büyüyen yalnızlıklar binlerce insanıniçinde nefes alıp verirken bu yanlızlıklar durumunda kadın ne yapmalı.Gelecek kadın mı kitabıda 300.sayfada şöyle yazmız yazar,cinsiyet hiyerarjisinin bütün toplumsal anlamlardaki başı sonu belli olmıyan varlığı,bir çok kadının kendi toplumsal çevresindeki erkeklerin karşısındak alışılagelmiş ezikliklerine meydan okumak yerine uyum sağlamakta daha rahat edilebilmelerine yol açıyor.Yni kadın her durumda uyum sağlamalı.
Kadını başkaldırısı erkeğine değil önce kadına,kadını uzaklaştırınca olay biter mi bitiyor mu acaba; Kanıyan yara sizce kadının kimliğimi,erkeğin kimliğimi sorgulamaya nereden başlamalı Yanlızlık dehlizinde kadınlar mı, erkekler mi; Evlikliklerde mutluluk kavramı evli olupta yanlız erkekler ve /veya kadınlar mı; yanlızlıklar başlayan mutsuzluklar ve kendini yenilemiyen pelesent kadınlar mı veya erkekler mi; Ne olusa olsun kısırdöngülere sürüklenen evlilikler.
Başta en başta birleştirici olan geleneksel davranan birleştici rolunu üstlenen aile yakınları,çevre el etek olarak masum fertlerin herşeyin düzgün gittiği sana o insanlar başta kapıyı çalmadan gelen güzel insanlar bu durumlarda gelmez olurlar kavgalar çekişmeler yanlız bir durumda devam eder bu arada. taki zincirler kırılmaya kopmaya başladığı ana kadarson perde kapanmak üzeredir.cümbüş vardır artık,akıllar havalarda uçuşur.Gene çözüm noktasında kadın tek başınadır.Aldatanda,Aldatılanda olsan fark etmez artık.Perde kapanıyor yo ya perde kapınmıyor.Ortada kalan üçünçü bir kişi var o unutuldu o tukakadır.
Geldiği noktaya geri döner o herkes rahatlamıştır.Erkek kravatını itakım elbisesini giymiştir o ait olduğu yerde kalmıştır.
Zaman herşeyin ilacıdır de akıl veren akıl fukaraları geleneksel yapı bozulmamıştır.Ama her iki taraftada kadın,kadının düşmanıdır.Kadın yaralanmıştır.İp boynundadır hep taşımak üzere..........mi?
YÜKSEL AKCUM.16.05.2007
Yuksel Akcum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
--------------------------------------------------------------------------------
Bu şiirin hikayesi:
Bu yaşama bir bakış sadece neden ve sonuç ilişkisi içinde mutlka bir pencere açılmalı açmazların çoğalmaması için durduğumuz yer önemlidir.