- 1424 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
SATIN ALANLARA DUYURULUR
Çocukken karşı apartmanımızda oturan çok neşeli komşumuz Nurgül teyze birgün sokaktan eskiciye seslendi;
_Eskici, eskici
_Beni alırmısın..?
Eskici o güneşin altında belli ki çok terlemişti, suratını astı ve çok sinirli bir şekilde
_Gettt hanım işine! sen ekmek, su istersin! dedi...arkasındanda kocanın eski pantolonlanları varsa alırım dedi! ve eskici ardına bile bakmadan yürüdü...
O gün öyle çok gülmüştüm ki anlatamam...Yaşım ilerleyince almayı, satmayı, satılmayı öğrendim diğer şeylerin yanında ama o çocuk olarak güldüğüm kahkahaların tadı asılı kalmıştı iğde, ıhlamur ya da çam ağaçlarında...
Günümüzde parası olan, insandan tutun da herşeyi satın alabileceğini sanıyor belki de aldığını sanıyor...Geçen gün bir konuşmada tanımadığım biri siteyi bile satın aldı sözleriyle, dolayısıyla çok güldüm içimden. Yazık dedim yazık kendi kendime. Pazardan limon satın alıyordu sanki, ya da çizgili bir gömlek...
Para araçtır ve ihtiyaç için kullanılır diyenlerdenim. Birde dostluk adına yaptırımlar vardır, hani şu amcam, dayım ben ne istersem yapar sözleri...Yapanlara da yaptıranlara da selâm olsun diyelim...
Çiçekler, çevre güzelliği içindir, kokusuyla rengiyle insana mutluluk verir, parayla da alırsın, bahçede de seyredersin...Dostluklar paylaşmak içindir, bozuk para gibi harcanmaz ya da dostlarını öyle görenler varsa da o cebindeki malzemeler yetmez, geçmez bence...Devede de boy var ama geviş getirir sözü gibi...
Gönül al, dost kazan, ev alma komşu al...Mülk sat ama sakın çıkar için insan satmaya kalkma ya yarı yolda kalırsın ya da kendi ip’ini çekersin diye düşüemekten kendimi alamıyorum...Ya kendin ol ya da göründüğün gibi kal sakın değişme...
Konu nerden nereye geldi ama ben düşündüklerimi yazdığım zaman rahatlıyorum ve doğruyu, yanlışı, eğriyi masaya yatırmayı çok seviyorum. Akşamları uyumadan önce kendimi de günün analizi olarak sorgulamadan uyumuyorum...Eğer bir hatam olmuşsa ertesi gün mutlaka düzeltmeye çalışmak için çaba harcıyorum...
Yüreği sevgiden geçenlere ve o sevgiyi koruyup çoğaltanlara selam olsun bir kez daha ve kem düşünceli, yalakalardan da Allah hepimizi korusun...
Eğit beni şiir
Şair olayım
Ya da
Eğit beni şair
Şiir olayım
ayşe yayman
YORUMLAR
Çok hoş bir anıydı ve ne çok şey barındırıyordu içinde. Çok sevdim gerçekten...
Sevgi ise... Evet insandan olup, yine insan tarafından en çok önü kesilen, kötünün savaşçısı, iyinin yoldaşı...
Sevgi selamınızı ben de alıyorum, dileğim yine sizden, tüm insanlara...
Kaleminize yüreğinize sağlık, saygılarımla...
"dervişin fikri neyse zikride odur"
Eğer bir hatam olmuşsa ertesi gün mutlaka düzeltmeye çalışmak için çaba harcıyorum...
Yüreği sevgiden geçenlere ve o sevgiyi koruyup çoğaltanlara selam olsun bir kez daha ve kem düşünceli, yalakalardan da Allah hepimizi korusun...
bu düşüncenize ve dileğinize amin diyerek...
bilmem ne alakası vardı birden bir fıkra geldi aklıma
ve affınıza mashar özür dileyerek...
birgün temellerin okuluna ögretmen gelmiş ögretmen adını bilemeyenlare çok kızıyomuş temellerin sınıfına girmiş adını söylemiş adı ASLAN KAPLANOGLU imiş sırayla herkeze adını sormuş sıra temele gelmiş
ögretmen temele sormuş
-söle bakalım oglum benim adım neyy?
temel cevap vermiş
bi hayvan oglu hayvandı ama neydi bilemiyom...
insanlar gerçek dostlarını yolculukta yada başı dara düştüğünde anlarlar...
Allah kullarını hayat yolculuğunda gerçek dostlardan ayırmasın...Amin...
Mükemmel bir paylaşım dı arkadaşım...Doğruları bulmak kolay mı? Bu zorlu bir yoldur işte...Yürürken dikenleri batar öylesine sarp, kayalık ve çalı, diken dolu bir yoldur...Bu yolda yürüyorsunuz daima.Size ve dostlara selam olsun...Bu kalemler asla susmasın diyorum yalnızca... Sevgiyle, saygıyla.
Canım benim, çok doğru söylüyorsun ve ben de hep söylüyorum sevmesini, gülmesini bilmek lazım, zorunlu olarak değil, istiyerek ve içinden gelerek ... Ben olalım ama bencil olamyalım diyorum ben de... Seviyorum seni...
Sevgilerimle her daim...
Guldane Dal tarafından 6/17/2009 11:21:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öğrenmenin yaşı yok ve öyle sonsuz ki, ıstırap insanın hocasıdır sözü...Yaşama birşeyler vermeden alamayız ama hep suçlarız hep kendimizi överiz içimizde hep o kadar çoktur ki sonra da keşkeleri kurşun gibi sıkarız...
Günü yaşa, güzel düşün, kalıcı ve yapıcı ol, bilgilen, paylaşımcı ol, gerekirse bir çocuktan bile özür dile, esnek düşün v,s...içimizde yaşam sevgisi, dost sevgisi olsun, kuşa böceğe sevgiliye aşk olsun...sevgiyle güzelleşecek bu dünya ve son olarak benlik egosu insanı bir adım ileri götürmez diyenlerdenim...
Güzel yorumlarınız sayfamı taçlandırdı...sevgilerimle...
Sağlık olsun diyor Can Yücel bir şiirinde , bak nasıl bir sağlık diliyor ki ben de sana diyorum canım arkadaşım Sağlık olsun önce;
Öyle sabah uyanır uyanmaz yataktan fırlama
Yarım saat erkene kurulsun saatin
Kedi gibi gerin, ohh ne güzel yine uyandım diye sevin..
Pencerini aç, yağmur da olsa, fırtına da olsa nefes al derin derin
Yüzüne su çarpma, adamakıllı yıka yüzünü serin serin
Geceden hazır olsun, yarın ne giyeceğin
Ona harcayacağın vakitte bir dilim ekmek kızart
Çek kızarmış ekmek kokusunu içine
Bak güzelim kahvaltının keyfine..
Ayakkabıların boyalı olsun, kokun mis,
Önce sana güzel gelsin aynadaki siluetin
Çık evinden neşeyle, karşına ilk çıkana gülümse, aydınlık bir gün dile
Sonra koş git işine, dünden, önceki günden,
Hatta daha da eskiden yarım ne kadar işin varsa hepsini tamamla,
Ohhh şöyle bir hafifle
Bir güzel kahve ısmarla kendine, seni mutlu eden sesi duymak için alo de
Hiç işin olmasada öğle üzeri dışarı çık
Yağmur varsa ıslan, güneş varsa ısın, hatta üşü hava soğuksa
Yürü, yürürken sağa sola bak, öylesine değil, görerek bak
Çiçek görürsen kokla, köpek görürsen okşa, çocuk görürsen yanağından makas al..
Sonra, şöyle bir düşün, kimler sana yol açtı,
Sen çok dar da iken kimler seni ferahlattı,
Hani kapını kimsenin çalmadığı günlerde kimler kapını tıklattı?
Ne kadar uzun zamandır aramadın onları değil mi?
Hadi hemen uğrayabilirsen uğra, arayabilirsen ara
Hatırlarını sor, öyle laf olsun diye değil, kucaklar gibi sor..
Bu sadece onların değil, senin de yüreğini ısıtacak, yüzünde güller açtıracak..
Günün güzeldi değil mi? Akşamın da güzel olsun..
Yemeğin ne olursa olsun, masanda illaki kumaş örtü olsun..
Saklama tabakları, bardakları misafire
Sizden ala misafir mi var bu dünyada
Ailecek kurulun sofraya, öyle acele acele değil, vazife yapar gibi hiç değil,
Şöyle keyife keyif katar gibi, lezzete lezzet katar gibi,
Eksik bıraktıklarını tamamlar gibi tadına var akşamının..
Gece evinde, dostların olsun
Sohbet mezen, kahkahan içkin olsun..
Arkadaşım, hayat bu daha ne olsun?
Ama en önce ve illa ki sağlık olsun!
......................
sevgilerimle şiir kadın, arkadaşım sevgilerle...
Guldane Dal tarafından 6/17/2009 11:12:37 PM zamanında düzenlenmiştir.